laaknor Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 sitter her med en relativt ustabil mailserver (memtest fant over 4000 feil), og tenkte at dette må være den perfekte tiden å sette opp en sekundær mailserver for domenet slik at mailen ikke forsvinner når serveren er nede (noe som har vært ganske mye de siste ukene.....) Men kan ikke se at jeg finner noen enkel måte å sette det opp i postfix... Google ga meg tre svar, ingen av dem var særlig effektive. Har noen en god måte? Viktigste er at mailen til slutt havner hos den ekte mailserveren som kjører spamassassin, amavis og clamav (noe som FUNKER!), så kan godt bytte ut MTAen på serveren min (debian testing), bare det fungerer (er ikke noe glad i å plundre i all evighet og gjøre ting manuelt) Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 (endret) Enkelt det da. Jeg kjører det på mitt lokale LAN. Du må sette opp begge mailserverene i DNS i prioritert rekkefølge. F.eks mx1 A 10 192.168.0.1 mx2 A 20 192.168.0.2 i BIND DNS. mx2 serveren er da backup MX. Så må du bare sette backup MXen (Postfix) til å motta mail på domenet. Sett også opp mx1 som relayhost. Mail som blir sendt til mx2 vil da bli sendt til mx1 når den er oppe igjen. Endret 3. september 2004 av objorkum Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 5. september 2004 Forfatter Del Skrevet 5. september 2004 DNS er ikke problemet; det kan jeg; spørsmålet er hvordan man setter opp postfix til å relaye. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå