karasjok Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 Har rippet en hele CD til harddisken i MP3 format 320 kbps, og kopiert samme CD i WAV format til harddisken. Rippet også i Apple Lossless Encoder. Klarer ikke å høre forskjellen i det hele tatt M-AUDIO lydkort, coaksial ut til en NAD T743 og 2 stk Cerwin Vega V-12F. Høytaler kablene kostet ca 60 Kroner metern. Coaksial kabelen er bare en enklere type, følgte med NAD forsterkeren. Prøvde også med hodetelefon kobla rett til lydkortet, riktignok en billig sak, men klarte ikke å høre noe forskjell Dette kom som en overraskelse på meg Er det virkelig så stor forskjell, kan man høre differansen? Lenke til kommentar
atsjoo Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 (endret) Hva hadde du forventet? Uansett, kombinasjonen NAD/CV er vel ikke 'fintspillende' nok til at man kan høre forskjell. Ett dyrere anlegg skiller mer. PC-en er vel uansett ikke den beste signalkilden. Selv klarer jeg å skille mellom mp3'er på pc-en og samme mp3-fila utbrent på cd. Har et enkelt Audigy-kort, samt en phonokabel fra biltema (gullbelagt. Denne er ok, men overgangen fra phono til minijack er kanskje det dårligste leddet i kjeden). Med min nye dvd-spiller (Denon DVD-2000 ) er forskjellen enda klarere enn den var tidligere (med en Denon cd-spiller som er omkring 10 år gammel). Forøvrig består anlegget mitt av Yamaha RX-V650 og PSB Image-høyttalere (4T, 8C, 1B). Endret 1. september 2004 av atsjoo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå