AndersBob Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 Jeg har bredbånd. Hvorfor reagerer ikke pc'en min når jeg stapper kabelen i? Skal ikke operativsystemet mitt (xp) oppdage den? Jeg har innebygd nettverkskort som er oppe og går. I går puttet jeg i et annet nettverkskort, men heller ikke da klarte maskinen min å oppdage de nye forandringene som burde oppstå. Kan grunnen være at bredbåndet ikke er "slått" på? Det er en student samskipnad eller noe sånt som er leverandøren, og de må slå på bredbåndet (noe de skal ha gjort) Lenke til kommentar
Shitkaka Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 prøv med ein annan kabel, eller så kan det jo ver noko galle med da innebygda nettverkskortet, så visst da ikkje er noko galle med kabelen, så prøv med eit anna nettverkskort. Lenke til kommentar
AndersBob Skrevet 2. september 2004 Forfatter Del Skrevet 2. september 2004 Har prøvd med et annet nettverkskort.. Skal høre med leverandøren senere i dag. Pcen føles helt ubrukelig uten internet Lenke til kommentar
nomore Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 virus? hadde virus en gang som rota til med nettverkskorta... uansett hvilket eg satte i fungerte det ikke. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 Hva mener du med å "reagere?" Får du opp "kabel koblet fra"? Du får vel ikke opp ikon på oppgavelinjen uten at du har valgt "vis ikon på oppgavelinjen i tilkoblet modus". Hvor går andre enden av kabelen? Lyser det bak på nettverkskortet? Lenke til kommentar
aspyr Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 sikker på at TP-kabelen ikke er krysset? da virker det nemlig ikke... Lenke til kommentar
Shitkaka Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 sikker på at TP-kabelen ikke er krysset? da virker det nemlig ikke... den tabben har eg gjort før, fant faen ikkje ut ka som var galle, rett før eg bare heiv heila dritte, så bare tenkte eg at eg kunne prøva med ein anna kabel og då virka da heldigvis Lenke til kommentar
AndersBob Skrevet 2. september 2004 Forfatter Del Skrevet 2. september 2004 Hmm, fant feilen. Jeg er litt grønn. Snudde kabelen. Endene var like på begge sider, men det hadde3 tydeligvis noe å si Lenke til kommentar
agony Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 Da er det helst kabelen det er dårlig kontakt i, normalt skal det ikke ha noe så si hvilken "vei" kabelen er. Det kan også være dårlig kontakt i veggkontakten eller netverkskortet ditt, uansett noe du kanskje burde undersøke. Lenke til kommentar
dbdm Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 Jeg tror ikke det har noe å si på hvordan du kobler kabelen. Det er vel bare det at det var dårlig kontakt et eller annet sted. db Lenke til kommentar
AndersBob Skrevet 5. september 2004 Forfatter Del Skrevet 5. september 2004 Da jeg åpnet pakken med kabel i så begge endene rimelig like ut ja. Jeje, nå funker det som bare det Må snart ha ny harddisk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå