Gå til innhold

19" LCD skjerm til 7-8000

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe meg en ny skjerm.

Har tittet på Eizo l767 og huynday l90d

Jeg har mellom 7 og 8000 å bruke, og trenger en skjerm som dekker følgende behov:

Film

Spill

noe redigering\leking i photoshop.

Jeg har fått med meg at 19" ikke er spesielt egnet til spill (25ms aksess) men jeg tror ikke mitt bruk vil tilsi at jeg legger sånn merke til etterslep. En annen ting er at jeg har hatt en 21" crt inntil nylig (lyn nedslag) og liker stor skjerm.

Skjermkortet mitt r forovrig et powercolor x800 xt, andre speqs i profil.

Spiller stort sett spill som far cry, cm, joint ops, hl2(etterhvert) mm

Noen som har andre forslag, eller er Eizo skjermen godt nok for meg?

Takk for svar

V

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har denne selv:

DELL

16 ms acess. Er veldig fornøyd og jeg er en aktiv BF/BFV klanspiller. Prøv den, du har 14 dagers angrerett. Den funka ikke optimalt med Sapphire9800pro og vga men når jeg fikk ny PC med AMD3500+ og 6800Ultra så må jeg si at skjermen er super.

Su hadde jo ett fett skjermkort og kan kjøre alle spill 1600x1200 på dvi. Sylskarpe bilder. Prøv, du vil ikke angre.

[GiS]Steiner

Har ikke erfaring med skjermen til Øyvind men den er sikkert like bra, poenget er 1600x1200 :w00t:

Endret av kasol
Lenke til kommentar

Kasol:

tror faktisk den benytter samme panel som viewsonic vp201 s/b og Nec 2080 ux+.

Tviler ikke på at du er drit happy for skjermen din :)

Selv har jeg en 2080 ux+ og har sett og lekt meg med Viewsonicen.

Viewsonic til 8k er billig, du får også sølv versjonen billigere .D

Lenke til kommentar

Jo jeg er veldig fornøyd men må tillege at "ghostingen" jeg så til å begynne med forsvant når jeg fikk den nye maskina og skjermkortet så det har mye å si.

Jeg kjøpe skjermen seff rett før prisen falt....sånn er livet. Jeg kan bare anbefale alle å spille i 1600x1200. Det har løfta min opplevelse til nye høyder.

Gikk først fra 19" CRT til ned Nec 1760ux eller hva nå den heter. Var ikke så førnøyd da. Men med 20".....wow. Nec skjermen har jeg i oslo mens Dell'en er i Trondheim hvor jeg spiller mest. Begge er bra. Men syntes 20" Nec blei litt i stiveste laget prismessig. En 20" LCD til 7500-8500 kr er verd penga spør du meg.

Lenke til kommentar

absolutt Kasol.

Viewsonicen og Dellen er drit bra skjermer, men dog ikke til statiske bilder. Her er det bedre skjermer (NEC og Eizo)

Men det er viktig med en sinnsy pc når du spiller i 1600 x 1200 :D

Syns også at mitt nye 6800 ultra ga mer puff en mitt eldre 9700 pro i fargene altså

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...