Gjermis Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 Ser at veldig mange her legger ut linker til gallerier de har, så jeg slenger meg like gjerne på trenden. Klikk. Bildene er er som regel 100% photoshop, men kan være enkelte fotomanipulasjoner der jeg har brukt bilder som utgangspunkt. Det er en anelse beklagelig at jeg må gi dere en deviantart-link, men driver på med en omfattende portefølje jeg skal legge ut på nett ganske snart. Kom med tilbakemeldinger/kritikk. Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 (endret) Wow! Det var kjempeflotte bilder! Fargene, lyset, detaljene og motviene var fantastisk flotte. Jeg er imponert. Jobber du som profesjonell? Endret 2. september 2004 av HolgerLudvigsen Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 *hake slepp* Lenke til kommentar
Gjermis Skrevet 2. september 2004 Forfatter Del Skrevet 2. september 2004 Wow! Det var kjempeflotte bilder! Fargene, lyset, detaljene og motviene var fantastisk flotte. Jeg er imponert. Jobber du som profesjonell? Går fortsatt på videregående skole, medier og kommunikasjon, så jeg har ikke mulighet til å gjøre yrke ut av det ennå. Har riktignok gjort enkelte freelancejobber, men det har dreid seg mest om plakater, brosjyrer osv. Lite jeg får utfoldet meg maksimalt på, slik som de bildene dere så der, men jeg prøver å få i gang en avtale med magasinet astronomi, og hvis jeg er heldig får jeg levert noe til dem (dog en anelse mer realistiske rombilder). Lenke til kommentar
Artistic.Hipster Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 Bildene er er som regel 100% photoshop, men kan være enkelte fotomanipulasjoner der jeg har brukt bilder som utgangspunkt. Går det an å gjøre slikt med PS Du må da ha brukt et eller annet 3d prgram? Som f.eks. dette bildet og dette Veldig bra bilder iallefall Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 (endret) Meh. Du er god rent teknisk, og veit hvordan du lager planeter og annet krimskrams (artsofgregmartin, tralalala), men for å være litt kritisk: Dette har jeg liksom sett ørtenhundreogførtinitten ganger før, stjernetåke, planet(er) med funky lys, flares, fancy blendingmodes og reltivt monotone farger. Er liksom en av de største CG-klisjèene du finner. La Greg Martin eie sitt eget konsept, for jeg er i hvert fall skikkelig lei av dårlige (eller eventuellt gode) kloner. Endret 3. september 2004 av HalTan Lenke til kommentar
Gjermis Skrevet 3. september 2004 Forfatter Del Skrevet 3. september 2004 Meh. Du er god rent teknisk, og veit hvordan du lager planeter og annet krimskrams (artsofgregmartin, tralalala), men for å være litt kritisk: Dette har jeg liksom sett ørtenhundreogførtinitten ganger før, stjernetåke, planet(er) med funky lys, flares, fancy blendingmodes og reltivt monotone farger. Er liksom en av de største CG-klisjèene du finner. La Greg Martin eie sitt eget konsept, for jeg er i hvert fall skikkelig lei av dårlige (eller eventuellt gode) kloner. Når du sier "å vite hvordan å lage planeter" blir jeg litt forundret. Dette er ikke noe jeg har visst fra starten av, dette er ikke noe du lærer ved å lese Greg Martin's tutorialer, og dette er dog heller ikke en portefølje - men en side som dokumenterer utviklingen min fra en stund tilbake og til nå. Jeg har i, tillegg til å prøve å lære meg det rent tekniske, prøvd å utfordre meg kreativt også, men hvis du ser slik på det vil alt romrelatert finnes i greg martins galleri. Gjennom å lære meg teknikker vil jeg etter hvert få et større spillerom kreativt også, og når jeg etter hvert kommer mer og mer på et tilstrekkelig nivå kan jeg bidra til å heve standarden selv. En viss type folk jeg misliker er de som ikke gjør noe for å endre på utviklingen selv, folk som tar en spacescape for en spacescape, og som totalt ignorerer komposisjonsprinsippene i responsen. Til tross for dette har de frekkheten til å legge ut om hvor trasig alt er blitt. Konstruktiv var du forresten heller ikke. Men hva kan man forvente? Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 (endret) Jeg har ikke sett Greg Martins bilder. Men man kan ikke avvise bilder fordi de er i samme kategori som tidligere verk av andre personer. Disse bildene er unike og fantastisk flotte. Det virker som om HalTan er litt kry over at han tror at han har avslørt en etterligner. Du kunne ha lagt fram budskapet ditt på en MYE bedre måte, HalTan. Endret 3. september 2004 av HolgerLudvigsen Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 (endret) *snip* Altså, det er egentlig meg nokså likegyldig hvordan du gikk fram, poenget mitt er uansett at det er fantastisk uoriginalt. Nettet fylles opp av CG-klisjèer. For all del, det du lager har sikkert noe for seg, men JEG ser ikke noe i det, derav min mening om det. Du er da nødt til å tolerere at jeg kritiserer det. Til tross for dette har de frekkheten til å legge ut om hvor trasig alt er blitt. Frekkheten? Jeg ser ingenting, i (det jeg ser som) masseproduserte starscapes. Og nei, det er ikke snakk om at man har samme "stil", det er snakk om at det er så lite variasjon (stort sett) innenfor den respektive stilen at alt blir seende likt ut. Det er teknisk imponerende, men ikke så mye mer, liksom. Konstruktiv var du forresten heller ikke. Jo, det var det. Det jeg forsøker å ymte frampå er vel egentlig at jeg saver et særpreg. Altså, noe som gjør at bildene blir dine, og ikke "enda en stjernehimmel", om du skjønner. Men hva kan man forvente? Er dette er forsøk på ydmykelse gjennom herseteknikk? Jeg har ikke sett Greg Martins bilder. www.artofgregmartin.com , samt ca. halve deviantart. Men man kan ikke avvise bilder fordi de er i samme kategori som tidligere verk av andre personer. Disse bildene er unike og fantastisk flotte. Jeg avviser ikke noe fordi de tilhører en kategori, men fordi de ligner på alt annet jeg har sett i den respektive kategorien. Jeg savner i hvert fall en videreutvikling av denne genren, noen som gjør noe nytt, og ikke lager ENDA en himmel med en planet her og der, samt fancy belysning. Om du skjønner. Det virker som om HalTan er litt kry over at han tror at han har avslørt en etterligner. Herre. Jeg bare forteller min mening om det jeg ser på som en kjedelig/monoton CG-kultur. Et godt eksempel på lignende er alle de ørtenhundreognitten kvasi-goth fotomanipulasjonene med ørten brushes, "mørkt" uttrykk, og deformerte/malplasserte kroppsdeler, gjerne med en glidelås eller ti og dystre farger. Jeg savner noe nyskapende. Du kunne ha lagt fram budskapet ditt på en MYE bedre måte, HalTan. Egentlig ikke. Men du kunne tydeligvis satt deg LITT mer inn i hva jeg prøver å si. Til trådstarter: Det gjelder dog ikke aller bildene dine, f.eks "Emigration" var både originalt, godt gjennomført og behagelig for øyet. Endret 4. september 2004 av HalTan Lenke til kommentar
Gjermis Skrevet 4. september 2004 Forfatter Del Skrevet 4. september 2004 For å ha det sagt: jeg er veldig for kritikk på bildene mine, men jeg foretrekker det litt mer konkret. Jeg er litt imot å forenkle spacescapes ned til lys, planeter, stjerner og stjernestøv/nebulae, selv om det ofte har en tendens til å bli likt. Med dette mener jeg at det ville være omtrent som å forenkle fotografier til kontraster, da det er dette som gjør at det faktisk er noe der, og ikke bare et ensfarget felt. Da jeg først startet med dette var jeg så imponert over det hele at jeg følte at jeg bare måtte lære meg det. De første var heller dårlig komponerte bilder der alt var middelmådig/dårlig utført. De neste bildene kan du finne i galleriet, og da var utførelsen bedre. Jeg var fullt klar over hvilken retning sjangeren gikk, så jeg prøvde å inkludere visse romskip, samt enkle terrenger o.l. I dag er det lenge siden jeg lastet opp et bilde, rett og slett fordi jeg ikke har laget noen ennå. Jeg holder på med et i størrelse 2400*3000 som vil kunne skrives ut, og som vil heve seg over de bildene som allerede er der. Nå bruker jeg lang tid, gjør meg fornøyd og ferdig med hvert enkelt element, tenker grundig gjennom komposisjon og holder meg til ideen det hele startet med. Jeg vil ta høyde for endringer i planen, så jeg blir ikke å røpe for mye her og nå. Det er ikke noe poeng å diskutere dette ut i evigheten, for dette er en situasjon du finner i veldig mange forskjellige miljøer. Jeg får bare ta til meg kritikken, gjøre mitt beste og håpe at også de mer kritiske vil verdsette det jeg gjør. Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 4. september 2004 Del Skrevet 4. september 2004 eg bare lurer.... bruker du plugins for å lag planeter og stjerner og explosjon ting? Den enes lys tingen ligner veldig på en sånn greie som eg har vært borti... Lenke til kommentar
Gjermis Skrevet 4. september 2004 Forfatter Del Skrevet 4. september 2004 eg bare lurer.... bruker du plugins for å lag planeter og stjerner og explosjon ting?Den enes lys tingen ligner veldig på en sånn greie som eg har vært borti... Jeg regner med du tenker på LunarCell, en plug-in for planeter. Denne har jeg aldri brukt, av flere grunner: - planetene blir urealistiske og i mange tilfeller stygge - oppløsningen er dårlig - man har lite/ingen kontroll Det første bildet har jeg riktignok tatt i bruk en plug-in kalt SolarCell. Det ble også med det ene bildet, da denne også var urealistisk og ukontrollerbar. Grunnen til at det bildet fortsatt er å finne i galleriet er fordi den dokumenterer utviklingen min på en god måte. Planeteksplosjonen på Critical Strike er penslet for hånd i photoshop. Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 4. september 2004 Del Skrevet 4. september 2004 Ok... Det var litt uorginalt ja, men likevel knakende tøft Prøv å lage noe nytt, være kreativ. Noe som ikke har blitt sett før Lenke til kommentar
lobster Skrevet 12. september 2004 Del Skrevet 12. september 2004 Jeg likte dette bildet godt http://ic1.deviantart.com/fs4.deviantart.c...of_Atlantis.jpg Kan du forklare hva du har gjort for å få til et slikt bilde? (fremgangsmåte) Lenke til kommentar
gudesen Skrevet 12. september 2004 Del Skrevet 12. september 2004 imponerende bilder, Gjermis! Synes mye av kritikken til Haltan er skivebom. 1) joda - det finnes massevis av CG-art i denne sjangeren på nettet, men det meste av det er langt dårligere enn dine ting ( i allefall teknisk sett) 2) Det finnes massevis av CG-art som er mer originalt enn hva du lager, men som er totalt uiteressant fordi det ikke holder høyt nok teknisk nivå. 3) Det er latterlig å tro at de første, teknisk gode bildene man lager OGSÅ skal oppfylle kravene til originalitet og kreativitet. Dersom ett av ti bilder kommer i kategorien "originalt/nyskapende" er det godt gjort. Oppnår man det samme i ett av fem er man en sann kunstner. Oppnår du det annen hver gang er du en trollmann... uansett: du er i ferd med å nå et teknisk nivå som de fleste av oss bare kan drømme om, og flere av bildene dine utløste (fullt fortjente) positive reaksjoner i denne topicen. Den tekniske kunskapen er en solid platform for din videre utvikling, og de originale, kreative, enestående og banebryende kunstverkene kommer dersom du fortsetter som nå. Lenke til kommentar
Prowl Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 "og de originale, kreative, enestående og banebryende kunstverkene kommer dersom du fortsetter som nå." Vel, han er veldig flink osv, men du sier alt det orginale osv kommer om han fortsetter som nå? Er ikke helt enig... Om han fortsetter med sånn galaxy, stjernehimmel, impact greier som han hadde veldig mye av der så vil det jo bare fortsette sånn, men om han prøver noe nytt og bruker de kunnskaper han har fra bla. stjernehimmelbildene så vil han nokkomme til ett nytt nivå, de kreative og orginale greiene vil da komme, eller noe sånt som du snakket om. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå