Gå til innhold

Prescott for varm for lite kabinett? Angrefrist?

8-Ball

Anbefalte innlegg

Jeg bygget en pc for en kompis med følgende oppsett; P4P800E-Deluxe, P4E 3,2Ghz Prescott, corsair Twinx1024 PC3200LL og diverse annet. Og puttet dette i et LianLi kabinett. Og tempen er meget høy, har brukt artic silver 5. Lurer på om angreretten gjelder fordi om en har åpnet esken? Da angreretten er at den blir altfor varm i et slikt kabinett? Noen tips hva jeg kan gjøre?

Endret av 8-Ball
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du mange vifter og slikt som kan sirkulere varmen i kabinettet?

Er det en boxed kjøler som brukes?

Det med angre retten hvet jeg ikke så mye om, men fikke du ikke noe lov greier da kabinetet ble kjøpt hos microplex, jeg har hvertfall fått det hver gang jeg har kjøpt noe hos de?

Lenke til kommentar
Du kan sende den inn igjen hvis du har hatt den i mindre enn 14 dager.

Så lenge du har all embalasje osv.

Ikkenoe problem. ;)

Selv om den er stått i socket? Hadde vært glimrende hvis dette stemmer!! Visste at prescott var varm, men ikke så sykt varm!! :ohmy:

Lenke til kommentar

Har en kompis som monterte en Prescott 3GHz i dag. Er jo ganske høye temper ute å går. Han idler på 48-49 grader og er rundt 56-58 i prime etter 4-5 min. For ikke å snakke om hvor den bråker den orginalkjøleren. Skal prøve å montere en CNPS7000A-ALCU for å se om det hjelper.

Lenke til kommentar

Jeg har en Prescott 3,2ghz, og at den idler på 48-49 grader er jo ingenting, har vært oppi 80-90 grader når jeg spilte Doom og BF:V :D før jeg fikk vannkjøling, men det var extremt, pga at kabinette er ganske varmt og dårlig orden, men nå har jeg vannkjøling og rettet opp litt rot i kabinette, nå idler jeg på rundt 45 grader og gamer på rundt 52...Men det er en veldig varm prosessor :)

Lenke til kommentar
Jeg bygget en pc for en kompis med følgende oppsett; P4P800E-Deluxe, P4E 3,2Ghz Prescott, corsair Twinx1024 PC3200LL og diverse annet. Og puttet dette i et LianLi kabinett. Og tempen er meget høy, har brukt artic silver 5. Lurer på om angreretten gjelder fordi om en har åpnet esken? Da angreretten er at den blir altfor varm i et slikt kabinett? Noen tips hva jeg kan gjøre?

Hvis den går stabilt(?) hva har da varme og si? Er boxed kjøleren bråkete (subjektiv oppfattelse) antar jeg maskinen ikke har så veldig mange andre vifter - som igjen vil forklare tempratur.

Sannsynligvis er en ny kjøøer billigere enn å returnere hele maskina til de forskjellige leverandørene. Men ja, du har angrerett så fremt varene er brukt, men ikke skadet og det er gått mindre enn 14 dager.

Lenke til kommentar
termomter faktisk :p

Hva er termomter? Og: Hva er et ordentlig termomter ;):p

Det der var det mest patetiske forsøket jeg har sett i hele mitt liv på å henge ut en skrivefeil. Her var det jo ikke snakk om feilforståelse engang, bare en glemt bokstav.

Aprops, du vet at man skal starte setninger med stor bokstav?

Kolon etter "og" har jeg heller aldri sett, må nok være glup du.

Og til slutt, jeg trodde man lærte at setningen skal avsluttes med et "punktum" på barneskolen, ikke en smiley...

Sorry for OT, bare noen idioter som tror de er så tøffe...

Endret av Goophy
Lenke til kommentar

Det finnes et gammelt ordtak som sier: "Ikke reparer noe som fungerer". Hvorfor bry seg om temperaturer så lenge systemet er stabilt? Elektronikk + metall er ALLTID = varme, sånn er det bare. Vi kan regulere dette, men 40-50 grader er IKKE noe å snakke om. Prøv måle tempen i et større serverrom for et overraskende resultat.

Simen

Lenke til kommentar
Jeg har en Prescott 3,2ghz, og at den idler på 48-49 grader er jo ingenting, har vært oppi 80-90 grader når jeg spilte Doom og BF:V  :D før jeg fikk vannkjøling, men det var extremt, pga at kabinette er ganske varmt og dårlig orden, men nå har jeg vannkjøling og rettet opp litt rot i kabinette, nå idler jeg på rundt 45 grader og gamer på rundt 52...Men det er en veldig varm prosessor  :)

Stemmer det!! Har vært oppe i svimlende 95grader etter en gaming runde. Å det er etter min smak for høy temp. Har kabinettvifter men det lille kabinettet gjør at strømforsyningen ligger på en klønete plass med tanke på kjøling for cpu. Satte i en 3,2 Northwood som jeg har liggende selv, og sim sala bim! maks temp på 48grader!! Med samme oppsett. Pluss at den northwood kjøleren bråker ikke 1/3 i forhold til den f16 vifta som sitter på prescotten.

Endret av 8-Ball
Lenke til kommentar
Fikk hetta selv når jeg monterte en P4C 2.6 , og tempraturen raste over 50ºC. Lette litt på nettet og fant at det har noe med hvordan Abit's hovedkort måler tempen. Er visst trygt med tempraturer opp til 90ºC i følge denne Siden.

Det er ikke abit hk han har, det er asus og de viser etter min erfaring for lite temp i forhold til opprinnelig temp.

Lenke til kommentar
Jeg har en Prescott 3,2ghz, og at den idler på 48-49 grader er jo ingenting, har vært oppi 80-90 grader når jeg spilte Doom og BF:V :D før jeg fikk vannkjøling, men det var extremt, pga at kabinette er ganske varmt og dårlig orden, men nå har jeg vannkjøling og rettet opp litt rot i kabinette, nå idler jeg på rundt 45 grader og gamer på rundt 52...Men det er en veldig varm prosessor :)

KJØLING IQIQIQ§§§

Lenke til kommentar
Jeg har en Prescott 3,2ghz, og at den idler på 48-49 grader er jo ingenting, har vært oppi 80-90 grader når jeg spilte Doom og BF:V  :D før jeg fikk vannkjøling, men det var extremt, pga at kabinette er ganske varmt og dårlig orden, men nå har jeg vannkjøling og rettet opp litt rot i kabinette, nå idler jeg på rundt 45 grader og gamer på rundt 52...Men det er en veldig varm prosessor  :)

Stemmer det!! Har vært oppe i svimlende 95grader etter en gaming runde. Å det er etter min smak for høy temp. Har kabinettvifter men det lille kabinettet gjør at strømforsyningen ligger på en klønete plass med tanke på kjøling for cpu. Satte i en 3,2 Northwood som jeg har liggende selv, og sim sala bim! maks temp på 48grader!! Med samme oppsett. Pluss at den northwood kjøleren bråker ikke 1/3 i forhold til den f16 vifta som sitter på prescotten.

Vel har du vært oppe i 95 grader så har du enten lest feil eller har feil på temp målern, cpuen ville nemmelig klokket ned og så slått av maskinen ved en slik temp

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...