Gå til innhold

XP3000 og MSI KT3Ultra2 vil ikkje samarbeide

oleredv

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Prøvde no å sette opp spenninga på ram-en, men desverre utan resultat. Begynner å lure på om det kan vere strømproblem rett og slett?? Synes det også er litt snodig. Har tre kabinettvifter, nettverkskort, lydkort ein harddisk ein dvd spelar, ein cd-brennar og ei harddiskramme i tillegg til eit 9800XT skjermkort. Det burde no holde med 360W då skulle eg tru?

Er jo forj****g å oppgradere frå XP2000 til XP3000 for så å måtte gå frå 1024 til 512 mb ram. Eit alternativ er å få ei brikke på 1024 mb, men dei eg har sett til no er jo svindyre.... :mad:

Trur eg blir gaaaaal!

Lenke til kommentar

En annen ting du kan prøve er jo å skru ned timings. Særlig system performance (eller hva det nå heter), den kan dras helt opp til ultra - kjør denne på normal om du ikke gjør det.

Timings generelt, prøv å skru de ned på alle plan, fungerer det da så kan du skru opp igjen en og en til du finner den som stopper det for deg :)

Merkelig problem det der altså. Regner med du har prøvd alle minneslottene?, og kombinasjoner av disse?

Selv kjører jeg bare en brikke på 512, så dette med at kortet ikke vil med to har jeg ikke opplevd. Høres rart ut dog.

F.

Lenke til kommentar

Ikke meninga å hijacke tråden oleredv, men jeg har en KT3 Ultra, ikke 2 altså. Jeg flashet Biosen og fikk kun 1733 mhz ut av 3000xp prosessoren min. Har en 512mb noname brikke.

Spørsmålet mitt er om jeg kan følge oleredv sin løsning(om den kommer) på sitt ultra2 kort og forvente samme effekten på mitt? Skal ha ny maskin når jeg får feriepengene over jul, men gidder ikke bruke for mye ressurser på min eksisterende maskin. Hvis jeg klarer å maxe prosessoren min med bedre ram kommer jeg kanskje til å åpne lommeboken min før jul for ett nytt xp800 kort...

Lenke til kommentar

Singularity: Er litt usikker på hva du mener her? oleredv har jo fått det til å fungere fint så lenge han nøyer seg med en brikke av gangen?

Jeg har den originale KT-3 Ultra ARU, og kjører en XP 3000+ @ FSB 185 (=2.4 GHz), med en 512MB CorsairXL. Fungerer prikkfritt.

Om du ikke får bootet på 166FSB med brikken din, så skru alle timings i bunn og sett RAM-spenningen til 2.8V når maskinen går på f.eks 1733 MHz. save og reboot. Sett så FSB til 166. Blir overrasket om du ikke får bootet da :)

@oleredv: Har du sånn for ordens skyld prøvd å resette cmos, for så og prøve å boote opp med de to nye corsair brikkene dine? Slik at de vil fungere på FSB 100 (eller 133 for den saks skyld)?

Kunne vært interessant å vite :)

Lenke til kommentar

frejoh: Køyrer fint begge corsair-brikkene på 133 mhz ja. Har ikkje prøvd kor langt eg kjem før det blir stopp, men reknar med at det blir det samme som med twinmos-brikkene.

Prøvde også å justere på den system performance saken. Den stod på normal så eg tenkte for morro at eg skulle prøve å stille den opp eit hakk til "fast". Dermed ville det ikkje starte med ei brikke heller, så då var resetting av cmos einaste utveg. Ikkje første gong det måtte til i denne prosessen.

Men framleis har eg ikkje noko forklaring på kva som kan gjere til dette. Ein av dei siste tinga eg skal prøve er å ta ut skjermkortet for så å sette i eit gammalt, berre for å sjå om det er strømforsyninga som er problemet.

Men eg tar framleis i mot forslag!

Lenke til kommentar

En ting som kan testes er jo å sette FSB direkte til 155 FSB. Du vil få problemer med å "snike" kortet oppover pga. dividerne som sitter i kortet.

Bussene er ikke låst, men 1/5 divideren virker fra 155 (eller 152, husker ikke helt...). Altså gir 155 en Mye mindre belastning på systemet enn f.eks. 150 FSB. Effektivt er det under og overklokking av særlig

Har også hørt om at RAM kan ha feil i SPD programmeringen, slik at mange problemer blir borte når man setter timings til det de skal være manuelt (altså ikke lar noe stå på auto i BIOS).

Verdt å prøve om du gidder :)

Lenke til kommentar

Singularity: Eg kikka litt i tabellen som viser cpu-støtte for ditt hk, og som det blei nevnt tidleg i denne tråden så har ikkje vanlig KT3 ultra støtte for XP3000+. Du kan kikke sjølv her.

Når det gjeld mine problem så er dei framleis like framtredande. Eg prøvde med FSB på 155 og systemet ville ikkje starte (som med Twinmos-brikkene). Sidan eg ikkje hugsa igjen kva det høgste talet eg fekk det til å gå på tidlegare var så sette eg det tilbake igjen på 133 mhz. Så no sit eg med 1024 mb og en XP3000+ cpu som køyrer på ein hastighet som er under XP2200.... :thumbdown:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...