Gå til innhold

ka trur dere eg klarer på denne pc'en i 3d mark?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

der har du de!

du skjønner i høst kom fattern til meg å sa at jobben hans skulle ha ny "pc-ordning" eg tenkte jippi!

masa og masa heile høsten, midt på vinteren sa han no ville de ikkje ta så lang tid, de var visst noken som hadde begynt å sjå på tilbud....

tidlig på våren kom han og sa at dei hadde valgt leverandør, og om 1mnd måtte bestillinga vere klar...

den ene månen gikk, vi sendte inn 13 april....

eg har ennå ikkje fått pc'en min, og eg er passe sur på heile forbanna it-avdelinga i sparebanken sogn og fjordane!

i går sa eg at fattern sku få rævva i gir og finne ut av når pc'en kom, så kom han heim å sa: "han skulle sjekke ditta no" og de først 4 veker etter bestillingsskjema er komt inn...

derfor spørr eg ka eg får i 3d marks, eg veit rett og slett ikkje når pc'en kommer, til høsten? :grin:

Lenke til kommentar

Ikke gidd å kjøpe den via jobben, skal ordne en billig pc til dere jeg =) så kanskje du har en pc imorgen =)

(angående noe mening hva du får i 3dmark vet jeg ikke. Men skjønner at du spør. Da jeg venta på min pc brukte jeg en del timer på å søke etter informasjon om PC-en jeg skulle få)

Lenke til kommentar

de er bare de at når vi kjøpe gjennom jobb, så sleppe vi å betale skatt (49%)

så da blir de 22000 - 49%= ca 11000

og av dei betala eg nesten ingenting...

viss eg skal kjøpe på nettet elle nåke sånt må eg betale full pris og sikkert alt åleine...

eg får jo:

xp2000, 512ddr, 80giga, ti200, 24x brenner, 16x dvd, 128bits lydkort, suround-pakke, 15.1 toms lcd ++

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-05-07 15:54, brukernamn skrev:

de er bare de at når vi kjøpe gjennom jobb, så sleppe vi å betale skatt (49%)

så da blir de 22000 - 49%= ca 11000

og av dei betala eg nesten ingenting...

viss eg skal kjøpe på nettet elle nåke sånt må eg betale full pris og sikkert alt åleine...

eg får jo:

xp2000, 512ddr, 80giga, ti200, 24x brenner, 16x dvd, 128bits lydkort, suround-pakke, 15.1 toms lcd ++

Nei. Du slipper merverdiavgift, det er alt. Merverdiavgiften er på 23% her i Norge. Har du en fatter eller mutter som er selvstendig næringsdrivende kan de skrive av på skatten, men da må det stå i deres navn.

Begge foreldrene mine er leger og skrev av på skatten da jeg kjøpte data. Havna på 7500 kr for HW den gang. Last ned Linux så har man det beste på markedet for kun 7500 kr.

Er foreldrene dine ikke selvstendig næringsdrivende. Kan de få sjefen til å skrive av på skatten. Da vil de slippe merverdiavgiften(moms)

Moms er ikke 49%!

[ Denne Melding var redigert av: simiden på 2002-05-07 16:31 ]

Lenke til kommentar

de er 1 mnd sida eg såg de arket med bestilling så eg har ikkje en fjernaste anelse om ka dei 49% va for noke, men vi slapp i alle fall å betale dei :grin:

funker for meg i alle fall...

dem har ganske bra overskudd så dem har nok råd til de

Lenke til kommentar

Dette er helt off-topic, men mange Pc-via-jobben-avtaler gjør det slik at du trekkes fra lønnen din før skatt (ergo du trekker fra bruttolønnen). Derfor kan man på mange måter si at man "slipper" skatt. Regner med at det er slik i Brukernamn sitt tilfelle.

Magnus

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...