DJViking Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 Etter en liten pause med linux installerte jeg SuSE 9.1 PRO Jeg merket en ganske kjekk funksjon dær... Jeg kunne bare åpne CDRommen putte plata inn og den ble montert. Skulle jeg har plata ut var det bare å trykke på CDRommen igjen og ut kom plata. Var ikke som før i gamle dager at du enten måtte montere manuelt, eller trykke på en knapp for montering/avmontering.. Et nytt pluss for Linux på fronten for brukervennlighet.. Noen som vet om denne funksjonen er bygd inn i kernelen eller som ekstra software(kanskje laget av SuSE selv) Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 SuSE har laget en patch som heter Supermount til kernelen. Men kernelen har faktisk støtte for dette selv i 2.6 - men du må bruke et userspace program for å få det til å funke. - Den heter autofs, og er å foretrekke. Jeg har ennå ikke fått det til. Men jeg har ikke prøvd så mye heller. Noen som har satt opp autofs her og kan fortelle hvordan det er? Om det er stress gidder jeg ikke starte engang.. Hehe. Lenke til kommentar
drall Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 (endret) Jeg trodde SUSE brukte submount? Denne er litt mindre "ond" enn supermount, da den har både en kernel del og en user-space del. Gnome 2.8 vil inneholde gnome-volume-manager som tar seg av automatisk montering mm. vha hal, dbus og hotplug. Dette skal da være den "korrekte" måten å gjøre det på. Et alternativ til gvm er ivman som er uavhengig av gnome. Endret 2. september 2004 av drall Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå