Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Kor får eg kjøpt telefon-kabel?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Som Mr-Smith sa, må nok Bravida-fyren hjelpe deg med den endelige oppkoblingen, selv om du selv kan legge kablene rundt i leiligheten.

Anngående kat. 5-kabler, så mener jeg å huske at dette er betegnelsen for en 4-pars ledning, populært kalt en TP-kabel. For å ringe, trenger du strengt tatt bare 2 par (ISDN) eller 1 par (analogt).

Men, som sagt, er ikke bombesikker på dette :)

Lenke til kommentar
Som Mr-Smith sa, må nok Bravida-fyren hjelpe deg med den endelige oppkoblingen, selv om du selv kan legge kablene rundt i leiligheten.

Anngående kat. 5-kabler, så mener jeg å huske at dette er betegnelsen for en 4-pars ledning, populært kalt en TP-kabel. For å ringe, trenger du strengt tatt bare 2 par (ISDN) eller 1 par (analogt).

Men, som sagt, er ikke bombesikker på dette :)

Stemmer nok det, men prisene har etter hvert blitt så lave på cat5 at det er et like godt alternativ som noe annet (faktisk like billig som lavere kategorier i følge en jeg kjener som selger sånt). Så er det litt mer fremtidsrettet også da ;)

Lenke til kommentar

Finn hoved inntaket og finn rett par, det er som regel blå/rødt og grønn, gul/sort.

men er det en hybel det er snakk om så må bravida i sentralen osv... Vet du ikke hva du skal gjøre osv så få bravida mannen / kvinnen til å gjøre det (bravida har et bombenedslag av en kvinnelig montør i trondheim :dribble: )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...