Gå til innhold

Film: Forumets filmskapingskonkurranse. Avstemming!

Stem på den filmen DU liker best (du må ha sett alle syv filmene først)  

90 stemmer

1. 1. Stem på den filmen DU liker best (du må ha sett alle syv filmene først)

• 1. \"Prankcall From Hell (...a phonecall through nervewires...)\" av Svankmajer
      3
    • 2. \"Kor jævla vanskeligt må d ver?\" av Velmont
      12
    • 3. \"Kåre og Fjerten\" av ace_ventuora
      2
    • 4. \"Agent 0,07\" av Andyax
      5
    • 5. \"the occasional epoch\" av wh1te
      56
    • 6. \"Spøkelset og offert\" av Åsmund
      5
    • 7. \"The Subconsciousness\'s Jolly Regurgitation\" av sanoj_20
      7

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg stemte på Svankmajer sin film fordi jeg elsket motivene, lydsporet, introen, og følelsen av at ting overhodet ikke ga mening. Det er en følelse jeg liker nesten like godt som når tilsynelatende meningsløse ting faktisk gir mening. (Jeg så filmen før han forklarte symbolikken for dere.)

Jeg stemte ikke på wh1te sin fordi jeg likte Svankmajer sin bedre. Eh... Jeg likte wh1te sin veldig godt. Jeg regner med "et par minutter" var en underdrivelse, men jeg tolker det som om filmen var et hastverk. Og det var en utrolig prestasjon på kort tid. Jeg elsket musikken og det første minuttet, men så...sa det poff...og så likte jeg ikke...resten. Det er mulig...nei, jeg tør ikke argumentere. Det får være en ubeskrivelig følelsessak. Men det var et flott bidrag.

Velmont sin var flott (kræsjet litt med etterarbeidet, noen litt kjipe, lange klipp, og musikken – til tider). Andyax sitt bidrag likte jeg også. Som kjent en del tekniske problemer, men ellers funket den veldig bra. Åsmund og ace_ventoura sine bidrag bærer helt klart preg av at lite arbeid var involvert, men jeg lo godt av begge og likte dem bra.

(Det var ikke et forsøk på å anmelde eller konstruktivt kritisere noen av filmene. Jeg bare sa akkurat hva jeg følte uten at noe av det var særlig gjennomtenkt. Ikke ta det alvorlig.)

Lenke til kommentar
Burde ikke alle skrive hvilken film de har stemt på, og hvorfor?

Stemte som sagt på Jonas sin.

Mest fordi den var etter min mening det mest originale bidraget av bidragene, og jeg synes idéen er veldig morsom.

Har på følelsen også at han var den som jobbet mest med sitt bidrag også..

Ingen av de andre bidragene appellerte helt til meg sånn ellers, selv om de er flotte på egne premisser. Det handler jo vel så mye om smak som alle andre tekniske og faglige vurderinger..

Jeg tror faktisk jeg ville stemt på Åsmund hvis ikke Jonas hadde vært med. Jeg synes bare den er så rå på en måte. :!:

Men ikke det at jeg har problemer med at Velmont eller Wh1te vinner. Fine bidrag begge to. Hm.

S,

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Da stikker jeg, folkens. Jeg blir borte i ei uke, og skal be kontinuerlig om at ingenting skjærer seg. Jeg er tilbake på fredag igjen. Håper jeg.

Kos deg da!

Lenke til kommentar
Da stikker jeg, folkens. Jeg blir borte i ei uke, og skal be kontinuerlig om at ingenting skjærer seg. Jeg er tilbake på fredag igjen. Håper jeg.

Kos deg da!

Nå ble jeg glad. Det skal jeg.

sanoj_20 var ikke langt unna though...

Nå ble jeg gladere.

(Ehm... ble fem minutt lenger.)

Lenke til kommentar

Nå ble jeg gladere.

Edit: Sorry, tenkte på noe helt annet nå. :p

Det jeg skulle si er at jeg ikke helt likte lyden, det var noe jeg ikke helt synes stemte der, og litt "metallisk" klang over det hele. Ble litt frustrert faktisk, men kanskje det var meningen... :)

Endret av Goophy
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Nå ble jeg gladere.

Et enda "mykere" lydspor og du hadde fått min stemme. ;)

:ohmy:

Lenke til kommentar

Min stemme gikk til wh1te, rett og slett fordi det var den filmen jeg likte best. Har lite peiling på hvordan en film skal/bør lages mtp alle de forskjellige faktorer det måtte innebære, og derfor kan jeg egentlig ikke basere mitt valg på annet enn hva jeg så på skjermen, noe jeg likte meget, _meget_ godt.

Der hvor du (?) sitter i stolen og kaster røykpakken og bildet plutselig fryser var rett og slett genialt. Virket veldig proffesjonelt i mine øyne.

Go wh1te. :w00t:

Kan forøvrig legge til at jeg likte en del av de andre filmene også godt, men at wh1te's bidrag i mine øyne var noen klasser over. Men så har ikke jeg greie på dette da.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Wh1te: Hva i all verden mener du egentlig med "Trash your average hotelroom, you'll find peace in your TV"?

La agresjonen din gå ut over ting du ikke eier selv. Slapp av med ting du ikke vet er sanne.

Tusen takk PoleCat.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...