Full Metal Jacket Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 (endret) jeg lurer på om den lille titan ringen som kommer rundt led kablene i kabinetter har en funksjon? jeg har nemlig forstyrrelser i lyden å mistenker at det kan være fordi den ikke er på... Endret 2. september 2004 av F-14 Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 Ja, den fungerer som et slags støyfilter. For hvilke frekvenser er jeg ikke sikker på. Ringen er forøvrig laget av et materiale som kalles ferrit, og som ofte også brukes i induktiv sammenheng, dvs som kjerne for å forandre impedans i spoler etc. Har du problemer men lyden så kan jo manglende ring være en årsak? Prøv å montere den, og sjekk! Lenke til kommentar
Typhon Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 (endret) Tjah... forstyrrelser til leds i fronten. Tror ikke den ringen har større funksjon enn at man kan snurre kabelen mellom den ett par ganger for å få den kortere, ergo ryddigere kabinett. Men det er nå det jeg trur da Endret 1. september 2004 av Typhon Lenke til kommentar
Full Metal Jacket Skrevet 1. september 2004 Forfatter Del Skrevet 1. september 2004 Ja, den fungerer som et slags støyfilter. For hvilke frekvenser er jeg ikke sikker på.Ringen er forøvrig laget av et materiale som kalles ferrit, og som ofte også brukes i induktiv sammenheng, dvs som kjerne for å forandre impedans i spoler etc. Har du problemer men lyden så kan jo manglende ring være en årsak? Prøv å montere den, og sjekk! ok,takk for raskt svar skal sjekke i morra OT: *helsikkes musikk lekse som må gjøres* Lenke til kommentar
Full Metal Jacket Skrevet 1. september 2004 Forfatter Del Skrevet 1. september 2004 håper det er løsningen ... er litt surt om hk.no har sendt meg nytt hk for ingenting Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 Tror ikke den ringen har større funksjon enn at man kan snurre kabelen mellom den ett par ganger for å få den kortere, ergo ryddigere kabinett. Men det er nå det jeg trur da Hvis det er hele hensikten, så finnes det nok atskillig enklere løsninger på det "problemet". Oppriktig talt, jeg tror du tar ganske feil der..... Lenke til kommentar
Full Metal Jacket Skrevet 1. september 2004 Forfatter Del Skrevet 1. september 2004 er enig med skrue der.. høres litt snålt ut å slenge med en "tung" tjukk ring for den bruken Lenke til kommentar
Typhon Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 Var bare en tanke som slo meg når jeg titta på ett tomt kabinett her Men støyreduksjon på leds er vel ikke akkurat helt hensiktsmessig? Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 høyttalerledningen går vel igjennom der også? det samme gjør vel power on og reset... Lenke til kommentar
svingstang Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 høres ut som en bead / ferrit som tar vekk høyfrekvent støy ja.... gylden regel: ferriter tar høyfrekvent støy, kondensatorer lavfrekvent støy Lenke til kommentar
Vice Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 Men støyreduksjon på leds er vel ikke akkurat helt hensiktsmessig? Er ikke for å hindre støy på leds'ene, men derimot for å hindre støy fra signalkablene(deriblant leds-kablene). Lenke til kommentar
Deepsearch Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 Hm man lærer noe nytt hver dag gitt. Alltid lurt på hva den ringen skulle være til. Den er ihvertfall ikke laget av titan. Titan er veldig lett og også temmelig dyrt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå