Tjohei Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 Jeg lager et script som leser mail fra en mail server. Men "Subject" blir ganske pussig. Originalen er slik: Hør nå... _ _ _ Og resultatet jeg får fra fra serveren er: ?iso-8859-1?Q?Hør_nå...______ (Subjectet er selvfølgelig et test-subject...) "iso-8859-1" er jo charsettet som er brukt, og Q-en antar jeg står for quoted-printable, men hva gjør jeg med understrekene? Jeg kan jo bare konvertere alle til mellomrom, men hva hvis noen sender et subject med _ i? Må man bare si "sånn er livet" eller fins det en magisk måte å få det konvertert til "vanlig" tekst? Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 Hvilket språk er dette? Ren HTML og CSS er det vel neppe, så da er det vel feilpostet... Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 3. september 2004 Forfatter Del Skrevet 3. september 2004 Hvilket språk er dette? Ren HTML og CSS er det vel neppe, så da er det vel feilpostet... Dette er Python, og programmering for å lage en webside. Trodde det gikk innunder web, jeg... Eller skulle det vært under generell programmering? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå