gspr Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 Vi skal dele ADSL trådløst i hybelhuset fra slutten av måneden, og jeg må derfor anskaffe meg et trådløst nettverkskort til stasjonæren min. På Komplett ser jeg følgende: - 3Com 11a/b/g Wireless PCI Card 54 Mbps 802.11a/g, WPA ... Pris: 850,- - CNet Wireless-G PCI 54 Mbps 802.11g, WPA ... Pris: 350,- Det er en halv tusenlapp i forskjell, det! Første spørsmål: Har noen her erfaringer med disse to kortene i Linux? Andre spørsmål: Er CNet-kortet et "ok" kort? 3Com er kvalitet, men det spørs om jeg ønsker å bruke en halv tusenlapp ekstra på kvalitet hvis billigalternativet funker "rimelig greit". Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 Jeg har i hvertfall dårlig erfaring med 3Com på Linux; riktignok primært PCMCIA-kort, men...... Lenke til kommentar
ketilkn Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 Jeg kan ikke svare direkte på spørsmålet ditt da jeg bruker mini-pci, PCMCIA og USB selv. Min anbefaling er å gå for USB. Med USB har du bedre alternativer når det gjelder plassering av radioen. Det vil også være lettere å flytte radio til en annen maskin. Lenke til kommentar
gspr Skrevet 2. september 2004 Forfatter Del Skrevet 2. september 2004 USB er ytterst uaktuelt Lenke til kommentar
huf Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 Primært så er det bare ball med usb, ikke gå for det. Greit nok at ndiswrapper og prism54 begynner å lure seg inn på usb også, men det tar tid før dette blir utviklet skikkelig. Når jeg skal se etter kort som funker i linux, pci, så ser jeg på prism54 sine drivere. Visst ikke det følger med linux drivere til kortet såklart. Her er oversikten. (siden er nede for øyeblikket tror jeg.) Lenke til kommentar
gspr Skrevet 2. september 2004 Forfatter Del Skrevet 2. september 2004 (endret) Takk til huf og Google Cache Da blir det SMC EZ Connect Wireless G PCI 54 Mbps 802.11g/b, da. Endret 2. september 2004 av gspr Lenke til kommentar
huf Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 (endret) Klokt valg. Edit: Hail google cache Endret 2. september 2004 av huf Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå