Gå til innhold

Film: Forumets filmskapingskonkurranse. Avstemming!

Stem på den filmen DU liker best (du må ha sett alle syv filmene først)  

90 stemmer

1. 1. Stem på den filmen DU liker best (du må ha sett alle syv filmene først)

• 1. \"Prankcall From Hell (...a phonecall through nervewires...)\" av Svankmajer
      3
    • 2. \"Kor jævla vanskeligt må d ver?\" av Velmont
      12
    • 3. \"Kåre og Fjerten\" av ace_ventuora
      2
    • 4. \"Agent 0,07\" av Andyax
      5
    • 5. \"the occasional epoch\" av wh1te
      56
    • 6. \"Spøkelset og offert\" av Åsmund
      5
    • 7. \"The Subconsciousness\'s Jolly Regurgitation\" av sanoj_20
      7

Anbefalte innlegg

Obs! Denne tråden er skrevet på vegne av Sanoj_20. Evt. spørsmål og kommentarer bør derfor rettes til han.

---------------------------------------------------------------------------------------

Kjære godtfolk,

En nokså hyggelig og filminteressert skare på noe over ti mann skulle for ganske nøyaktig to uker siden alle ha lastet opp superkortfilmene sine i denne tråden. På deltakerlisten sto det oppført en haug ambisjonsrike gutter med kamera og en uutholdelig trang til å lage film. Eller?

Alle mann skulle innen 16. august ha skapt en film på under to minutter – en begrensning som var til stor irritasjon for filmskaperne med for mye film på filmrullene. I etterkant ble det også en del surmuling rundt forbudet mot å bruke andres musikk i verket, dette på bekostning av en annen kritikksøkende filmskapers forumtråd og derfor også humør. Beklager!

Dagene har vært lange og i stor grad vært preget av et innbilt stress med å få ferdig filmene. I hvert fall for min del. Et fåtall lojale sjeler tolket datoen litterært og gjorde en heltemodig innsats for å få ferdig noe innen fristen mens noen assorterte småidioter bestemte seg for å sitte ned og holde kjeft. Andre, igjen, inkludert arrangøren, feilet med hele filmen, og kom ikke skikkelig i gang før et par heroiske deltakere kritiserte de resterende bidragsyterene for deres uhørte tidsmisbruk. Bravo!

Men, tja, bedre sent enn aldri, som man sier. Vi er syv brukere som har fått ferdig en film hver, og det uten tap av fingre eller andre kostbare kroppsdeler. Så jeg håper de beklagelige hendelsene nå er dødt tema og at vi kan rette fokus mot vinnerkåringen. Alle er ikke fornøyde med det de har prestert, eller alternativt mengden tid de hadde til å prøve å prestere. Noen kokte sammen filmsuppa på et par minutter, men visst er alle andre fantastisk glade for at dere i det hele tatt sendte inn noe og bidro til et gledelig mangfold på menyen. Akkurat den er ikke veldig svær, som påpekt, men vårt nye mål får da bli å gjøre dette dobbelt så stort til neste år. Og da skal deltakende filmskapere få bedre tid på seg!

Avstemningen vil stå oppe i ei uke. Eieren av bidraget som innen den tid har fått flest stemmer, er vinneren. Premien er ikke nevneverdig spektakulær, men kanskje av fin betydning for de heller aktive forumbrukerne: Vinneren vil få skiftet ut ”Bruker”-tittelen til venstre i hvert innlegg med en ny tittel som er beskrivende i forhold til det faktum at han vant en filmskapingskonkurranse, eksempelvis ”filmskaper” eller ”videoguru”.

Deltakere, dette har vært moro og lærerikt. Moroskapen vil dog kanskje møte døra for alle utenom én når stemmene begynner å strømme på. Men svarte, ta det med et smil. Ny sjanse neste år!

Lykke til!

