kloppen Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 (endret) Alt.1: http://www.biltema.no/products/product.asp...0&iItemId=19171 Alt.2: http://www.biltema.no/products/product.asp...1&iItemId=45515 Har ikke tenkt å bruke forsterker, bare koble dem til mitt 4x45w stereo. Hva betyr Nom. effekt? Lurer på om det er lurt å kjøpe på biltema eller skal jeg bare droppe det? Endret 2. september 2004 av kloppen Lenke til kommentar
trra Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 Kjøp eller et kjent merke, blaupunkt, pioneer osv, er mye bedre enn biltema sine, og koster det samme, muligens 100-200 kr mer. Og hvis du ikke har det, kjøp eller et frontsett\front høytalere enn 6*9 høytalere, 6*9 gir mye dårligere lyd. Hvilken bil skal du ha høytalerene i? Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 Enig med trra. Kjøp heller et frontsett fra ent mer anerkjent merke. Anbefaler Soundstream. Priser finner du her. Ellers har Bilradiospesialisten ett eller annet også. Nominell effekt betyr som regel max effekt ved veldig høy forvrengning og en bestemt frekvens. Når det gjelder watt er det kun RMS verdien som er verdt å merke seg sammen med THD som minst bør være mindre enn 0.05% ved angitt effekt. Din spiller på 4x45 "Watt" gir nok max 4x10 Watt v 0.08 % THD. Står i manualen. Lenke til kommentar
kloppen Skrevet 2. september 2004 Forfatter Del Skrevet 2. september 2004 Blir til en volvo 360. Hadde tenkt å ha høyttalerne i hattehylla. Litt lite plass i dør og blir mye arbeid å sette noe inn her. Vil det bli veldig dårlig med 6x9 i hattehylla da? Som regel sier folk til meg at det er 6x9 som gir bra lyd, og at det er bra å montere i hattehylla. Vet ikke jeg. Lenke til kommentar
trra Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 Hvor stort problem er det å sette inn høytlere foran? Finnes masse adaptere til å sette inn større høytalere, biltema har f.eks. eller så går du jo an å lage de selv hvis man gidder . sitter det ingen høytalere foran orginalt? 6*9 kan gi grei mellombass hvis det er bygd inn i kasser, men du sitter foran og det er der det lønner seg å ha høytalere, kan jo ha begge deler . Lenke til kommentar
Defus Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 liker ikke 6'9 eg, men skal du kjøpe kjøper du ikke biltema høytalere. Du kan heller kjøpe Pioneer, Lightning Audio, Boss. Regna med at sia du sko kjøpe fra biltema sko dem være billig. Pioneeren koster 1000 lappen, men du burde neste svi i dem litt mere penger. Di andre koster nesten like mye å e bedre. Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 Vil det bli veldig dårlig med 6x9 i hattehylla da? Som regel sier folk til meg at det er 6x9 som gir bra lyd, og at det er bra å montere i hattehylla. De folka har tydeligvis ikke snøring på bilstereo eller stereo generelt sett Somregel er det null problemo å montere høyttalere foran, er det høyttalere der fra før er det bare å skru/røske ut disse og sette i nye med lik dimensjon og plassere diskantene på dasjbordet. Når det gjelder hattehyllemontering; du sitter ikke med ryggen til på konsert ikke sant? Like lite som du sitter bak frem i sofan når du hører musikk hjemme. Skal du absolutt ha 6*9 så lønner det seg som Defus sier å investere i noe som er litt bra. Lightning Audio, RF, Infinity eller Soundstream er ok merker å holde seg til. Boss ville jeg ikke tatt i med ildtang engang. Lenke til kommentar
Defus Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 Boss ville jeg ikke tatt i med ildtang engang. Helt enig, det gjelder biltema høytalerean åsså. men tenkte kloppen ikke brydde seg så mye om merker sia han va på biltema å leta etter høytalere. Lenke til kommentar
kloppen Skrevet 4. september 2004 Forfatter Del Skrevet 4. september 2004 (endret) De som står i framme nå er noen små firkanta fra pioneer, de står ikke i døren, men framfor dørene inder dashbordet. Hvilken størrelse(cm) burde jeg ha om jeg skal ha fronthøyttalere på en volvo 360?. Endret 4. september 2004 av kloppen Lenke til kommentar
Defus Skrevet 4. september 2004 Del Skrevet 4. september 2004 Trur du skal måle dem, men det e sikkert snakk i 4 tommere siden dem e i dasjen, men det kan være 5 1/4 åsså i noen biler Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå