Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Har du erfarign med NextGenTel ???

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har nylig bestilt adsl fra ngt... Så fikk jeg en mail om jeg bor over 3000m fra sentralen ( 3062 meter unna for å være nøyaktig) og derfor sa de at det ikke var sikkert at jeg kunne få den hastigheten jeg ville ha, men vanligvis gikk det veldig greit, særlig i mitt tilfelle sa de, ettersom jeg bare bodde 62m over grensa. Er det noen som har fått slik mail og har dere problemer med hastigheten?

Lenke til kommentar

Jeg fikk NGT ADSL i januar 2001 og hadde abbo til jeg flyttet i des 2001. I løpet av omtrent ett år hadde jeg ikke nedetid overhodet, hadde jeg kunnet få ADSL her jeg bor nå hadde jeg valgt NGT igjen. har nå kabel fra Avidi, det er greit nok det men jeg var mer fornøyd med NGT.

Enklet fortalt så er grunnen til at de måler avstanden at ADSL er "veldig tidsavhengig" - altså tiden et signal bruker fra modem, gjennom kabelen og til modemet i andre enden. Har du gode linjer og god jord kan du klare ganske mye båndbredde på 3100m - har du gamle/dårlige kabler og gjerne litt tvilsom jording (f.eks noen steder på Askøy) så kan det være at båndbredden ikke blir fullt så bra selv om avstanden i meter er kortere.

Lenke til kommentar

Jeg sitter her og hakker tenner nå... Er det noen som har opplevd å få meldingen om 3000m unna som allikel vel har fin hastighet på sitt charlie eller høyere abbonement?

Forresten: til du som sa det om avhengihet om alder på kabler osv: jeg bor i asker. Vet du tilfeldigvis noe om kabelnettet her =)?

Lenke til kommentar

Jeg har hatt Nextgentel i 10 månder nå. Det har aldri vært noe tull med lagg, pl osv. har alltid funket. Jeg har 640/384 (bravo), får 605/300. Hastigheten på Bravo er 704/384 for å kompensere med hastighetstapet. slik har det vært lenge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...