lperik Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 Dette vinduet popper opp ca 1gang hvert 5min og det er ENORMT irriterende! Hva kan gjøres for å fjerne det? Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 om det er messenger-tjenesten: høyreklikk på min datamaskin velg "manage"/"behandle" finn frem til tjenester/services bla frem til messenger gå inn på den, og velg disable trykk ok, og høyreklikk og velg stop Da skal den aldri starte opp igjen før du går inn og velger manuelt eller automatisk i stedenfor disable Har ikke noen windowsmaskin foran meg for tiden, så du får unnskylde om det er litt feil i det jeg har skrevet. Er sånn ca. da. Lenke til kommentar
Kirikiri Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 Mulig du kan gå i Add / Remove programs og se om det plutselig har lagt seg inn et program som du ikke vil ha der lenger, og avinstallere derfra? Og er Spyware Advisory et program du har lagt inn, eller bare noe som dukket opp? Mulig du kan fjerne det med f.eks. Spybot, hvis det egentlig er et spyware-program som gir seg ut for å være "snilt". Kirikiri Lenke til kommentar
lperik Skrevet 2. september 2004 Forfatter Del Skrevet 2. september 2004 (endret) Ok, da har jeg både disabla messenger fra min datamaskin og sjekket om det var lagt inn noe program som het Spyware Advisory (noe det ikke var) ikke fått noen mer popups, får vente å se om det hjalp med å disable messengeren. Har prøvd både adaware og spybot, men fant ingenting der. Får forresten veldig mange advarsler om W32.Spybot.Worm fra antivirusen min. Den quarantiner hele gjengen, men popper stadig opp vinduer der den sier ifra at den finner nye W32.Spybot.Worm virus.. tar jeg manuell scan finner den ikke noe. hva kan det bety? (har oppdatert alt av virus definition files osv så alt er up to date) EDIT: Har også hatt problemer med at svchost.exe bruker opp 100% cpukraft, og da jeg fjerner den i taskmanager får jeg sånn shutdown in 60seconds vindu (likt med blasterworm vinduet) har dette noen sammenheng? Hjelper jo ikke å formatere heller, gjorde det for 2dager siden og pcen er jo tydeligvis infisert herfra og inn i evigheten allerede selvom det første jeg gjorde var å installere virusscan og oppdatere den med en gang jeg la inn win.. Endret 2. september 2004 av lperik Lenke til kommentar
XenZor Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 (endret) Avinstallere messenger gjøres enklest slik: Start - Kjør Skriv inn: RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\INF\msmsgs.inf,BLC.Remove Trykk enter. XenZor Endret 2. september 2004 av XenZor Lenke til kommentar
lperik Skrevet 2. september 2004 Forfatter Del Skrevet 2. september 2004 Fikk opp dette vinduet da jeg kopierte inn det du skrev, er det meningen den mld skal komme? Når jeg trykket ok skjedde det forøvrig noe, men gikk så raskt at jeg ikke så hva. Lenke til kommentar
XenZor Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 Jeg har også fått en slik feilmelding, men veit ikke hva den betyr. Jeg tror avinstalleringen er gjort uansett. Noen som vet? XenZor Lenke til kommentar
piit Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 Er en stund siden jeg avinstallerte med den kommandoen der, men jeg kan ikke huske at jeg fikk opp den meldingen. Lenke til kommentar
schmelck.no Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 (endret) Er en stund siden jeg avinstallerte med den kommandoen der, men jeg kan ikke huske at jeg fikk opp den meldingen. Har både fått den og ikke fått den, den kommer hvis du har service pack 1 installert. Som dere kan se her: http://www.windows-help.net/WindowsXP/tune-05.html Endret 2. september 2004 av schmelck Lenke til kommentar
lperik Skrevet 3. september 2004 Forfatter Del Skrevet 3. september 2004 Uff, det hjalp visst ikke det heller! Kom hjem fra jobb istad og da hadde det poppet opp 8nye vinduer! blir gal, og har nettopp formatert så vegrer meg litt fra å ta den prosessen på ny! fler ideer? Lenke til kommentar
lperik Skrevet 3. september 2004 Forfatter Del Skrevet 3. september 2004 Nå begynner det å gå meg kraftig på nervene her, får ikke åpnet norton firewall, eller fått opp taskmanager. Taskmanager bare lukkes med en gang av seg selv.. i tillegg får jeg opp et explorer windu med en eller annen tripod adresse hver gang jeg rebooter.. Hat! Lenke til kommentar
Kirikiri Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 Fra Experts-Exchange: http://www.experts-exchange.com/Security/B...Q_21069754.html - sjekk de linkene som er der. Kirikiri Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 2. oktober 2004 Del Skrevet 2. oktober 2004 Fått ordnet opp med maskinen din? Når du formaterer maskinen din, så vil jeg anbefale å ha den koblet fra nett helt til en brannmur og antivirus er på plass. Er du tilkoblet nett før det så får du garantert virus innen 10-15 min. Så mitt råd er å plugge ut nettverkskabelen til de to overnevnte programmer er på plass. Lenke til kommentar
Shimano Skrevet 2. oktober 2004 Del Skrevet 2. oktober 2004 Dette problemet løses enklest ved å skru på firewallen - da slipper du å fjerne/rekonfigurere noe som helst. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå