Gå til innhold

Hardware.no Et markedsføringsorgan?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hei

hvis du ser på det som ikke kommer fra produsenten

så kommer det nesten alltid i fra komplett

se bare på mp3-spillere

Bra konklusjon.... Han skriver følgende netbutikker:

3 x Komplett

4 x Netshop

4 x PSData

2 x ComputerCity

Du har rett, nesten alltid Komplett...

Forøvrig: Jo da, en del tester med MP3 fra Komplett (de har veldig bra vareutvalg på det området som de som har vært innom de sidene har fått med seg). Den siste jeg testet tror jeg var fra Asono (som vi forøvrig tester mye fra), sitter nå med en spiller fra WLANSupply, testet det meste fra Enea, PSData har vi vært innom ganske jevnt og trutt.

Lenke til kommentar
...

tror jeg i min karriere her på hw har testet 3 produkter fra komplett. Mens jeg har testet 5 fra Eizo og 5 fra NEC, 4 fra Netshop, 4 fra SMG, 3 fra TCI, 2 fra computercity, 4 fra Ps data

hei

se bare på mp3-spillere

?

3 fra komplett

4 fra netshop

2 fra computercity

4 fra psdata.

Synes ikke akkurat det var "nesten alltid fra komplett".

EDIT: DesertGlow kom meg i forkjøpet ja!

Endret av schmelck
Lenke til kommentar

Du trekker frem at 6 av produktene føres av komplett, atlså at de stammer fra Norek. Det finnes mange andre webshoper (pcutstyr, digitalimpuls mm.) som også har (eller ihvertfall kan skaffe) samtlige produkter som komplett har. Så komplett.no argumentet faller litt bort. Mener du kanskje at det er konspirasjon på et høyere plan? Altså at hw.no er "kjøpt og betalt" av Norek, og ikke tester så mange produkter fra Hattleco?

Du nevner også at komplett (Norek) har et lite produktutvalg. Det kan godt være, men du kan få det aller meste du trenger fra komplett. Evt supplementere fra microplex, eller noen av Hattleco butikkene.

Kan du nevne noen produkter som ikke føres av Norek/Hattelco som faktisk kan være av stor nok interresse folk hw.no leserene? Er kanskje ikke så mange som ville lest en test av f.eks "diskettstasjoner til bærbare" eller liknende. Da vil jeg heller at hw.no skal bruke tiden på de produktene som er aktuelle for folk flest, med en liten godbit innimellom :-)

Det jeg lurer på er om du mener at hw heller velger norek enn hattleco, eller om det fortsatt er komplett som er kilden "til alt ondt".

Jeg synes at hw.no folka gjør en god jobb!

Nei, du misforstår mine intensjoner. Du må ikke strekke disse konspirasjonsteoriene inn i himmelen. Jeg setter fokus på om vi kan stole på det vi leser, at informasjonen er nøytral. Det er et legitimt spørsmål, og jeg undres over flere av svarenes manglende substans. Det gjør meg nysgjerrig. Litt forbauset. Jeg hadde ventet meg at de hadde en klarere linje på dette.

Gjennom svarene ser jeg at årsaken til at jeg har fått et inntrykk av at HW muligens er litt tendsensiøs på dette området, trolig skyldes tilfeldigheter. Noe som trolig igjen er en holdning til markedsmekanismene som kanskje er litt umoden, eller ikke er helt klare i fra ledelsen.

Du avsklutter med å si at du synes HW folka gjør en god jobb, og der må jeg jo selvfølgelig si meg enig. Hvis ikke det hadde vært fordi jeg setter pris på det de gjør, hadde jeg ikke giddet å skrive inn her. Men det hindrer ikke at vi kan stille spørsmål om det som opptar oss, og få svar.

Lenke til kommentar

Må bare henvise til andre forbrukerrelaterte medier:

La oss annta at TV" hjelper deg tester flere produkter hvorav et blir

utpekt til "best i test".

Dette produktet, eller butikken som fører det vil da mest sannsynlig

ta store markedsandeler innen sitt segment.

Man kan da ikke i ettertid beskylde TV2 for å løpe produsenten sitt ærende.

Det samme skjer på HW, produkter blir testet og de som får god omtale blir ofte

bestselger.

Det eneste man i den sammenhengen man kan beskylde HW for er at de tester

for få "dårlige" produkter, for så å slakte disse.

Regner med at man til en hvis grad siler vekk produkter som i andre medier har fått dårlige tester/omtaler eller som i utgangspunktet har lave/foreldede spesifikasjoner.

De av oss som har vært med en stund husker at komplett en gang var en av mange webshoper, som gjennom god service, priser og bra vareutvalg har klart

overlev og vokse seg stor.

Andre i samme kategori er (helt subjektivt) PSdata og multicom.

Dermed blir denne diskusjonen litt sånn "høna og egget".

Men helt grei for det.

Endret av ronndi
Lenke til kommentar
...

tror jeg i min karriere her på hw har testet 3 produkter fra komplett. Mens jeg har testet 5 fra Eizo og 5 fra NEC, 4 fra Netshop, 4 fra SMG, 3 fra TCI, 2 fra computercity, 4 fra Ps data

hei

se bare på mp3-spillere

?

3 fra komplett

4 fra netshop

2 fra computercity

4 fra psdata.

Synes ikke akkurat det var "nesten alltid fra komplett".

EDIT: DesertGlow kom meg i forkjøpet ja!

nå har jeg ikke telt men av 15 tester så er sikkert 8 fra komplett

Lenke til kommentar
Jeg setter fokus på om vi kan stole på det vi leser, at informasjonen er nøytral. Det er et legitimt spørsmål, og jeg undres over flere av svarenes manglende substans. Det gjør meg nysgjerrig. Litt forbauset. Jeg hadde ventet meg at de hadde en klarere linje på dette.

Du fyrer løs ubegrunnede anklager, og klager på manglende substans i svar som inneholder uendelig mye mer fakta enn du legger fram? Vanskelig å ta slike som deg seriøst.

Synes du det redaksjonelle innholdet til HW.no bærer preg av favorittisering av enkelte webshopper? I så fall vil jeg ha konkrete eksempler på dette, med link. Når du så legger fram dette med gode begrunnelser så skal jeg vurdere å ta deg seriøst.

Lenke til kommentar
hei

se bare på mp3-spillere

Bra konklusjon.... Han skriver følgende netbutikker:

3 x Komplett

4 x Netshop

4 x PSData

2 x ComputerCity

Du har rett, nesten alltid Komplett...

Forøvrig: Jo da, en del tester med MP3 fra Komplett (de har veldig bra vareutvalg på det området som de som har vært innom de sidene har fått med seg). Den siste jeg testet tror jeg var fra Asono (som vi forøvrig tester mye fra), sitter nå med en spiller fra WLANSupply, testet det meste fra Enea, PSData har vi vært innom ganske jevnt og trutt.

er ikke asono en produsent?

dahle sikkert ja men resten?

Endret av nosto
Lenke til kommentar

Jeg tror de fleste som handler pc-deler og og er istand til å sette de sammen selv er bevisste forbrukere.

Styrken til HWN slik jeg ser det, ligger ikke testene de utfører, men den samlede kompetansen til forum-medlemmene.

Når man skal handle er jo HWN sin produktguide god å søke i for å få det billigst mulig.

Lenke til kommentar
Etter å ha lest ditt innlegg fikk jeg lyst til å spørre hvilket firma jobber du for ?

En eller annen webshop som ikke har fått så mye oppmerksomhet her eller ?

Så du mener at hvis man banner i kirka, så går man en annens ærend?

Eller vil du bare holde deg inne med Hardware.no gutta?

Joda, her går man rundt grøten og nekter å svare på spørsmål ja :roll:

Selv om jeg da tviler på at du jobber for en webshop uansett da. Men, posten din er iallefall feilpostet og vil bli flyttet til tilbakemeldinger-kategorien.

Blib,

sarkasme eller noe + et "roll" animasjon på et spørsmål han ikke kan svare på, er ikke dette en typisk troll/flame start.

du er moderator og må være svært forsiktig for din holdning betyr normen her på forumet, de uskrevne reglene i ulveflokken? bra eksempel og det der.

hadde jeg vert moderator/administrator etc hadde jeg skjult post-count og og "moderator" status, det er vanskelig å ikke bli ubevvist overlegen når man vet folk kanskje ser litt opp til en, selv har jeg problemer med dette (kansje fordi jeg er en dust langt inni meg)

Forøvrig overså jeg muligheten for å legge innlegget mitt inn i "Tilbakemeldinger".

Det er jo ingen tilbakemelding til Hardware.no, men en innlegg vedrørende troverdigheten til de som omtaler datautstyr som godt eller dårlig. Men skitt au. :)

Tull, dette er et direkte angre på HW.no.

Me det er ikke negativt, det er helt nødvendig med kritiske brukere blant alle "meg og" dronene som sitter parat til å støtte alle utsagn fra enhver moderator som liker å erte opp mobben til innsats.

Hvar det ikke HardOCP som hadde en skikkelig flause med Intel og HT promotion? Masse om og men og skulte resultatutskiftninger og så et offisielt svar uten noe skikkelig forklaring bare tomt prat om luktet markedsapekatt og politiker lang vei?

Ellers støtter jeg hardware.no fullt og deres flinke og skikkelige sjefer (flinke og ikke-korrupte sjefer er gull verd!!! korrupted amerika med mindre skatt for de rike aaaaah!), kom med litt skikkelig research og la oss jobbe ut fra det.

Lenke til kommentar

At HW.no har ett elskverdig forhold til Komplett, Trenger vel ikke diskuteres engang.

Jeg husker fortsatt saken da HW lagde skryte artikkelen om komplett som en bedrift, og hvor bra komplett gjorde det, deres planer og lokaler osv, hvilket framkalte en del reaksjoner her på forumet, som igjen førte til at HW.no crewet sa at denne artikkelen kun var den første i en rekke artikkeler om webshopper og deres forretningsvirksomheter.

Det kom aldri flere artikkeler lignende skryte artikkelen som de hadde for komplett, om flere webshopper/bedrifter.....

det er vel heller ikke tilfeldig at vinnerne av den store konkuransen som ble holdt for en tid tilbake, var på besøk hos nettopp komplett, og som igjen førte til en god del positiv publisitet for komplett heller...

har ingen problemer med at HW folka har ett slikt forhold til f.eks komplett, men synes det er direkte tåpelig når alt av moderatorer og teknikkere står på og blånekter for at noe slik forekommer i hele tatt.

:innocent:

Lenke til kommentar
OK, alle dere konspirasjonsteoretikere, dere har rett. Slik er normal rutine her i HW.no:

1. Webshop X sender en forespørsel om vi tjene noen penger ved å teste et produkt. Sammen med forespørselen ligger det ved et forslag om bestikkelse. Alle forslag på under 6 sifre blir avslått umiddelbart.

2. Etter noen ukers forhandlinger havner vi som regel på en sum på rundt 200k, hvorav artikkelforfatter mottar halvparten. For å oppnå en award må det legges ut minst 1 million kroner. Pengene overføres til hemmlige bankkontoer i Sveits og Jomfruøyene i små beløp av gangen. Hver enkelt artikkelforfatter i HW.no kontrollerer minst 20 kontoer slik at man kan fordele beløpene utover mange kontroer så det ikke vekker mistanke.

3. I websidene bruker vi en såkalt "hypnovision"-teknologi som skal gi lesere ekstra lyst på produktet, og det ligger da selvsagt budskap i denne teknologien om hvor de skal kjøpe produktene.

Busted! Så det var derfor det ikke ble noen test av 6800! Bestikkelsene var ikke fristende nok. ;)

Lenke til kommentar
Jeg setter fokus på om vi kan stole på det vi leser, at informasjonen er nøytral.  Det er et legitimt spørsmål, og jeg undres over flere av svarenes manglende substans. Det gjør meg nysgjerrig. Litt forbauset. Jeg hadde ventet meg at de hadde en klarere linje på dette.

Du fyrer løs ubegrunnede anklager, og klager på manglende substans i svar som inneholder uendelig mye mer fakta enn du legger fram? Vanskelig å ta slike som deg seriøst.

Synes du det redaksjonelle innholdet til HW.no bærer preg av favorittisering av enkelte webshopper? I så fall vil jeg ha konkrete eksempler på dette, med link. Når du så legger fram dette med gode begrunnelser så skal jeg vurdere å ta deg seriøst.

Ikke akkurat hw.no, men barbara.nos test av ECS 556E bærer prev av generelt dårlig kvalitet, i tillegg til at maskinen ikke ble lånt inn av en "autorisert" ECS-selger

Lenke til kommentar

Jeg tror dette har blitt luftet allerede i den første posten. Han FØLER at det er favorisering. Det inntrykket sitter ikke han alene om her på forumet. Slik er det bare. Om følelsen er riktig er noe annet. Og her har dere på HW muligheten til å fjerne all tvil, med f.eks å fortelle hvordan dette foregår.

Jeg har spurt tidligere og tror at det vil hjelpe å få et klart svar og ikke flåseri og tull.

HVORDAN er rutinene til HW.no for testing av produkter?

Det er fremdeles ingen på HW.no som har gitt noe tilbakemelding på dette. Hvorfor?

Hadde vært bedre om en kom med saklige svar istedenfor å bruke tid på tøv.

jim

Lenke til kommentar

Burde stått "tilbakemeldinger til moderatorteamet KUN OBJEKTIVT"

Jeg forstår ikke hvorfor folk prøver å overbevise andre med noe subjektivt, slik som antagelser, "har intrykk av" osv.

Du kan ikke overbevise noen med vettet i behold med subjektiv argumentasjon da dette er verdiløst, for mottageren fordi subjektiv ikke er bevis for sannhet, noe det objektive er!

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...