Gå til innhold

Buss priser i Bergen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bussprisene er for høye og kollektivtrafikken for dårlig utbygd. Det gjelder for hele landet. Problemet er at om man begynte å bygge ut kollektivtrafikken ville prisene fly enda høyere. Derfor gjør man ikke det men nøyer seg med sosialistløsninger som å sette opp bensin- og veiavgiftene for å få folk til å kjøre mindre, uten at dette hjelper da folk er totalt avhengige av bilen (siden bussen ikke går), og såklart skal ikke disse avgiftspengene brukes til å bygge ut hverken kollektivtilbudet eller selve veiene, og man skal IHVERTFALL ikke forsøke å flytte tungtrafikken over på jernbanen men heller legge ned der også.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990

Jeg ma betale 23kr i Bergen for a ta bussen 1-2km. Det er latterlig. Jeg gar som regel hvor som helst, men noen ganger haster det og da trenger jeg a ta bussen. Jeg tok bussen i USA ca 8km hver dag etter baseball trening, og det kostet meg hele $1.75.... Hele 12kr. Hallo, USA har et billigere kollektiv tilbud en sosialist-og-anti-bil-Norge? Latterlig. Hvor mye ma jeg betale for a reise 8km her pa bussen? Sikkert 30kr.

Lattis hele greien.

 

Slipper bussen a betale skatt pa bensin? Hvis ikke syns jeg det er faen meg pa tide!

Endret av medlem-23990
Lenke til kommentar

Så har vi i Norge høyere lønninger også da ;) .

 

Men ja, buss er dyrt, og vi har høye bensinavgifter i Norge som gjør det enda dyrere. En ordinær ny buss koster vel bare i innkjøp m. avgifter fort vekk en million eller to.

 

EDIT: Jeg tror IKKE bussen slipper tax på bensinen.

Endret av JoachimR
Lenke til kommentar

OH NOES! HOLY MACARONI! Generasjoner vil gå tapt som følge av dette..

 

Sykkelen er undervurdert... selv sykler jeg 1 mil hver dag (hvis jeg ikke trimsykler litt ekstra da). En sykkeltur skader ingen: det er billig, du kommer i form og det sparer miljøet.

Endret av GolfBag
Lenke til kommentar

Å være bussjåfør ER jo ett ansvarsfullt yrke. Bussjåføren sitter med 40-50 liv baki bussen. Hun må hanskes med gærne ungdommer som tagger i bussen, dritings tullinger og andre ulumskheter. Bra at bussjåførene tjener rimlig godt, dumt at det er dyrt å ta buss.

 

Ja til gratis buss!

Lenke til kommentar
Bussprisene er for høye og kollektivtrafikken for dårlig utbygd. Det gjelder for hele landet. Problemet er at om man begynte å bygge ut kollektivtrafikken ville prisene fly enda høyere. Derfor gjør man ikke det men nøyer seg med sosialistløsninger som å sette opp bensin- og veiavgiftene for å få folk til å kjøre mindre, uten at dette hjelper da folk er totalt avhengige av bilen (siden bussen ikke går), og såklart skal ikke disse avgiftspengene brukes til å bygge ut hverken kollektivtilbudet eller selve veiene, og man skal IHVERTFALL ikke forsøke å flytte tungtrafikken over på jernbanen men heller legge ned der også.

Ja, sosialister vil ha skatt på privatbilkjøring for å hjelpe miljøet.

 

Men jeg synes å huske at sosialistene gikk til valg (i Oslo) i fjor for å forbedre kollektivtraffikken?? Så vant(?) høyresiden, så ble det ikke årnings.

Lenke til kommentar
Å være bussjåfør ER jo ett ansvarsfullt yrke. Bussjåføren sitter med 40-50 liv baki bussen. Hun må hanskes med gærne ungdommer som tagger i bussen, dritings tullinger og andre ulumskheter. Bra at bussjåførene tjener rimlig godt, dumt at det er dyrt å ta buss.

 

Ja til gratis buss!

I samme slengen:

 

Ja til bussjåfører uten lønn.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...