Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Er du fornøyd med din ISP ?

Ja, er du virkelig fornøyd?  

380 stemmer

1. 1. Ja, er du virkelig fornøyd?

• Ja. Faktisk så bra at jeg anbefaler den til venner
      176
    • Ja. Noen problemer er der, men stort sett fornøyd
      88
    • Tja. Den kunne vært bedre
      49
    • Nei. Her er det for mye problemer
      43
    • Nei. Jeg bytter/har byttet ISP
      22
    • ISP?
      2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

NGT 2.4Mbit her. Hatt NGT etter at bindingen på piloten til Telenor gikk ut her i Trondheim.

Strålende fornøyd med alle aspekter ved produktet. Kundesevicen er det derimot så som så med hvis du skulle komme i skade for å trenge noe fort. Men teknisk sett er de veldig flinke.

-KJ

Lenke til kommentar

Har internet på studenthybelen fra Høyskolen i Narvik (HiN). Det skal etter sigende være 155MBit linje til skolen og 100MBit ut til hyblene. Meeeen neida. Denne linja er shapet og firewallet til rundt 2Mbit i sekundet og det er satans mye utstabilitet og faenskap ute å går. Dessuten er ALLE portene sperret for innkomne anrop unntatt 113 (ident). Men fra maskiner på skola så får jeg glatt opp til 10-20 MBit på testen til itavisen. Makan til "kompetanse" skal man lete lenge etter.

Lenke til kommentar

Har hatt ADSL fra Tiscali i cirka to år nå og det har vært mye opp og ned. Det første halvåret fungerte det finfint, men så oppstod det problemer (veldig lav hastighet) og det tok nesten tre måneder før Tiscali fikk ordnet opp (feil i sentralen viste det seg å være). Etter problemet ble fikset så fungerte linjen igjen som den skulle, men etter seks måneder så var problemet tilbake, og det tok Tiscali like lang tid som forrige gang for å fikse problemet.

Det siste halvåret har linjen fungert ganske bra, men i løpet av de siste ukene har jeg merket lavere hastighet enn normalt. Jeg er utrolig lei av å sitte på vent i telefonen i opptil halvannen time, så denne gangen tenker jeg litt mer langsiktig; jeg bytter ISP. Kunne jeg fått NGT (noe jeg ikke kan), så hadde jeg hoppet rett på (gode erfaringer fra tidligere), men ettersom jeg har fått et godt tilbud fra Telenor, så blir det de på meg denne gangen.

Det jeg liker med Tiscali er at man får flere offisielle IP'er, men det kan jeg leve med uten. Etter to år med Tiscali, så har jeg en gang for alle innsett at kundeservice og kjapp behandling betyr veldig mye - noe jeg alltid har opplevd med Telenor, men aldri med Tiscali.

Here I come, Telenor :)

Lenke til kommentar

Sitter nå på Monet, liten levrandør i Nordland. Kan i grunn ikke si noe negativt om dem lengre. Yter det de skal og litt til. Da jeg hadde de for litt over et år siden var det et eneste stort mareritt. Men nå har de skjerpa seg stort :)

Når det gjelder min erfaring med Catch, så er den nesten utelukkende negativ. De er eneste levrandør i komunen jeg kommer fra og det er eksremt lite kunder der (neppe mer en 10 stk) Men det ska ikke ha noe å si. Men det vi opplevde der var at de ga rett og slett blanke F***. Linja dugde ikke til noen ting. Hvis en i nabolaget downa noe, lagga det helt villt til alle andre. (Noe som er ganske utrolig på en sentral med under 10 brukere på) Det tok vel ca et halvt år for catch i det hele tatt gadd å gjøre noe som helst med dette. Det de gadd å gjøre var å skru ned hastigheten på alle sammen... Og man måtte krangle seg til å få satt ned prisen...

Unskyldingen til catch er at de ikke får lov til å kjøpe mer båndbredde fra telenor pga restriksjoner. Mens kilder i telenor bare ler. Det er ingen restriksjoner der, sentralen er nesten bokstavlig talt kobla opp mot ei sånn fin fiberlinje som går langs kysten...

Endret av FunC
Lenke til kommentar

Nei jeg er absolutt ikke fornøyd med 11 år gammel teknologi som i tillegg til å være avleggs og utdatert, til og med er sterkt overpriset! :no:

Når det gjelder såkalt "bredbånd" i Norge, er dette begrepet en stor vits de fleste lar seg lure av.. Men internet "må" man jo ha. Skulle så gjerne øsnke å se Telenors nedengang, og fiberoptiske/andre løsninger frigitt på det norske marked.

I sverige, som det blir referert til i de fleste sammenhenger når det er snakk om IT- teknologi og "bredbånd", ligger milevis foran oss, der bare en viss lav prosentdel av befolkningen i de største byene i landet har 50 og 100 mb linjer, eller tilgang i nær framtid. Når det gjelder nabolandet vårt, så klager de fordi blant annet Japan nå har lagt en nasjonal plan for å sikre 100 mb tilgang til alle innen utgangen av 2007.

I Norge satses det derimot bare noen få kroner fra staten, og det til "utbygging" av det gamle Stjelehors nettverk, som de uansett har full monopol på fortsatt, slik at de kan fortsette sin nasjonale svindel og sikre at konkurentene på markedet her i Norge sliter med å utvikle og tilby gode nok linjer til at det kan kalles Bredbånd i det hele tatt. :thumbdown:

Vi ligger så langt bak at det begynner ikke bare å bli latterlig og flaut, men det nærmer seg relavtivt et kritiskt punkt, der Norge (såkalt verdens beste land å bo i, Ifølge hvem sa dere? ) blir It bombet tilbake i fortiden...

Nei å betale 750, 600, 549, 397.- for ustabile linjer, klargjort for 11 år siden som visstnok skal være hele 2048/256 (wow :nei: ), der en blir hele tiden kastet av nettet å må logge seg på om og om igjen. Trodde man skulle kunne være på nettet hele tiden? haha, ikke her i gården !

Skulle ønske man kunne oppleve noe annet i et så rikt og flott land Norge reklameres for å være, men den gang ei.. Det er som Sykehjem og sykehus som med nettet, Alle ligger i gangene eller på dass og venter på tur.. Venter på at neste side på nettet skal dukke opp :ermm:

Nei jeg kan ikke akkurat rope hurra for Telenor.. sorry :(

Lenke til kommentar
Har adsl fra bkk, var forbøyd de første 2 månedene eller noe (skulle bare mangle hadde jo isdn før det) Men det er endel ting som ikke er helt som det burde være.

Problemer med at linjen faller ut et par sekunder( skjer hver dag nå ) ikke fått svar på mail i det siste. Får ikke passord til router så kan ikke fikse på instillinger uten å maile BKK. Struping av p2p så vidt jeg har forstått (mange har klaget på dette)

Min konklusjon, jeg bytter den dagen noen andre tilbyr adsl på min sentral. Bor på bondelandet så spørs når det blir  :whistle:

Har nøyaktig samme problem og intet svar til meg heller. Booo! :thumbdown:

Lenke til kommentar
Nei jeg er absolutt ikke fornøyd med 11 år gammel teknologi som i tillegg til å være avleggs og utdatert, til og med er sterkt overpriset! :no:

Vanskelig å være uenig med deg :D

Jeg har brukt Telenor, men byttet til NGT for ca. et år siden pga. pris.

Begge leverandørene har stort sett vært stabile på linjene.

Jeg bor i Askim.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...