Qwseyvnd Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 Hvorfor i all verden koster 1 sone 23 kroner for 1 vei i Bergen, sterkt overpris, like god å ha bil...bedre å koste ca 20 kroner uansett hvor vi skal for en vei. I Oslo er slik...fordi kommune gir mye mer penger til Oslo sporveier AS. Meningløs å ta buss. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 Tre kroner på en enkelt billett vil jo føre til familiers undergang!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1!!1111111111! Lenke til kommentar
Spenol Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 Tre kroner på en enkelt billett vil jo føre til familiers undergang!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1!!1111111111! Det er ganske tydelig at du ikke forstår hva han snakker om. Lenke til kommentar
Drama Llama Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 Qwseyvnd mente vel at bussen burde koste 20.- Men uansett har man bare en overgang da, og man må reise videre samme vei. I Oslo kan man vel ta buss, trikk og t-bane på samme billett i en time for 20.- ? Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 Qwseyvnd mente vel at bussen burde koste 20.-Men uansett har man bare en overgang da, og man må reise videre samme vei. I Oslo kan man vel ta buss, trikk og t-bane på samme billett i en time for 20.- ? Det kan man. Og det koster altså tre kroner mer i bergen? OH NO!! (Klippekort finnes vel det også....) Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 (endret) Det han prøver å si er at i Bergen kan man IKKE reise fritt i en time for 23kr sånn som man kan i Oslo. Eller misforsto jeg nå? Endret 1. september 2004 av Gromle Lenke til kommentar
farke Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 Bussprisene er for høye og kollektivtrafikken for dårlig utbygd. Det gjelder for hele landet. Problemet er at om man begynte å bygge ut kollektivtrafikken ville prisene fly enda høyere. Derfor gjør man ikke det men nøyer seg med sosialistløsninger som å sette opp bensin- og veiavgiftene for å få folk til å kjøre mindre, uten at dette hjelper da folk er totalt avhengige av bilen (siden bussen ikke går), og såklart skal ikke disse avgiftspengene brukes til å bygge ut hverken kollektivtilbudet eller selve veiene, og man skal IHVERTFALL ikke forsøke å flytte tungtrafikken over på jernbanen men heller legge ned der også. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 Det han prøver å si er at i Bergen kan man IKKE reise fritt i en time for 23kr sånn som man kan i Oslo. Eller misforsto jeg nå? Jaja, who cares? Lenke til kommentar
Qwseyvnd Skrevet 2. september 2004 Forfatter Del Skrevet 2. september 2004 Jeg mener jeg betaler 23 kr for en vei og en sone. hvis 2 betyr mer. Hvis 6 eller 7 betyr ca 80 kroner. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 Jeg mener jeg betaler 23 kr for en vei og en sone. hvis 2 betyr mer.Hvis 6 eller 7 betyr ca 80 kroner. 6-7 SL-soner koster også det da.. Betaler 19 kroner for barnebilett fra Oslo til Sandvika. 38 for voksne. Vet ikke helt hvor mange soner det er.. Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990 Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 (endret) Jeg ma betale 23kr i Bergen for a ta bussen 1-2km. Det er latterlig. Jeg gar som regel hvor som helst, men noen ganger haster det og da trenger jeg a ta bussen. Jeg tok bussen i USA ca 8km hver dag etter baseball trening, og det kostet meg hele $1.75.... Hele 12kr. Hallo, USA har et billigere kollektiv tilbud en sosialist-og-anti-bil-Norge? Latterlig. Hvor mye ma jeg betale for a reise 8km her pa bussen? Sikkert 30kr. Lattis hele greien. Slipper bussen a betale skatt pa bensin? Hvis ikke syns jeg det er faen meg pa tide! Endret 2. september 2004 av medlem-23990 Lenke til kommentar
dessessop Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 Dagens kolektivtransport er ein skam for samfunnet. At ikkje politikerene snart ser at det ikkje hjelper å byge ut veier. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 (endret) Så har vi i Norge høyere lønninger også da . Men ja, buss er dyrt, og vi har høye bensinavgifter i Norge som gjør det enda dyrere. En ordinær ny buss koster vel bare i innkjøp m. avgifter fort vekk en million eller to. EDIT: Jeg tror IKKE bussen slipper tax på bensinen. Endret 2. september 2004 av JoachimR Lenke til kommentar
Qwseyvnd Skrevet 2. september 2004 Forfatter Del Skrevet 2. september 2004 I usa er den jo så billig, slik vil jeg ha..i amerika bruker jo mange biler og bensinforbruk og lite skatt osv. Jeg gidder ikke lenger å ta bussen, bedre å be foreldre kjøre meg dit og dit. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 Så er minstelønne i USA for yrker som ikke motar tips 5 dollar timen, og 2 dollar timen fordi som motar tips. Her i Norge er det en ekkel organisasjon som kaller seg "Landsorganisasjonen", LO, som har kranglet denne minstelønnen opp. Når den går opp, blir prisene også høyere.. Lenke til kommentar
GolfBag Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 (endret) OH NOES! HOLY MACARONI! Generasjoner vil gå tapt som følge av dette.. Sykkelen er undervurdert... selv sykler jeg 1 mil hver dag (hvis jeg ikke trimsykler litt ekstra da). En sykkeltur skader ingen: det er billig, du kommer i form og det sparer miljøet. Endret 2. september 2004 av GolfBag Lenke til kommentar
Signatur Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 Forskjeller er som noen har påpekt at bussjåfør i USA er et lavtlønnsyrke. I Norge tjener en bussjåfør det samme som en fagarbeider, fordi å kjøre buss er jo et så ansvarsfullt yrke som krever laaaaaaaaaaaaaaang utdanning. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 Å være bussjåfør ER jo ett ansvarsfullt yrke. Bussjåføren sitter med 40-50 liv baki bussen. Hun må hanskes med gærne ungdommer som tagger i bussen, dritings tullinger og andre ulumskheter. Bra at bussjåførene tjener rimlig godt, dumt at det er dyrt å ta buss. Ja til gratis buss! Lenke til kommentar
smeboe Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 Bussprisene er for høye og kollektivtrafikken for dårlig utbygd. Det gjelder for hele landet. Problemet er at om man begynte å bygge ut kollektivtrafikken ville prisene fly enda høyere. Derfor gjør man ikke det men nøyer seg med sosialistløsninger som å sette opp bensin- og veiavgiftene for å få folk til å kjøre mindre, uten at dette hjelper da folk er totalt avhengige av bilen (siden bussen ikke går), og såklart skal ikke disse avgiftspengene brukes til å bygge ut hverken kollektivtilbudet eller selve veiene, og man skal IHVERTFALL ikke forsøke å flytte tungtrafikken over på jernbanen men heller legge ned der også. Ja, sosialister vil ha skatt på privatbilkjøring for å hjelpe miljøet. Men jeg synes å huske at sosialistene gikk til valg (i Oslo) i fjor for å forbedre kollektivtraffikken?? Så vant(?) høyresiden, så ble det ikke årnings. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 Å være bussjåfør ER jo ett ansvarsfullt yrke. Bussjåføren sitter med 40-50 liv baki bussen. Hun må hanskes med gærne ungdommer som tagger i bussen, dritings tullinger og andre ulumskheter. Bra at bussjåførene tjener rimlig godt, dumt at det er dyrt å ta buss. Ja til gratis buss! I samme slengen: Ja til bussjåfører uten lønn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg