christdi Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 Hei. Jeg lurer på hvordan man kan kopiere en mysql tabell (med innhold) til en annen tabell med bruk av php. Setter pris på om noen kan vise det med et eksempel. Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 hei, christdi! jeg ville brukt mysqldump via kommandolinja. mysqldump -h host -u username -ppassword databasename > dbdump.sql deretter brukt perl til å endre navn på den tabellen det gjelder: perl -pi -e 's/\bGammelt navn\b/\bNytt navn\b/' dbdump.sql dbdump.sql vil nå inneholde alle tabeller i databasen, ikke bare denne ene. ta derfor å rediger fila, og fjern alle andre tabeller. deretter: mysql -h host -u username -ppassword Database < dbdump.sql og håp at det fungerer. lykke til Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 hvorfor ikke bruke phpmyadmin? Lenke til kommentar
christdi Skrevet 2. september 2004 Forfatter Del Skrevet 2. september 2004 Hei Torbjørn. Takk for forslagene. Jeg tenkte jeg skulle prøve å automatisere kopieringen inne i et annet script sjø. Som nevnt har jeg en kode som sletter en post : PS, include(connect.php) inneholder database og tabell koblingen. <? include("connect.php"); $slett = "DELETE FROM $tabell WHERE job='$job'"; $query = mysql_query($slett) or die("Feil.<br>" . mysql_error()); echo "Posten er slettet"; echo "<br><a href=index.php>Til hovedsiden.</a>"; ?> Men jeg vil gjerne kopiere posten til en annen tabell, før den slettes. Noen forslag ? Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 Hva med å istedet ha en kolonne som heter "slettet", type bool. hvis denne indekseres, vil ikke tabellen lide så mye av å være full av slettede poster. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 Torbjørn sitt forslag er faktisk veldig lurt. Bruker omtrent den samme løsningen selv, hvor brukeren har mulighet til å slette, avslette og permslette en post. Kun admins kan permslette. Dermed unngår man at ting blir feilaktig slettet. Btw: Dette er forresten en feature jeg savner i IPB. Mulighet til å avslette poster, spesielt hvis det er snakk om en tvilsom moderatoravgjørelse. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå