Gå til innhold

Error: Out of Memory

dubeldarr78

Anbefalte innlegg

Error: Out of memory

heisan folkens

har i det siste slitt med at det virker som om jeg går tom for minne(ram) selv ved bare et par prosesser kjørende....

har sjekket litt rundt (googla) og det virker som om dette er et problem som oftest oppstår i de tilfelle hvor man ikke har nok prosessorkraft og ram.... men dette passer ikke med min situasjon...

sitter på en ett år gammel butikk-sammensatt pc fra Digital Impuls:

Specs som følger:

Epox EP-8RDA3+ hovedkort med støtte for usb2.0, LAN, SATA, FW m.m

CPU kjøler (opp til XP3400+)

PC3200 400Mhz CL2,5 512MB DDR * 2 brikker altså 1024 MB RAM

Seagate Ata-100 160 GB 7200 8 MB Cache

3 stk vifter

MSI Geforce FX 5200 128 DDR, med støtte for TV-ut

AMD Athlon XP3000+ Socket A prosessor

+ Teratec Cinergy 400 tvkort

senere er det installert en 160 GB s-ata disk og en NEC 2500 DVD-brenner....

har i det siste slitt med dette problemet ved bruk av særlig DVD Shrink og lignende... og ved bruk av flere p2p samtidig..... i tillegg går CPU-tempen opp i 40-47 grader av og til .... er dette normalt?

har aldri vært noe problemer før.... men nå kan jeg knapt få opp kontrollpanel samtidig som jeg har IE eller Opera oppe i et vindu.... kan virke som om problemene startet etter at jeg koblet til en ekstern hd eller når jeg konfigurerte en Ipod onsdag i forrige uke.....

Tips mottas med takk.... får bare begynne å brenne ting ut og overføre ting til den nye HD'en

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når det gjelder CPU-tempen, er dette ingen ting å bekymre seg for. Den tempen du har er helt normal for en XP3000.

Når det gjelder minne så burde du sjekke instillingene får vekslefila di. Hvis fila ligger under den anbefalte størrelsen, kan dette være feilen. Prøv å øk størrelse på vekslefila. Ser du har 1GB med RAM, så hvis dette ikke funker er en ominstallasjon kanskje ikke så dumt. Ellers har du lagt inn siste versjon av brikkesettdrivere o.l.?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...