phnx85 Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 Akkurat nå går jeg på VK1 IKT Driftsfag og jeg har veldig lyst å skolere meg videre innen IKT. Men hva bør jeg satse på? Noroff med NSA og DSE frister veldig. Jeg har lyst på CCNA/MCSE sertifisering. Lenke til kommentar
phnx85 Skrevet 8. september 2004 Forfatter Del Skrevet 8. september 2004 Ehm nå ga du meg ikke en begrunnelse på hvorfor jeg burde gå akkurat på den skolen. Uansett så ser det ikke ute til at jeg kan få CCNA sertifisering. Noen som at erfaring fra IT-akademiet? Lenke til kommentar
Signatur Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 (endret) IT-akademiet står ikke særlig høyt i kurs hos arbeidsgivere. Under IT-boomen på slutten av 90 tallet skulle alle ta it-utdannelse fordi muligheten for godt betalte jobber var så god. Alle som egentlig ikke hadde interesse for IT havnet på it-akademiet, og resultatet var at utdannelsen ble lagt opp for folk som ikke visste forskjellen på en harddisk og et kabinett. Overhørt samtale mellom it sjefen og personalsjefen : "Vi har fått inn 50 søkere til den nye driftansvarlig stillingen, men 45 av de kommer fra it-akademiet" Ikke heng deg for mye opp i MCSE sertifiseringer heller. Om 10 år er ikke en MCSE i windows2003 mye verd. Sats på en mer generell utdannelse, som feks it-ingeniør. 3 årig utdannelse fra NITH er meget bra. Jeg gikk selv på den skolen fra 95-97 og opplegget var meget profft. Ta minst 3 års utdannelse, jeg tok bare 2 for det var så utrolig lett å få jobb på den tiden. I de fleste IT jobber får du muligheten til å ta MCSE sertifiseringer. Jeg får dekket bøker og eksamensavgifter, men må lese på egen hånd. Endret 8. september 2004 av Signatur Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 Sitter her å lurer på akkurat det samme...men tror jeg skal satse på HIA. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå