Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Har du erfarign med NextGenTel ???

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sikker på at du finner noe i forumet hvis du søker. Men min erfaring, kort sagt, er bra oppetid (hele tiden siste året), bra priser, sett i forhold til konkurrentene, størst ut-hastighet blant adsl-tilbyderne.

Negative: LAAAAAAANG responstid på kundeservice, lang ventetid for nye abonnenter, grunnet leveringsproblemer med adsl-ruterne.

Lenke til kommentar

Jeg har nextgentel 640KBps. Den funker kjempefint!

Oppetiden er på 100% til nå etter nesten en måned.

Det eneste minuset er ventetiden på bestillingen og ventetiden i telefonen. Jeg bestilte ADSL fra de å måtte vente 15uker før modemet kom, men etter det jeg har hørt er ikke leveringen noe problem nå så det vil gå fortere.

Kundetelefonen deres er ikke noe å satse på. Jeg måtte engang sitte i 4TIMER før jeg fikk svar, men når jeg fikk sagt problemet skulle de ringe tilbake. Det gjorde de å da fikset de problemet:)

Lenke til kommentar

Har Nexgentel selv, og er meget fornøyd. Har alltid vært oppe så lenge som jeg har brukt de, i ca 1/2 år.

Men må si meg enig i at kundesupporten deres ikke er særlig bra.........får du problemer må du regne med å venteventevente på svar....Ellers strålende fornøyd!

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-05-06 15:05, fmunir skrev:

Kan dere vennligst nevne noen negative/positive erfaringer med NextGenTel.

Jeg har hatt NGT i litt over en måned, og jeg er veldig fornøyd med både linjekvalitet og etter hvert også support. Har for tiden Bravo abonnement 640/384.

Linjen var oppe etter ca. 8 uker etter bestilling.

Telefonsupporten var helt umulig å komme gjennom den første tiden, men NGT fikk temmelig mye kritikk. De to siste gangene jeg ringte har jeg kommet gjennom etter henholdsvis 14 og 10 min. Det er en kraftig forbedring, men tanke på at jeg brukte 5 - 6 timer i telefonen første gang jeg ringte.

Lenke til kommentar

Jeg synes NGT burde skifte motto til "Kvalitet er verdt å vente på" eller.no.

Fysj, tok laang tid før jeg fikk alt i orden med den linja, som andre har sagt støter du først på problemer må du stå lenge i tlf kø.

De har jo _null_ kommunikasjon mellom Bravida og NGT.

Lenke til kommentar

Har hatt NGT siden Mars 2001.

Startet med 640/384 (70KB/sec) og var godt fornøyd.

Fikk tilbud om 1024/512 (127KB/sec) oppgradering for en billig penge og satset på det. Hastigheten er upåklagelig!

Strålende bra fornøyd, 99.9% oppetid, da 0.01% oftest har vært strømbrudd :wink:

Tilnærmet statisk IP adresse. Har min 3'e IP på 1 år og 3 mnd nå.. ikke så aller verst.

Eneste kjipe er kanskje at du må sette deg inn i port-forwarding (NAT) for å få kjørt forskjellige typer servere og applikasjoner som krever at du åpner porter i routeren. Ellers er det veldig gunstig hvis man har flere maskiner som skal på nettverket.. her er router uslåelig.. I tillegg til dette trenger du en switch for å dele oppkoblingen.(HUB lager problemer <-- egen erfaring).

En grei switch får du til rundt 1000 kroner.

Har heller aldri trengt å ringe kundeservice eller hatt noen andre problemer. Ville ha en email adresse til en gang og sendte bare mail og fikk det fixet på et par dager.

Anbefales på det sterkeste!

Lenke til kommentar

Jeg lurer på å skaffe meg ngt adsl. Det eneste jeg er bekymret for er å si opp mitt telenor adsl abbonement- tenk ventetiden mellom ngt kommer og jeg har sagt opp! Tenk om det blir 6 uker? 6 uker uten adsl for meg er som 6 uker uten vann/cola...

Lenke til kommentar

bestill fra ngt før du sier opp telenor. når ngt kommer så gir du telenor en iten lyd. akkurat den måneden der vil du nok få to regninger (fra ngt + telenor) men hva er verst? adsl nonstop? eller adsl stop?

velg selv :smile:

har 2048/640 fra ngt. aldri vært nede, bortsett fra et par ganger når routeren var ny. nå står den i vinduet og får masse luft :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-06 17:52, gthaman skrev:

Det der var kloke ord. Jeg bestilte meg NGT charlie nå.

Er det slik at jeg bare kan koble adsl-modemet til en vanlig tlf. kontakt? Hos telenor må man ha splitter og dritt... Vet noen noe om det?

Det kommer en montør fra Bravida og installerer en egen ADSL kontakt for deg. Hvis du installerer den i nærheten av ditt eksisterende telefonuttak er dette inkludert i oppkoblingsprisen. Han installerte den ved siden av datamaskina mi uten noen ekstra pris selv om den står i ett annet rom enn telefonuttaket er :)

Jeg er foresten VELDIG fornøyd. Har 2Mbit linje (betaler for 640, men kjenner noen som kjenner noen i NGT, hehe) og oppnår det de lover i ned og opplastingshastighet... til og med samtidig. Dette betyr jo at du på NGT ikke mister DL eller UL selv om du bruker begge linjene på max (i motsetning til Telenor).

[ Denne Melding var redigert av: Afseth på 2002-05-08 11:04 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-08 12:21, H-kon skrev:

Er det noe pes å bruke flere maskiner samtidig med NGT?

Nei! Jeg har en switch koblet til ADSL-modemet - fra switch'en har jeg nettv.kabler til hver maskin (har bare 2 da men...) Dette fungerer upåklaglig!!

Ellers vil jeg si at jeg er storfornøyd med NGT !

Ha en flott dag alle sammen!

Lenke til kommentar

NGT oppe tid på 99,99%

eneste jeg klage på er at det tok litt tid før dem kom, men da fikk jeg 4mbit i 2 måneder :=)

alle jeg kjenner som har fått ubhagelige start problemer får noen mbit ekstra i noen måneder

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-08 11:31, Borf skrev:

eg bestilte ifrå dei i slutten av november, har forsat ikkje fått det, fekk mail i frå dei for to veker siden at eg snart skal få det... treigingar

Sikkert fordi det ikke er utbygd i ditt område. Der er Telenor like ille. Er det ikke utbygd, så bygger de ikke ut kun for din skyld da skjønner du.

Jeg bestilte i slutten av desember i fjor og fikk det i slutten av januar eller begynnelsen av februar, men det var utbygd hos meg allerede.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...