Gå til innhold

Problemer med Maxtor disk

Mazeking

Anbefalte innlegg

Har en maxtor 120 gig interndisk som er ganske vrang. Har reinstallert OS partisjoen flere ganger, men ender alltid opp med fryktelig lange boote tider og problemer med korrupte filer. Typsik ntloader og hal.dll . Mistenker at det er en eller annen fysisk feil med denne disken. Er det noen her som har tips på bra diagnoseverktøy som kan kjøres for å analyser maxtordisker? Hva slags type feil vil jeg kunne være i stand til å avdekke. Dette er en maskin det er garanti på så jeg var VELDIG lyst til å få byttet den i en ny disk.

Selvfølgelig kjører jeg viruskontroll firewall og har defragmentert disken.

Glad hvis noen har tips!

BTW har fått et veldig dårlig inntrykk av Maxtor etter at 3 personer jeg kjenner har hatt problemer både med interne og ekstrene OneTouchdisker fra Maxtor. Selger de for mye slikt at det går ut over produksjonskvaliteten?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har også meget dårlig erfaring med maxtor harddisker.

Måtte bytte to 120gb disker på kort tid grunnet døde sektorer. Når så min 250gb eksterne maxtor også døde med samme feil ga jeg selger beskjed om at jeg ville bytte den i et annet merke. Fikk da ekstern Wd 250gb som funker flott.

Har også interne harddisker fra andre fabrikanter i maskinen, og har aldri hatt noen problemer med disse.

Ontrack easyrecovery skal visstnok ha bra diagnoseverktøy. (http://www.ontrack.com/easyrecoveryprofessional/)

Dine symptomer høres rimelig like ut som de jeg opplevde.

Så mitt råd blir: Gå inn for å få byttet til et annet merke. Samsung spinpoint anbefales.... ;)

Alion

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579

Jeg hadde samme problemet, men problemet forsvant når jeg byttet tilbake til flatkabler. Erfaringen min er at runde IDE-kabler kan gi problemer for mange.

Lenke til kommentar
Jeg hadde samme problemet, men problemet forsvant når jeg byttet tilbake til flatkabler. Erfaringen min er at runde IDE-kabler kan gi problemer for mange.

Til opplysning så har jeg flate kabler. Skal prøve programmene som nevnes her. Veldig irriterende å ha en maskin som man ikke vet dagsformen på¨. Vil den starte denne uka eller må¨jeg reinstallere Os for 7. gang i år?

Lenke til kommentar

Husk at f.eks. dårlig ram kan lett forårsake store problemer med korrupterte filer.

-Stigma

Høres heller ikke usannsynlig ut. Har du kanskje noen tips på minne sjekkingsprogram? Hadde tidligere problemer med at den plutselig bootet i enkelt spill. Har ikke skjedd i det siste. En kar mente det kunne skyldes gamle drivere hadde nå mine mistanker til dårlig minne, men problemet har ikke vært der i det siste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...