TNP (=Z8N) Skrevet 6. mai 2002 Del Skrevet 6. mai 2002 Har et stort problem her.. lurer på om det er noen som kan hjelpe:) Fikk mitt GF4ti4600 for ikke så lenge siden nå, og fant ut at jeg skulle begynne å bruke Windows xp... Men så er det blitt slik: * Når windows prøver å kjøre alt av video, så låser alt seg. * Samme skjer når jeg prøver å kjøre noen av GF4 testene som fulgte med.. Har et Asus A7V266 med t-bird 1,4ghz... alt av drivere er installert, og samme problem med alt av detonator drivere... plz hlp me! Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 7. mai 2002 Del Skrevet 7. mai 2002 Prøv å legg inn nye 4in1/AMD drivere og ny BIOS, kan løse problemet. Ellers ser jeg programmer som Rivatune, Powerstrip og NVmax alle har noe som kalles AMD og VIA kompatiblitet (en funskjon du kan slå på), du kan jo teste noe slikt. Det er lite sannsynlig at problemet er skjermkortet (ev feil med det) iallfall. Lenke til kommentar
SNEBoP Skrevet 7. mai 2002 Del Skrevet 7. mai 2002 - nye drivere fra viaarena.com - sjekk dxdiag og enable directx features - oppdater BIOS? - DRAM Command Rate i BIOS, sett til T2 sier feilmeldingen (om du får noen) "a serious error has occured...blablabla...display driver... det er noe bugg i driverne til dette produktet ja... men test forslagene over Lenke til kommentar
RogueFreak Skrevet 7. mai 2002 Del Skrevet 7. mai 2002 Hvilket merke er GF4 kortet ditt? Lenke til kommentar
TNP (=Z8N) Skrevet 7. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2002 Merket er Creative, og jeg kjører DDR266 ram... Problemet ER skjermkortet i og med at jeg har hatt samme problem med et riva tnt2 kort... Går helt greit i win2k. Angående feilmelding låse det seg bare uten nokka feilmelding eller noe sånt :/ Lenke til kommentar
TNP (=Z8N) Skrevet 7. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2002 meget sikker. det er en AGP 2.0 PRO... PS, hvor finner jeg NVmax? http://www.nvmax.com har det visst ikke lengre Lenke til kommentar
Vegard20 Skrevet 7. mai 2002 Del Skrevet 7. mai 2002 VIA støtter noe rare saker i BIOS som få AGP kort gjør. Husker ikke hva dette het men hvis disse innstillingene er aktivert så kræsjer alt stort sett samme skjermkort som sitter i APG bussen. Lenke til kommentar
TNP (=Z8N) Skrevet 8. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2002 Hm... vi skal med andre ord prøve å se hva som skjer hvis vi Clear CMOS? Tenkte vi skulle prøve å putte kortet i en annen maskin i dag.. Lenke til kommentar
Ash Skrevet 8. mai 2002 Del Skrevet 8. mai 2002 Quote: Den 2002-05-07 14:33, TNP (=Z8N) skrev:Problemet ER skjermkortet i og med at jeg har hatt samme problem med et riva tnt2 kort... Det indikerer vel heller at problemet ligger en annen plass spør du meg. :smile: Tilbake til Nvmax, det programmet er dødt og begravet. Bruk Rivatuner istedenfor. Du finner det på http://www.guru3d.com. Hvor stor strømforsyning har du?? Har du overklokket maskinen din? Det som er interessant er om du har overklokket fsb'en (Noe som innebærer en agp hastighet uten om standard). Mange skjermkort er lite glad i for høy hastighet på agp porten. Har du under 300W strømforsyning er det også store sjanser for at maskinen ikke vil funke som den skal. Har du et hovedkort hvor du kan lese av temp, vifte hastigheter og spenninger i Windows. Så sjekk disse. Sjekk at ingen av spenningene er noe særlig under det de skal være. Det kan også være driverne, hvilken Detonator bruker du?? Jeg kan på det varmeste anbefale å laste ned den siste beta driveren som er tilgjengelig (ihvertfall som jeg vet om). Det er versjon 29.20. Den funker veldig bra. Prøv å skru av fast writes i biosen din. Noen skjermkort liker ikke fast writes (F.eks min gamle GF2 GTS, kræsja konstant med fast writes på). Dette funker som bare rakkern med mitt MSi GF4Ti4600 kort da. Så det er ikke sikkert at det hjelper. Lenke til kommentar
TNP (=Z8N) Skrevet 8. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2002 Hvor stor strømforsyning har du?? Har du overklokket maskinen din? Det som er interessant er om du har overklokket fsb'en (Noe som innebærer en agp hastighet uten om standard). Mange skjermkort er lite glad i for høy hastighet på agp porten. Har du under 300W strømforsyning er det også store sjanser for at maskinen ikke vil funke som den skal. Har du et hovedkort hvor du kan lese av temp, vifte hastigheter og spenninger i Windows. Så sjekk disse. Sjekk at ingen av spenningene er noe særlig under det de skal være. Det kan også være driverne, hvilken Detonator bruker du?? Jeg kan på det varmeste anbefale å laste ned den siste beta driveren som er tilgjengelig (ihvertfall som jeg vet om). Det er versjon 29.20. Den funker veldig bra. Prøv å skru av fast writes i biosen din. Det er en strømforsyning på 340W, fast write slått av. Bruker Detonator 28.32 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå