Gå til innhold

"Shelton" med 30% bedre ytelse enn VIA C3

Anbefalte innlegg

hmm ser jo uansett lovanes ut ... å bruke no slikt til stuepc gidder eg ikkje tenke på, for vitsen med stuepc er jo å spille av Video & audio å det gjør min Kiss DP-500 flott for meg å det flotte med denne dvd spelaren er at den kan koblast til nettverk å streame filer via ein server ( ikkje online, kun lokalt ) ... noko slikt som dette vil være kjempe flott eom ein lite server / proxy / FTP ... ,men kan ikkje hukse å ha lest at det er nettverkskontroller på HK'et .... noko n som veit noko om dette ... det er mulig at eg ikkje har lest artiklen grundig nok alså men LAN er eit MUST ... har ein PCI slott til rådighet , men vil da helst slippe å bruke denne vist du skal bygge noko som skal være kompakt.

EDIT:

JAJA eg er ein slaur til å lese artikler ...

Ellers får systemet DDR266-minne, Intel Extreme Graphic med DirectX 7, ATA 100, USB 2.0 og integrert AC97-lyd og 10/100 Ethernet.

Da ser jo denne lovandes ut ... ,men alt som intel har laga av HK koster litt så Billig trur eg ikkje den kjem til å bli.

Endret av KickF
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
"Shelton" er "Banias" - Pentium M på 130 nm

Burde det ikke stått:

"Shelton" er en nedstrippet versjon av "Banias" - Celeron M på 130 nm.

Ellers: Virker lovende så langt... Men jeg tar det med en stor klype salt ennå. Benchmarkene var jo ikke akkurat mange og av de få som var der så var bare noen få benchmarks av "virkelige" programmer.

Lenke til kommentar

Ække så gla i Linux, da. Den er bare for Linux, ikke sant?

Det får du med en lett nedklokket XP-M 2400+ :-)

Men da blir vel ikke pc'en så liten? Hva slags hovedkort kan du kjøre den på, mini-atx, eller?

Å kjøre divx/dvd uten skikkelig postprocessing er ikke så veldig gundtig når man skal kjøre det via pc uansett, og det er vanskelig med en så svak maskin.

Hva mener du med postprocessing? :blush:

Lenke til kommentar
Å kjøre divx/dvd uten skikkelig postprocessing er ikke så veldig gundtig når man skal kjøre det via pc uansett, og det er vanskelig med en så svak maskin.

Hovedfordelen med pc som mediaavspiller er at du kankjøre filtere som kan forbedre kvaliteten på bilde ganske tradikalt, faktisk så slår en skikkelig oppsatt pc stort sett alt av dvd-spillere, uansett hvor dyre de er, men det krever endel maskinkraft å kjøre filmer gjennom disse filtrene.

AtW

Lenke til kommentar
Hovedfordelen med pc som mediaavspiller er at du kankjøre filtere som kan forbedre kvaliteten på bilde ganske tradikalt, faktisk så slår en skikkelig oppsatt pc stort sett alt av dvd-spillere, uansett hvor dyre de er, men det krever endel maskinkraft å kjøre filmer gjennom disse filtrene.

Det bruker jeg ikke allikevel... :whistle:

Lenke til kommentar

AtW

Mange moderne skjermkort har også innebygget en rekke filtere. Ikke bare har de fleste skjermkort nyere enn ca 2001 innebygget MPEG2-dekoder, men også en del filtere som forbedrer bildekvaliteten. Noen av teknikkene kan f.eks være interpolering og utjevning av fargedybden i områder med dårlig fargedybde. F.eks "nesten sort" kan se helt for J* ut på gamle DVD-spillere og 3-4 år gamle skjermkort som ikke har filtere.

En av grunnene til at noen dyre stasjonære DVD-spillere har bedre bildekvalitet er nettopp en del slike filtere. Disse krever i sin tur relativt kraftig hardware. Derfor blir de også litt dyre å produsere og dyre i utsalg.

Lenke til kommentar
Det får du med en lett nedklokket XP-M 2400+ :-)

Men da blir vel ikke pc'en så liten? Hva slags hovedkort kan du kjøre den på, mini-atx, eller?

En HTPC ser best ut når den passer sammen med annet HiFi utstyr, og da får du kabinetter som tar både ATX og M-ATX hovedkort, jeg ser derfor ikke poenget med noe mindre kabinett enn f.eks det jeg har selv som er 32 cm bredt og 9,5 cm høyt (m-atx). for du må jo likevel ha plass til DVD spiller, hardisk, TV-kort, Skjermkort m/TV-UT og strømforsyning.

Endret av 356speedster
Lenke til kommentar

AtW

Mange moderne skjermkort har også innebygget en rekke filtere. Ikke bare har de fleste skjermkort nyere enn ca 2001 innebygget MPEG2-dekoder, men også en del filtere som forbedrer bildekvaliteten. Noen av teknikkene kan f.eks være interpolering og utjevning av fargedybden i områder med dårlig fargedybde. F.eks "nesten sort" kan se helt for J* ut på gamle DVD-spillere og 3-4 år gamle skjermkort som ikke har filtere.

En av grunnene til at noen dyre stasjonære DVD-spillere har bedre bildekvalitet er nettopp en del slike filtere. Disse krever i sin tur relativt kraftig hardware. Derfor blir de også litt dyre å produsere og dyre i utsalg.

Joda, men det hindrer ikke det faktumet at en litt kraftig pc slår knockout på dvd-spillere i titusenkroners-klassen, såklart er hardware-filtere nyttig, men har du en skikkelig CPU så er du mye mer feksible på hva du kan gjøre av filtrering(feks resize and sharpen, som jeg ennå ikke har sett blirr gjort av hardware-filtere, og som forbedrer bildet til dels vanvittig mye)

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...