kåre Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 Having a hard time get it stable above 180fsb. Have tried now with my old xp1700+ with good stepping T-bred B and my new barton 2800+. Both goes into safe-mode at startup and tells me to fix settings in bios if i try 185fsb. The ram is twinmos winbond pc3200 at 5-2-2-2. Tried lower settings, still the same...should be capable of 200fsb... Tried cpu voltage at 1.65, 1.7 and 1.75v. The barton is multiplier-locked but the xp1700+ have i tried with 11x, 10.5x, 10x and 9x. Still the same, stable at 180, unstable at 185fsb. Using the latest bios. Could it be something on the mobo? Almost no gain in performace in upgrading to the barton and i'm considering xp3200+(400), but i'm worried that the fsb will make trouble. Thx for all help Lenke til kommentar
Hoax Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 Og hvorfor skriver KÅRE på engelsk? Lenke til kommentar
likferd Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 Mange amerikanere som både heter kåre og kari og knut On topic, så sjønner jeg ikke hva som er problemet Lenke til kommentar
Hoax Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 Går utfra at det ikke er en SN45GV2 men du kan prøve BIOS oppdateringen som ligger hos Shuttle. Du bør kunne klare 400. Senk RAM timeing litt bare for å se, finjustere etterhvert Lenke til kommentar
kåre Skrevet 2. september 2004 Forfatter Del Skrevet 2. september 2004 Kopierte innlegget mitt fra et engelskspråkelig forum og hadde ikke tid til å oversette. Regner med det går greit for de fleste. Problemet er at jeg ikke klarer fsb på over 185 selv om ram er god for 200. Jeg har prøvd å stille timings til 11-4-4-3 uten at det hjalp. Det er ikke v2, nei. Jeg har siste bios. Fatter ikke hva som stopper meg Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 Kopierte innlegget mitt fra et engelskspråkelig forum og hadde ikke tid til å oversette. Regner med det går greit for de fleste. Problemet er at jeg ikke klarer fsb på over 185 selv om ram er god for 200. Jeg har prøvd å stille timings til 11-4-4-3 uten at det hjalp. Det er ikke v2, nei. Jeg har siste bios. Fatter ikke hva som stopper meg Kan jo være hovedkortet som ikke orker mer da. Lenke til kommentar
Anette_ Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 Hvor kjøpte du den? Det kan ha vært et defekt hovedkort, leste ikke alt for nøye igjennom innlegget ditt men jeg hadde endel problemer med min SN45GV2 (dette emnet) så du kan jo se der og se om noen av svarene er til hjelp for deg. Lenke til kommentar
kverna Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 kommer ikke over 145fsb jeg da.. men det skyldes nok den rompis kompis prosessoren min rock stabil på 145 kræsjer 1 sec etter inlogging Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå