EviLEddiE Skrevet 6. mai 2002 Del Skrevet 6. mai 2002 Beklager for at det ikke har kommet noen nye oppdateringer nylig - jeg måtte formatere og legge inn Windows XP på nytt, pga. den elendige "WINDOWSSystem32Configsystem Is Missing Or Corrupt", som kom 2 ganger på samme dagen! Uansett, med videre testing av 29.xx har jeg til nå kommet fram til følgende: - Alle D3D/DirectDraw-spill som bruker en eller annen form for en video-basert intro (ikke in-game 3D-engine basert) kræsjer og er ubrukelige. Eksempler på slike spill er sam tidligere nevnt Max Payne (må fjerne introfila for å komme inn i spillet) og nå Heroes Of Might & Magic 4. Sistnevnte kommer med svart skjerm i noen få sekunder, før det går rett ut i Windows igjen uten feilmelding. Av denne grunn anbefaler jeg IKKE 29.xx-driverne i sin nåværende form, med mindre man utelukkende spiller OpenGL-baserte spill (som fungerer helt glimrende - testet med MOH:AA som har en videointro). - Ytelsen på både D3D og OpenGL er en god del bedre enn 28.xx. Som nevnt i tidligere poster er ytelsestapet med anisotropisk filtering mye lavere, spesielt i OpenGL og Q3A (1280x1024, MAX innstillinger, 4x aniso, ingen AA - 28.80: 85 fps, 29.11: 112,3 fps). Men i Q3A-baserte spill (MOH:AA, RTCW, JK2, SOF2) var ikke den ekstra ytelsen så kraftig markert som i selve Q3A. Kjører nå for stabilitetens og kompabilitetens skyld 28.80, men så snart det kommer en 29.xx driver som lover å fikse de D3D-problemene jeg har hatt, så skal jeg teste denne ut og legge ut resultatene fra denne..! Lenke til kommentar
Howard Skrevet 6. mai 2002 Del Skrevet 6. mai 2002 Supert at du holder oss oppdatert! :smile: Jeg har også testet 29.20 såvidt, men opplevde et merkelig problem: Webstreaming (NRK-Piloten, TV2 osv) ville ikke fungere med disse driverne! Når jeg gikk tilbake til f.eks. 23.11 fungerte dette helt fint. Merkelig. Lenke til kommentar
EviLEddiE Skrevet 6. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2002 Quote: On 2002-05-06 15:27, Howard skrev:Supert at du holder oss oppdatert! :smile:Jeg har også testet 29.20 såvidt, men opplevde et merkelig problem: Webstreaming (NRK-Piloten, TV2 osv) ville ikke fungere med disse driverne! Når jeg gikk tilbake til f.eks. 23.11 fungerte dette helt fint. Merkelig. Jeg har selv ikke testet Webstreaming (hva slags format? Windows Media, Real eller QuickTime). Testet kun DivX, DVD og MPEG og de funket fint med 29.xx. Skal sjekke ut noen utenlandske forumer og se om det er andre som har problemer med 29.xx... Lenke til kommentar
magma_81 Skrevet 6. mai 2002 Del Skrevet 6. mai 2002 Evileddie: Grunnen til at Homm4 henger er ikke pga Nvidia driverne, men pga en bug i spillet. Hvis du har et virusprogram kjørende i bakgrunnen må det lukkes før du starter spillet. Dette problemet er diskutert på mange Homm4 forum, og jeg slet lenge før jeg fant ut hva som var galt. Magnus Lenke til kommentar
EviLEddiE Skrevet 6. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2002 Quote: On 2002-05-06 16:15, magma_81 skrev:Evileddie: Grunnen til at Homm4 henger er ikke pga Nvidia driverne, men pga en bug i spillet. Hvis du har et virusprogram kjørende i bakgrunnen må det lukkes før du starter spillet.Dette problemet er diskutert på mange Homm4 forum, og jeg slet lenge før jeg fant ut hva som var galt.Magnus Oki, dette kan være godt mulig (leste om akkurat disse symptomene i Readme-fila), jeg hadde Norton Anti-Virus 2002 installert på dette tidspunktet. Dårlig av 3DO at de ikke oppdaget denne feilen! Har hørt at det skulle komme en patch ganske snart, men har ikke funnet noe på 3DO sine sider. Har også en kamerat med et NVIDIA Riva 128 der han ikke får bilde, bare musikk på dette spillet. Uansett så er det en stor bug i 29.xx Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå