baldviking Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 BNP forteller hva et land produserer, målt i en gitt valuta, som regel US $. BNP er en indikator på levestandard siden den sier noe om de teoretisk tilgjengelige godene. Det må dog sies at Sovjet hadde høy BNP/innbygger, men utmerket seg ved bl.a å produsere en million skruer og ti tusen muttere, en million glassbobler til lyspærer og ti tusen sokler, en million tannbørster og ingen tannkrem...osv... Lenke til kommentar
Mato Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 jeg raportere nå denne tråden og får denne stengt , Lenke til kommentar
Elyas Machera Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 jeg raportere nå denne tråden og får denne stengt , off-topic, ja, men hva er vitsen med å rapportere? Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 Du vet på forhånd at den blir stengt? jaja. (Nå hjelper jeg vel din sak ) Lenke til kommentar
Spenol Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 La meg legge til et lite spørsmål til: Hva synes du om pelsdyroppdrett? Er det OK at dyr må lide for at mennesker skal kunne kle seg i noe fint? Ja, dyr har ikke rettigheter. Dyr har ikke rettigheter, nei? De kan pines og plages fordi de ikke har noen egenverdi? Dette kapitalistopplegget ditt minner mer om en sykdom enn en ideologi. Lenke til kommentar
Spenol Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 jeg raportere nå denne tråden og får denne stengt , Hvorfor er det så galt at en tråd sklir ut? Det er ganske vanlig at en diskusjon tar helt andre retninger enn utgangspunktet. De som vil kan jo fortsette diskusjonen i tråd med emnet. Lenke til kommentar
alexf Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 La oss vri om problemstillingen. Er det en tråd i 'Politikk, religion og samfunn' som ikke sklir ut? Lenke til kommentar
PelsJakob Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 Jeg sier ikke at den er direkte feil. Faktisk er produserte goder den viktigste forutsetningen for økt levestandard. Jeg mener bare at det ikke er alt, de må også forvaltes på en fornuftig måte. Jeg tror vi snakker rundt hverandre her. Når jeg snakker om levestandard, tenker jeg primært på det enkelte individs – ikke samfunnets – tilgang på produserte goder. Lenke til kommentar
PelsJakob Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 Dyr har ikke rettigheter, nei? De kan pines og plages fordi de ikke har noen egenverdi? I utgangspunktet kan de det, men det er umoralsk å mishandle dyr uten grunn. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 Veldig off-topic. Stenges nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg