Bob-disk Skrevet 7. november 2001 Del Skrevet 7. november 2001 har problemer med å få min nye Athlon XP 1800 til å virke når jeg setter den opp med riktig hastighet. noen som har noen erfaringer? ABIT KG7-RAID ATHLON XP 1800 (1533) TWIN-MOS PC2100 CL2 DDR-Ram Lenke til kommentar
Asbjørn T. Skrevet 8. november 2001 Del Skrevet 8. november 2001 Så vidt jeg vet er det satt opp til å støtte prossesorer som er over 1,33 GhZ... men det er egentlig ikke utviklet til å kunne brukes til Amd xp serien..etter det jeg leser på sidene til abit.... XP serien er dessuten svært nytt... og da det kom, ble akkurat det hovedkortet gammelt... har du prøvd med BIOS oppgradering...? Dette er min erfaring, så rett meg om jeg tar feil... Lenke til kommentar
maximus Skrevet 8. november 2001 Del Skrevet 8. november 2001 Dette stemmer ikke. Abit KG7 er et hovedkort som støtter athlon xp hardwaremessig. Det eneste som mangler er en bios som støtter ahtlon xp. Som f.eks Bios v. 5W Lastes ned her: http://www.viahardware.com/faq/kg7kr7/downloads.htm Lenke til kommentar
Bob-disk Skrevet 9. november 2001 Forfatter Del Skrevet 9. november 2001 Har den nyeste biosen men det hjelper ikke PC starer og går strøkent på 1150/100 men når jeg setter den opp som 1800+ (1533/133) henger den etter en liten stund Lenke til kommentar
FooKer Skrevet 9. november 2001 Del Skrevet 9. november 2001 Høres ut som du har for dårlig kjøling! Hvilke cpu vifte har du? Kan være du har satt viften feil vei, er vanlig at cpu virker på 100fsb, men den henger hvis du kjører den på 133mhz fsb når den står feil vei, da klare ikke den delen som har kontakt med cpu'n å føre vekk all varmen og cpu henger! Lenke til kommentar
Bob-disk Skrevet 9. november 2001 Forfatter Del Skrevet 9. november 2001 Har en EKL CPU-Vifte (opp til 1,4, samt XP1900 Tempen ligger på 35 på CPU og 35 på SYSTEMET Målt med VIA Hardware Monitor system V2,04 CPUèn sitter også som den skal Lenke til kommentar
M4cr0s Skrevet 9. november 2001 Del Skrevet 9. november 2001 Hva slags PSU har du da? Høres ut som enten et heat issue eller et PSU issue... Lenke til kommentar
Bob-disk Skrevet 10. november 2001 Forfatter Del Skrevet 10. november 2001 Problemet er løst (tror jeg ) Har kjørt stabilt i over 3 timer nå Flashet bios fra første utgave til nest siste KG7_5E Lenke til kommentar
axl Skrevet 18. november 2001 Del Skrevet 18. november 2001 hadde akkurat samme problem, forsøkte å bruke den nest nyeste bios, trodde at problemet var løst da den kjørte stabilt i ca 1 time, men deretter kræsjet systemet igjen.. AARGH Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå