Gå til innhold

Hvordan installere(formatere?) win98 om igjen?

Anbefalte innlegg

Trenger hjelp med å instalere win98SE på nytt her..

Her om dagen fikk jeg en beskjed om at filen sys.ini var borte, og at windows måtte instaleres på nytt.

Har slettet alt, og instalert alt på nytt tidligere, men det er 2,5 år siden, og med hjelp. Det var noe ved å putte inn en oppstart diskett, og etter hvert inn med windows CD'en. Etter en stund kommer jeg til et sted hvor man ser a:\, og man kans skrive noe. Var også en hjelpefil som ga lite hjelp. Husker ikke hva man skriver her.

Løsningen ble å starte pc'en med windows CD'en i. Da kom jeg rett inn i instalasjonsprogramet. Da fikk jeg windows tilbake, og alle filene mine var der fortsatt. Eneste som måtte instaleres på nytt var 3d korte. Men PCen er nå ikke helt oppegående. Kommer ikke inn på en rekke sider som hotmail.com, eller DnB, eller VG.no Tror kanskje windows er innstalert dobbelt. Alt er rimelig fucka. Kanskje jeg har fått noe virus? Vil dette forsvinne ved formatering?

Hvordan formatere(som det vell heter på fagspråket) windows? Windows 98SE. Er spørsmålet.

Er ikke som på XP hvor det bare er å stappe i Cd'en viste det seg.

Problemet er hva jeg skal skrive for å starte slettinga av det som er på PC'en ute i dos da man kommer til det stedet etter å ha puttet i oppstarts diskett osv...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...