Gå til innhold

Buss priser i Bergen

Anbefalte innlegg

Staten solgte her for leden unna enda flere statoil-aksjer. Som stolt Statoil-aksjonær, synes jeg det er helt greit så lenge jeg får utbytte, at konserdirektøren får noen millioner i lønn. Oljenæringen er en stor næring som i mange andre land, er mye høyere lønnet. Penger er motviasjon, konserndirektøren i Statoil trenger sikkert det. Ihvertfall er det langt fra negativt. Han skal produsere max for oss eiere.

Jeg driter i dere eiere. For min del kan dere få null og niks. Alt jeg ønsker er at naturressursene blir brukt fornuftig. Noe jeg ikke kan si at de blir i dag. Og det er pga "dere eiere". En direktørs eneste oppgave er å øke profitten til selskapet og gi dere utbytte. Du og dine medsammensvorne ødelegger planeten vår.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Staten solgte her for leden unna enda flere statoil-aksjer. Som stolt Statoil-aksjonær, synes jeg det er helt greit så lenge jeg får utbytte, at konserdirektøren får noen millioner i lønn. Oljenæringen er en stor næring som i mange andre land, er mye høyere lønnet. Penger er motviasjon, konserndirektøren i Statoil trenger sikkert det. Ihvertfall er det langt fra negativt. Han skal produsere max for oss eiere.

Jeg driter i dere eiere. For min del kan dere få null og niks. Alt jeg ønsker er at naturressursene blir brukt fornuftig. Noe jeg ikke kan si at de blir i dag. Og det er pga "dere eiere". En direktørs eneste oppgave er å øke profitten til selskapet og gi dere utbytte. Du og dine medsammensvorne ødelegger planeten vår.

Hvordan i helvete er det jeg ødelegger planeten vår???

Selvsagt er en direktørs oppgave å øke overskuddet, og effektivisere og den slags. Hva trodde du?

Lenke til kommentar
det er da en kjent sak, en dialekt med fremmordene
  • den dresskledte mafiaen
  • det slemme næringslivet
  • kapppppppppppitalista
  • stjæle penga vårrres
  • forrrrrrrrrrrrrurensning
  • Blitzerne er bare såååååå hyggelig og kjekke, hele Norges kremungdom
  • De største forbryterne sitter på styreromma
  • etc. etc.

Har du røyka sokkene dine? kappitalista, stjæle, vårres revvlusjon etc. Er da en helt vanlig talemåte i Oslo, kanskje mer på 60-70 tallet enn nå, men fremdeles. At denne dialekten har blitt framstilt som ml-bevegelsens dialekt er ganske enkelt fordi bl.a. Pål Steigan hadde baller til å snakke dialekta si på TV. Alle andre la om til nasalt oslo-vest når de var på TV.

Lenke til kommentar

Fint det, men så lenge det er omtrent 4,5 millioner ANDRE nordmenn i dette land hvis del i den norske rikdom også brukes for å lønne Statoildirektøren, har din mening fint lite å si...

Lenke til kommentar
det er da en kjent sak, en dialekt med fremmordene
  • den dresskledte mafiaen
  • det slemme næringslivet
  • kapppppppppppitalista
  • stjæle penga vårrres
  • forrrrrrrrrrrrrurensning
  • Blitzerne er bare såååååå hyggelig og kjekke, hele Norges kremungdom
  • De største forbryterne sitter på styreromma
  • etc. etc.

Den "dialekten" der ligner veldig på det den jevne oslo-boer snakker... men så er jeg ganske sjelden i Oslo òg, da...

Lenke til kommentar

Hvordan i helvete er det jeg ødelegger planeten vår???

Selvsagt er en direktørs oppgave å øke overskuddet, og effektivisere og den slags. Hva trodde du?

Jeg er fullstendig klar over det. Jeg er ikke tjukk i hodet. Det jeg poengterte er at dagens system krever dette og at dette kravet vil føre til at verden går til helvete.

En logisk slutning for en direktør vil være å dumpe en tankbil med ubruklig gift eller avfall i sjøen istedenfor å levere det til gjenvinning eller destruere det på en annen måte, det koster masse peng og vil føre til mindre utbytte til deg og dine og han vil få sparken.

Endret av olsen
Lenke til kommentar
En logisk slutning for en direktør vil være å dumpe en tankbil med ubruklig gift eller avfall i sjøen istedenfor å levere det til gjenvinning eller destruere det på en annen måte, det koster masse peng og vil føre til mindre utbytte til deg og dine og han vil få spraken.

Jeg må bare applaudere innsikten din olsen. Helt fantastisk.

Lenke til kommentar
En logisk slutning for en direktør vil være å dumpe en tankbil med ubruklig gift eller avfall i sjøen istedenfor å levere det til gjenvinning eller destruere det på en annen måte, det koster masse peng og vil føre til mindre utbytte til deg og dine og han vil få spraken.

Jeg må bare applaudere innsikten din olsen. Helt fantastisk.

Har du noen andre evner i det hele tatt bortsett fra å være sarkastisk?

Lenke til kommentar
En logisk slutning for en direktør vil være å dumpe en tankbil med ubruklig gift eller avfall i sjøen istedenfor å levere det til gjenvinning eller destruere det på en annen måte, det koster masse peng og vil føre til mindre utbytte til deg og dine og han vil få sparken.

At noen forurenser sjøen er en konsekvens av at ingen eier den. Privatiserer sjøen, så løser problemet seg av seg selv.

Lenke til kommentar

Tror du direktøren ville få sparken for å redusere overskuddet i form av ansvarlig destruering av miljøgifter - eller bli avslørt for å dumpe gift i sjøen?

Lenke til kommentar
At noen forurenser sjøen er en konsekvens av at ingen eier den. Privatiserer sjøen, så løser problemet seg av seg selv.

Hvem vil kjøpe sjøen? Betyr det også at man kjøper alt som er i sjøen (fisk, tang, ...) ?

Riktig. Og i tillegg ville man, som PelsJakob sa, unngå at så meget ble dumpet i sjøen. Men det gjennstår jo altså og finne en kjøper/kjøpere..

Lenke til kommentar
Hvordan ungår man det ved at private eier sjøen? Da blir det jo lov å dumpe dritt i sjøen. . .

Eller den private kan ta betalt for å la folk gjøre det. Vips, ikke så attraktivt. Men den private interresen innser jo gjerne at det kan ødelegge for hans fikseoppdrett, og det vil han nok unngå. Dermed setter han opp litt gjerder og passer godt på, bedre enn det staten klarer.

Lenke til kommentar

Ja riktig, sperre sjøen for vanlige folk. Ta betalt for stangfiske og bading også kanskje?

Hvis den private tar mindre betalt enn hva søppelbrenneren eller giftfjernern tar, så blir jo dritten dumpet i sjøen, vips så ble det attraktivt igjen. Eller, den private kan dumpe si ega gift i sjøen, det er jo hanna sjø. O goppdrett kan han gjøre i dammer, som kun får tilført saltvann renset for dritt.

Å privatisere sjøen er det dummeste forslaget jeg noensinne har hørt.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...