bluemac Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 jeg lurer på om hvliken codec som er best til xp. som ikke kræjser med andre prog. og åpner det meste av media filer? ikke noe rippingprog og det fins mange der ute jeg har prøvd et par? Lenke til kommentar
LuftWaffel Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 FFDShow og AC3Filter, dekker det meste. ikke noe rippingprog og det fins mange der ute jeg har prøvd et par? Et forsøk på norsk hadde jo ikke skadet. Jeg finner hverfall ikke noen mening med denne setningen.. Lenke til kommentar
bluemac Skrevet 2. september 2004 Forfatter Del Skrevet 2. september 2004 sory for skrive feil dyleksi Lenke til kommentar
Lch Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 Du kan ikke enkode noe hvis du bare har ffdshow, dog. Ellers er det en finfin kombinasjon. Lenke til kommentar
pr0nin Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 eh, om det er codec'er til å se film med så er Videolan client meget bra. Det har alt av codec'er innebygd noe som er veldig praktisk.. (Sist jeg prøvde så gir det også sonefri avspilling av dvd'er på dvd spillere som er låst til en sone ) I tillegg så er det ganske mye plugins tilgjengelig til det pluss et ganske ok forum som gir svar på det du måtte lure på. Videolan PS. Det ligger versjoner til de fleste OS under download seksjonen. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 Jeg synes VLC er grusom, den er buggete, uggen på de fleste XviD-ting (man kan ikke spole uten å få artifaktorama f.eks) og utrolig lite bruksvennlig. Den er veldig praktisk for folk som ikke vil stresse med kodeker, folk som gir f og newbies, men jeg foretrekker glatt mplayer2 istedet. Og den har ikke 'alt av kodeker', WMV9 kan den f.eks ikke rendre. Med ffdshow og ac-3-filter kan man nye DivX- og XviD-klipp i hvilken som helst avspiller. Slenger man på en MPEG-2-dekoder, har man det aller meste. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå