Gå til innhold

Hvordan "sikrer" dere maskinen deres på LAN ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Windows 2000:

Del en mappe (enten ved å høyretrykke på en mappe og velge "share", eller ved å bruke shrpubw) og velg "Permissions". Der kan du velge hvilken tilgang diverse brukere skal ha. Om du skal bare dele med de du kjenner, så kan du lage en brukerkonto til hver av de og legge de i en egen egendefinert gruppe. (f.eks venner) Da kan du velge i "Permissions" til en delt mappe at "venner" skal ha lesetilgang, og da vil bare de brukerene som er i den gruppa få tilgang til den delte ressursen.

 

For å gjøre dette i XP Pro (pro my ass) så må du deactivate simple sharing. Hvordan du gjør dette vet jeg ikke, men det er nok en wizard en eller annen plass forhåpentligvis med et søtt dyr som springer rundt og skal hjelpe deg.

Du går inn på my computer, så på tools. Klikker på view så går du helt nederst . Der står det en rubrikk "Use Simple Sharing(Recommended)" som er haket av... Ta bort haken..

eh, kunne du forklare fremgangsmåten på norsk.. klarer ikke å finne fram :blush:

Lenke til kommentar

Var nettop på WZ14, og var først ganske redd for tingene mine. Lurte på kordan æ kunne sikre ting å sånt. Var faktisk ingen som gjorde noe slikt som æ forestillte mæ(at noen skulle f.eks ta sjermen min og springe som f*** :D ).

Men så veier jo sjermen min 21kg hehe. Hvis man drar med venner så er det jo mye bedre, fordi da kan du ta dæ en tur mens de sitter inne og passer pc'en din hehe.

Lenke til kommentar

Det er ikke værre enn å ha så jævlig utstyr at ingen vil stikke av med det.

 

Bygg den nye super-pcn inn i et gammelt slitt TCI kabinett, spark/skyt gjerne noen hull og bulker...

 

Skjermen knuser du øvre venstre hjørne og musa limer du fast i matta og matta fast i bordet (matta bør være billig, slik at du bare kan la den henge etter lanet). Du kan bruke hotkeys på tastaturet anyways...

 

Ledninger avisolerer du, slik at når de tar i dem, får de støt.

 

 

 

 

Og nei, jeg er ikke seriøs!

Og ja, jeg synest dere er paranoide...

Lenke til kommentar
Det er ikke værre enn å ha så jævlig utstyr at ingen vil stikke av med det.

 

Bygg den nye super-pcn inn i et gammelt slitt TCI kabinett, spark/skyt gjerne noen hull og bulker...

 

Skjermen knuser du øvre venstre hjørne og musa limer du fast i matta og matta fast i bordet (matta bør være billig, slik at du bare kan la den henge etter lanet). Du kan bruke hotkeys på tastaturet anyways...

 

Ledninger avisolerer du, slik at når de tar i dem, får de støt.

 

 

 

 

Og nei, jeg er ikke seriøs!

Og ja, jeg synest dere er paranoide...

Den likte jeg :!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...