ronndi Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 (endret) Lest om pitbullterrieren som bet av sin eiers baller i nettavisen Tanker om darwinisme slår meg, idioten vil jo ikke være i stand til å føre genen videre nå da. se også dette oppslaget Endret 2. september 2004 av ronndi Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 Survival of the fittest... Dette er uansett meget ekstreme tilfeller. Lenke til kommentar
GolfBag Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 Noen som gidder å melde dette til darwinawards.com ?? Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 Ingen som vet om bakgrunnen til disse angrepene. I det siste har avisene bare publisert extreme hendelser med amstaffer/pitbuller i media. Litt rart når faktisk andre raser har drept og skadet mennesker men det virker ikke som det er interresant for norske aviser nå som de har fått slik hat mot disse rasene. Når en hunde angriper ett menneske i usa og hunden blir da avlivet og den har stor hode, kort pels, kraftig kropp så blir den regnet som pitbull. Er faktisk i realiteten langt mindre pitbuller som egentlig har angrepet mennesker. Dessuten er det en stor populæritet i de urbane områdene å ha AMERICAN PITBULL å tøffe seg med og en del av disse hundene havner i meget tvilsomme steder. De fleste angrep med pitbuller finner man i fattige strøk der hunden ikke får sosialisert seg og med utrolig dårlig hundehold. Finnes raser som kan gjøre mye mer skadde enn pitbull men disse har heldigvis klart seg hittil men er blitt mer og mer av i kriminelle miljøer desverre. Er så utrolig synd at det eneste vi hører om disse hundene er det negative og det er også desverre det vi husker best. Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 Ingen som vet om bakgrunnen til disse angrepene. I det siste har avisene bare publisert extreme hendelser med amstaffer/pitbuller i media. Litt rart når faktisk andre raser har drept og skadet mennesker men det virker ikke som det er interresant for norske aviser nå som de har fått slik hat mot disse rasene. Når en hunde angriper ett menneske i usa og hunden blir da avlivet og den har stor hode, kort pels, kraftig kropp så blir den regnet som pitbull. Er faktisk i realiteten langt mindre pitbuller som egentlig har angrepet mennesker. Dessuten er det en stor populæritet i de urbane områdene å ha AMERICAN PITBULL å tøffe seg med og en del av disse hundene havner i meget tvilsomme steder. De fleste angrep med pitbuller finner man i fattige strøk der hunden ikke får sosialisert seg og med utrolig dårlig hundehold. Finnes raser som kan gjøre mye mer skadde enn pitbull men disse har heldigvis klart seg hittil men er blitt mer og mer av i kriminelle miljøer desverre. Er så utrolig synd at det eneste vi hører om disse hundene er det negative og det er også desverre det vi husker best. Helt enig med deg. Rart vi ikke hører noe om Golden Retrivere. Det er jo de som statistisk biter mest mennesker. Nei, vi har funnet ut at Pitbull er slemt, så da finner vi så mye dritt vi kan om den. Helt latterlig. Har en kompis som har en Pitbull, å spør du meg så er den akkurat som alle andre hunder. Kjempeleken, men litt avvisende mot fremmede. Akkurat som en vakthund skal være. Dobbenmannen vår har helt lik oppførsel. Lenke til kommentar
Skabbfot Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 Sykt. Det som er feilen er at hvis hunden var "sjalu" så var det eieren sin feil. Hun burde lært den opp ordentlig før hun har den løs i huset. Nå er jeg ikke så glad i pitbuller, men det er jo ikke fordi "den dreper" Kan hende pitbullen trenger en helt spesiell oppdragelse, rett og slett.. og hvis du ikke gjør det rett, så kan det gå slik.. Ikke vet jeg Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 ...problemet med Pitbull er at den rasen trekker til seg en del mennesker som i første omgang aldri skulle hatt hund.... mange fine raser der ute (tosa inu, doggo argentino etc) som er ypperlige hunder i den rette eiers hender... Har du aldri hatt hund før starter du ikke opp med en bandog Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 Jepp. Gruer meg til den dagen eg ser en narkis/kriminell med en av disse store rasene som dahle never og hvis de er trent opp til å være agressiv så har man ett stort problem som får pitbullene til å virke som pudler. I usa har man allerede merket at kriminelle har begynt å skaffe seg Presa canario og dogo argentino og det fortelles at når hunde fangere skal hente disse hunden har de funnet seg nødt å skyte de siden de kan veie omtrent det samme som en voksen menneske. Anyways.... Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 (endret) Rart vi ikke hører noe om Golden Retrivere. Det er jo de som statistisk biter mest mennesker. Gammel myte. Aftenposten 30.6.1998: Blant dem som var bitt av hund, var bitt fra schäfer vanligst, fulgt av rottweiler, dobermann og golden retriever. - Til tross for at det i denne undersøkelsen er de tre første hunderasene som biter oftere fra seg enn andre, kan vi ikke på bakgrunn av dette materialet si noe sikkert om hvem som biter mest. Det kan ligge mange feilkilder her, sier Dahl. Dagbladet 01.02.2002: Schæferhunden er verstingen på skadelista hos Oslo legevakt. Hit kommer et hundekvestet barn hver eneste uke, året rundt. Barn er ekstra utsatt de farligste bittene: De som rammer hode og ansikt. Fire av ti bittskader hos barn rammer hodet, mot bare ett av ti voksenbitt. Det viser data fra 1042 pasienter, registrert gjennom en toårsperiode. Statistikken viser også at seks av ti angrep skjer uprovosert. Bare fire prosent av hundebittene skyldes at offeret har forsøkt å klappe hunden. Disse skader flest: Schæfer Rottweiler Dobermann Golden Retriever Dachs Kilde: Tidsskrift for den Norske Lægeforening. Det er mange flere schäfere og golden retrievere enn f.eks. dobermann. Jeg har selv blitt bitt av en Golden Retriever. Min egen faktisk. Jeg stakk pekefingeren inn i kjeften hennes mens hun tygget på en pinne. Jeg skreik høyt som bare det og bikkja ble livredd (hun visste ikke en gang at hun hadde bitt meg) og la seg på rygg. Resultatet: En del blod og pekefingeren doblet sin volum. Til legen for sikkerhets skyld. Alt i orden i ettertid. Skaden ble registert i statistikken som hundebitt forårsaket av en Golden Retriever. Merkelig... Endret 3. september 2004 av buskmann Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 Det det kan jo ikke sees på som hundebitt. Har blitt bitt til blods flere ganger men det har aldri vært meningen av hunden(e) å gjøre det. Sist var 2uker siden og eg holdt en pinne høyt (ca 2meter) og hunden hoppet og bommet og traff hånden. Lenke til kommentar
Dikky Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 buskmanm Hvorfor stikker du fingeren i kjeften på bikkja når den tygger på ett bein? Prøver du med vilje å få den til å bite deg? Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 Hun tygde på en pinne, ikke et bein. (Men det spiller ikke noen rolle her) Jeg skulle lure pinnen fra henne med en kjapp bevegelse, men et eller annet gikk galt. Hun knasket derfor på fingeren min i stedet for pinnen. Ikke det lureste jeg har gjort. Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 5. september 2004 Del Skrevet 5. september 2004 Har hatt 2stk Golden retrivere fra og med jeg ble født til jeg ble 12-13 år, og aldri, aldri beit de meg.. Det meste av "skade" dem gjorde var å dunke meg i trynet me halen når den flagret på sitt meste.. *savne hundene sine* Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå