KnutIvars Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 Hei! Min far har ca 50 timer eller mer med Hi8 tapes... Vi ønsker å kunne brenne disse videoene ut på DVD UTEN (!) kvalitetstap. Er det noen som har noen ideer om hvordan dette kan gjøres? Hvis noen har noen tips til guides, videokort, Hi8 spillere osv som er gode, så tar jeg til meg disse med takk. PS: Vi skal digitalisere videoene for å unngå å miste den kvaliteten som gjenstår på den orginale tapen. Lenke til kommentar
Rocambole2 Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 Det enkleste er å få tak i et Digital8-kamera, som kan spille av Hi8-tapene. Dermed digitaliseres opptakene når de overføres til PC på vanlig måte via FireWire. Lenke til kommentar
Dykkern Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 Selv har jeg slitt litt med ulike AD-kort på PCen som har krevd for mye maskinkraft, sikkert blitt mye bedre utstyr etterhvert, men min løsning for mine Hi8 filmer var at jeg koblet mitt Hi8 kamera til mitt DV kamera (analog inn), lot DV kameraet konvertere til DV format og sendte det til PC'en via Firewire kabel. Spør du om den ENKLESTE løsningen er jeg overbevist om at det vil være å kjøpe eller låne en stasjonær DVD brenner (sånn som er ment å bli koblet til TV) og kjøre Hi8 signalet til den. Det vil "garantert" være den raskeste og enkleste måten å gjøre det på hvis du får lånt en sånn (evt bestemmer deg for å bruke penger på det). Det burde ikke bli noe forskjell i kvalitet på de to metodene jeg har foreslått over. Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 Utenom at du ikke kan lage fæncy (heh, eller ikke så fancy) menyer med DVD spilleren. - Du kan lage noe mye penere med PCen.. Lenke til kommentar
KnutIvars Skrevet 2. september 2004 Forfatter Del Skrevet 2. september 2004 Takker for gode ideer. Det enkle er ofte det beste Så lenge man bruker en brukbar kabel til overføringen, så vil jo dette kunne fungere meget bra. Lenke til kommentar
MagneH Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 Vær obs på at ikke alle digital8-kameraer vil digitalisere hi8 ut på dv-utgangen. Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 Alternativt kjøp Pinnacle Movie Box USB til ca. 1000- lappen. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 (endret) Og skal du sikre overføring helt uten tap, må du ta opp kun en time på hver DVD plate. Du kan ta opp 2 timer også, uten at du vil se særlig forskjell. Men mer enn det pr. plate, vil føre til at du ser kompresjonen ganske godt. Det kan stilles inn på stasjonære brennere (eller i ett dataprogram) hvor mye du vil ta opp pr. plate, og kvaliteten stilles tilsvarende. Endret 3. september 2004 av Afseth Lenke til kommentar
Ozzi Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 La oss si at jeg bruker metoden med at jeg kobler Hi8 kameraet til DV kameraet (Panasonic GS400) via analog inn. Hvordan kopierer jeg da i praksis? Og hvordan får jeg Hi8 til å bli DV? Lenke til kommentar
Beatnik Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 Da trykker du vel Play på Hi8-kameraet og Rec på DV-kameraet... Det du ender opp med på DV-tapen, er jo DV, men kvaliteten blir selvagt ikke så god som original DV. Lenke til kommentar
Ozzi Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 Prøvde dette nå nettopp. Funke dårlig du. Virka ikke som kameraet fanga det opp. Er det ingen andre måter? Noen mulighet for å la det gå igjennom kameraet og så videre inn på data? Lenke til kommentar
hkallestad Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 sett kamera i vcr mode? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå