Nismoo Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 Har skaffet meg en DVD-R film på pc'en...Hva menes med dette? Kan jeg bruke den som en vanlig DVD hvis jeg brenner den på en CD-R? Skjønner ingenting... Lenke til kommentar
likferd Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 (endret) Jeg forstår ikke helt hva du mener.. Om du lurer på forskjell på dvd-r og dvd+r, er det så og si ingenting. Omtrent alle brennere tar begge deler, likeså standalone dvd spillere. Du kan ikke brenne verken dvd-r eller dvd+r på en cd. Du trenger en dvd-brenner og enten dvd-r eller dvd+r tomplater. Endret 2. september 2004 av likferd Lenke til kommentar
Nismoo Skrevet 2. september 2004 Forfatter Del Skrevet 2. september 2004 Har DVD-Brenner, lastet ned filmen....Den stod det DVD-R i navnet på! Så jeg kan mao brenne den på en CD-R og bruke den som en vanlig DVD? Lenke til kommentar
hermart Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 (endret) Du må nok brenne den på DVD-plate EDIT: Du kan brenne på cd-r som mini-dvd, men den har bare 20min. kapasitet. Endret 2. september 2004 av hermart Lenke til kommentar
Nismoo Skrevet 2. september 2004 Forfatter Del Skrevet 2. september 2004 Du må nok brenne den på DVD-plate EDIT: Du kan brenne på cd-r som mini-dvd, men den har bare 20min. kapasitet. Så da funker den som en vanlig DVD? Med menyer og alt? Lenke til kommentar
Lugmeister Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 (endret) Har DVD-Brenner, lastet ned filmen.... Så da funker den som en vanlig DVD? Med menyer og alt? Ta heller og kjøp filmen så er du sikker på at den virker og at du har alle menyer og slikt. Endret 2. september 2004 av Lugmeister Lenke til kommentar
Nismoo Skrevet 2. september 2004 Forfatter Del Skrevet 2. september 2004 Har DVD-Brenner, lastet ned filmen.... Så da funker den som en vanlig DVD? Med menyer og alt? Ta heller og kjøp filmen så er du sikker på at den virker og at du har alle menyer og slikt. Så d virker altså ikke..? Lenke til kommentar
Lugmeister Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 (endret) Det virker mest sannsynlig, men du må regne med at det er mye som er fjernet (teksting, ekstra matriell, lydspor osv) da dette er en nedlastet film. Grunnen til at jeg svarte sånn er at diskusjoner om piratvirksomhet (nedlastede spillefilmer blant annet) ikke er lov på forumet og kan gi advarsler og utestengelse. Les retningslinjene. Endret 2. september 2004 av Lugmeister Lenke til kommentar
Gunnar_ Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 Du kan også mounte den med daemon tools. Lenke til kommentar
hermart Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 (endret) Ang. piratvirksomhet: Alt materiale på internett er ikke copyrighted. Jeg svarte på generell basis, da det er mange som ønsker å lage dvd av egne opptak osv. Når det gjelder kopiering av opphavsrettsbeskyttet matriale i Norge, så er det faktisk lov å lage en tittekopi til dine nærmeste venner og familie. Dine venner har derimot ikke lov til å lage kopier av denne og videredistribuere denne. Endret 2. september 2004 av hermart Lenke til kommentar
hermart Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 Har DVD-Brenner, lastet ned filmen.... Det står ikke at han har lastet ned filmen, så dette har du nok skrevet selv. Lenke til kommentar
Lugmeister Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 (endret) Det står ikke at han har lastet ned filmen, så dette har du nok skrevet selv. Les alle innleggene først, står tydelig i innlegg nr 2 fra nismo i dette innlegget og der fremgår det tydelig at han har lastet ned en dvd-r film. Quote 1: Nismoo Skrevet 02/09/2004 : 14:52 Har DVD-Brenner, lastet ned filmen....Den stod det DVD-R i navnet på! Så jeg kan mao brenne den på en CD-R og bruke den som en vanlig DVD? Quote 2: ismoo Skrevet 02/09/2004 : 15:22 Så da funker den som en vanlig DVD? Med menyer og alt? Endret 2. september 2004 av Lugmeister Lenke til kommentar
hermart Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 Det står ikke at han har lastet ned filmen, så dette har du nok skrevet selv. Les alle innleggene først, står tydelig i innlegg nr 2 fra nismo i dette innlegget og der fremgår det tydelig at han har lastet ned en dvd-r film. Quote 1: Nismoo Skrevet 02/09/2004 : 14:52 Har DVD-Brenner, lastet ned filmen....Den stod det DVD-R i navnet på! Så jeg kan mao brenne den på en CD-R og bruke den som en vanlig DVD? Quote 2: ismoo Skrevet 02/09/2004 : 15:22 Så da funker den som en vanlig DVD? Med menyer og alt? Det har du helt rett i På den annen side vet ingen av oss at det er snakk om piratvirksomhet, og da er det greit å hjelpe, synes i hvertfall jeg. Lenke til kommentar
Pug Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 Har skaffet meg en DVD-R film på pc'en...Hva menes med dette? Kan jeg bruke den som en vanlig DVD hvis jeg brenner den på en CD-R? Skjønner ingenting... Det spørs. Om det bare er en vanlig .avi eller .mpg fil med DVD-R i filnavnet, er det antagelig en helt vanlig DVD-rip. Men om det er en image-fil, f.eks. .bin & .cue, må du brenne den som et image med Nero eller et annet brenne-program. Om .bin-filen (eller en annen type image-fil) er på omtrent 8-900 MB, får du plass til den på en CD. Om den er på 2-3 GB, brenner du den som image på en DVD-plate. (Jeg vet forresten ikke om .bin & .cue filer brukes til DVD? ) Håper dette hjelper. Send en PM om det er noe du lurer på Lenke til kommentar
Gunnar_ Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 Han trenger ikke brenne den ut, han kan bare mounte den som en virtuell DVD ROM. (Daemon tools, se link lengre opp) Lenke til kommentar
Pug Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 Han trenger ikke brenne den ut, han kan bare mounte den som en virtuell DVD ROM. (Daemon tools, se link lengre opp) Jeg fikk inntrykk av at han ville se den på en DVD-spiller? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå