Gå til innhold

Er Doom3 egentlig skremmende?

Anbefalte innlegg

Til dere som ikke synes Doom3 er skummelt: prøv å slokke lyset og ta på et bra headsett eller bruk et bra stereoanlegg så blir dere nok skremt.

Det er atmosfærenn og lydene som gjør dette nervepirrende.

Skru av lyden og det blir bare kjederlig.

Motorsaga er litt avslappende forde den overdøver noe av omgivelsesstøyen.

Helvete var faktisk litt bedre en resten av spillet forde det ikke var så mørkt der og omgivelsene allerede var helvete så man ventet liksom det verste.

Det var som da jeg så The Cube første gangen en sen høsthveld med god lyd.

Såg filman sammen med kona senere nesten uten lyd, ikke samme opplavelsen!

Har også hoppet til AVP1 og 2.

Den mest spesielle opplevelsen med AVP var da jeg satte på loftet en vinterkveld med mye vind, og jeg hadde lyden på høyt.

Plutselig smalt det bak meg, trodde jeg skulle dø på meg.

Det var vinden som løftet takplatene og slapp dem ned igjen.

Tror Doom3 med laptop og dårlige plasthøytalere er stusselige greier.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kan godt forstå folk som synes Doom er skummelt.

Kan deriomot ikke forstå at noen synes det _ikke_ er skummelt. De går sikker på Prozac eller zeroxat. Fordi det er jo naturlig å bli redd når monstre fra helvete kommer og klorer deg? Det er masse plasser i Doom3 hvor du ikke har en sjangs, men blir banka opp av mange ekle zombier og monstre... Når du mister "hitpoints" er det naturlig å bli skremt. Man vil jo ikke dø, og man sloss jo for å overleve? Men det er klart, folk liker jo så mangt...

Men tror nok at mange misliker å "miste kontroll". Det gjør man jo i Doom3. Ekkelt når du blir klort ifiller. Helt naturlig....:) ("Ikke gøy lenger, whooooaaaa, mamma!)

:p

Lenke til kommentar
Må være så sinnsykt digg å spille Doom3 med surround. Har ikke peiling på lyd/høytalere og sånt, men hvor kan man få kjøpt et surround headset? Trenger man 5.1 lydkort for et 5.1 headset?

Ja, om jeg ikke tar helt feilt trenges det et 5,1 lydkort for 5,1 systemet. Selv har jeg et Soundblaster Audigy 2 med support for et 6,1 system. Egentlig ganske bra med tanke på at maskinen er ferdigbyggt fra siemens, en som faderen kjøpte ;)

Du finner noen komplette pakker for soround lyd på komplett. Vet ikke hvor bra disse er men tror ikke de er så aller verst.

Lenke til kommentar
Må være så sinnsykt digg å spille Doom3 med surround. Har ikke peiling på lyd/høytalere og sånt, men hvor kan man få kjøpt et surround headset? Trenger man 5.1 lydkort for et 5.1 headset?

Ja, om jeg ikke tar helt feilt trenges det et 5,1 lydkort for 5,1 systemet. Selv har jeg et Soundblaster Audigy 2 med support for et 6,1 system. Egentlig ganske bra med tanke på at maskinen er ferdigbyggt fra siemens, en som faderen kjøpte ;)

Du finner noen komplette pakker for soround lyd på komplett. Vet ikke hvor bra disse er men tror ikke de er så aller verst.

Kanskje en smule off topic, men ble litt nyskjerrig nå. Har vi to helt identisk pc?

Harware:

CPU: AMD Athlon XP3400+64bits

Minne: 1024MB Dual DDR SDRAM PC400

Harddisk: 500GB (2x250GB S-ATA)

Skjermkort: 256MB ATI Radeon 9800

Lydkort: Audigy2 M/frontmodul

Nettverkskort: Integrert 10/100 ethernett

Porter: 4 x USB 2.0,FireWire

DVD-Rom: 16xDVD,48x cd

DVD-Brenner: 4xDVD+r, 2.4xDVD+RW, 8xDVD,

16x CDR, 10xCDRW,40xcd

For pappa'n min kjøpte også sånn ferdig pakke fra Siemens, og jeg klager ikke :innocent:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...