Gå til innhold

Et greit naturbilde?

BoXXer

Anbefalte innlegg

Jeg vil gjerne høre kritikk på et av mine favoritt-naturbilder. Er fullstendig klar over at fargene og kvaliteten ikke er optimale (kan vel kanskje skyldes mitt gamle Kodak Easyshare CX4200 som snart byttes ut med et Minolta Dimage Z2 :) ), men jeg bare lurer på hva dere syns om motivet som helhet.

Bildet er tatt i Hellemobotn i Tysfjord (der norge er smalest).

post-209-1094080835_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fint bilde av dramatisk natur.

Du kunne godt ta med litt mere av fjelltoppen, selv om den ligger i skyene.

Komposisjonen med både fjellet og de to personene midt i bildet blir litt kjedelig. Det er noe som heter det gyldne snitt. Grei regel å ha i bakhodet,

men ikke følg den slavisk.

Jeg ville også ha jobbet litt mere med forgrunnen, det blankskurte fjellet ble litt dominerende.

Du finner info om komposisjon her:

http://www.fototips.no/index.php?side=komp...ra=t#gylnesnitt

Roger

Lenke til kommentar
Hei!
Bildet er egentlig helt greit. Men som Rogers sa: Du skulle ha fått med deg mer av fjelltoppen og mindre av det blankskurte fjellet. Men OK. Jeg bruker som oftest å ta et bilde av slik jeg DA (når jeg tar bildet) syns utsnittet er finest og et der jeg tar med mer enn jeg egentlig trenger. Så er det bare å klippe ut det utsnittet du syns er finest på dataen.

Helsing Daniel :whistle:
Lenke til kommentar

Akkurat det med utklipping er ikke så fordelaktig med et 2 Megapixel-kamera, men når jeg får det nye blir det andre boller. ;)

Dessuten har jeg aldri fokusert så mye på å ta best mulig bilder, men heller tenkt på sentimental-verdien (og da er det ikke like viktig å få et 100% korrekt motiv).

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...