Filmene er lokalisert i denne tråden.

http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=282897

Du skal naturligvis ha sett alle syv filmene før du stemmer. Hvis du får problemer, bør du oppdatere codecene dine og prøve på nytt. Funker det ikke da heller, får du spørre om hjelp her i tråden. Dette er også den riktige tråden for kritikk av filmene, og ellers annet snikksnakk rundt begivenheten. Takk!

Endret av Afseth
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lykke til allesammen! :D Jeg setter tråden i signaturen min jeg. - Og Afseth,

du har glemt å lage link på "denne tråden". Der bør du sette tråden der

filmene ligger og lurer ;)

(ikke bruk full hostname, fordi da slipper folk å gå ifra nettverket sitt

(forum.hardware.no, forum.programmer.no eller f.eks forum.akam.no som

jeg bruker :)))

Lenke til kommentar

Her er noe en kan legge i signaturen for å opplyse folk om at stemming er

igang:

[SIZE=1][color=red][URL=http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=291203]Stem[/URL] på [URL=http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=282897]bidragene[/URL] i forumets filmskapingskonkurranse![/SIZE]
[/color]

Redigert: Søren og! Hekkans forumet legger til "http://" foran! (¤)("#&%)="!!!

Uffameg, skriver inn forum.hw.no da, - siden det er den flest bruker, jeg hater å måtte

logge inn på ny, - miste designet og alt annet fordi noen bruker en annen dns... Burde

vært en måte å gå rundt det, er ikke vanskelig å lage....

Da MÅ jeg linke til noe. Uffameg, elendig forumsystem >:( *klage i "Forum" delen*)

Endret av Velmont
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Er det noe kontroll hvorvidt man kan stemme på seg selv, eller skal vi tillate det?

Takk Kasp :)

Endret av Slettet+9817234daf
Lenke til kommentar

Greit, da ordnet det seg. Tusen takk Afseth og mlwirak!

Er det noe kontroll hvorvidt man kan stemme på seg selv, eller skal vi tillate det?

Man stemmer på den beste filmen. Gjerne sin egen. Min gikk til Svankmajer sin. Jeg skal se om jeg kan få kritikere litt om jeg får tid, men jeg forsvinner som sagt snart.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Wh1te er vel typen til å stemme på sin egen kanskje.  :roll:

Det tar jeg som flaming. Dummeste noen har gulpet opp på dette forumet, og det måtte jo bli deg. Nå var det faktisk jeg som tok opp om vi skulle ha kontroll over at man ikke stemmer på sin egen. Spar slikt søppel for deg selv neste gang. :thumbdown:

Nei du, min stemme går til sanoj_20 ;)

I en perfekt verden vinner Sanoj sin, dog. Jeg har gjort mitt bidrag for en bedre verden isåfall.

"O ve, store Svankmajer; jeg strør roser på din tette sti mot et bedre samfunn"

Hørte jeg snotty, stuck-up, pompøs og hva "bedre" er...?

Lenke til kommentar
Nei du, min stemme går til sanoj_20 ;)

*Bukker ærbødig til begge to*

Jeg trodde også Andyax sin skulle høste flere stemmer. Svankmajer sin også for den saks skyld. Men det er såpass få som har stemt at alt kan vel skje... :hmm:

Endret av sanoj_20
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Det var ment som en spøk. Litt hissig for tiden?

Alltid sånn jeg.

Edit: Apropos stemme på seg selv; Velmont?

Edit2: Med tanke på at alle har sagt hva de har stemt på. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Utklassing, wh1te! :cry:

Tullprat!

Takk Zaeira! :)

Edit: Synes det er kult at alle har fått stemmer. Like kult synes jeg ikke det er hvis noen av dem har stemt på seg selv. :hmm:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Burde ikke alle skrive hvilken film de har stemt på, og hvorfor? Det synes jeg. Luker ut fusk.

Stemte på Jonas (kaller deg det nå jeg) sin fordi han gjorde det bedre i post-produksjonen enn veldig mange andre her, og fordi det var en veldig kul debut.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...