Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Belkin trådløst svakt signal

Anbefalte innlegg

Har nettopp fått ADSL fra Tele2. Belkin trådløst nettverk, med kort i bærbar og stasjonær.

Signalstyrken varierer fra helt vekke, til meget bra, uten at noe flytter på seg. Linjehastigheten varierer fra 1Mbps til 11Mbps.

Basen står to rom vekke i samme etasje i et trehus, under en seng. Antennene står rett opp.

Hva kan jeg gjøre for å øke ytelsen? I dag er det ubrukelig. Tidligere i dag måtte jeg koble meg på ISDN pga manglende dekning, men nå er det full ytelse.

Noen forslag?

Mvh (T)Rådløs

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan høres ut som at du har forstyrrelser. Kan det være at du har no trådløst headsett eller noe slikt? Eventuellt at noen naboer har noe utstyr som kverker signalene dine..

Mesteparten av slike trådløse dingser bruker ca 2,4 GHz, og det er jo helt perfekt for å skape trøbbel for trådløse nettverk.

Lenke til kommentar
Kan høres ut som at du har forstyrrelser. Kan det være at du har no trådløst headsett eller noe slikt? Eventuellt at noen naboer har noe utstyr som kverker signalene dine..

Mesteparten av slike trådløse dingser bruker ca 2,4 GHz, og det er jo helt perfekt for å skape trøbbel for trådløse nettverk.

Eneste jeg kommer på må jo være babysitter?

Naboene mine er ikke av den typen som har noe "moderne trådløst"

Kan det hjelpe å flytte litt på antenner etc?

Lenke til kommentar

Joda, uheldige vinkler mot metall- flater kan også være ganske kjipt. Det beste er rett og slett og ha basestasjonen innen synlig rekkevidde.

Men jeg vil anbefale deg å prøve å holde ett øye med signal- styrke og signal kvalitet. Dersom signal kvaliteten dropper mye når du opplever dårlig fart da har du nok et interferens- problem.

Dersom du har høy signalkvalitet ogsignal- stryken dropper, da har du mest sannsynlig et problem med utstyret f.eks antenner ol.

Lenke til kommentar
Joda, uheldige vinkler mot metall- flater kan også være ganske kjipt. Det beste er rett og slett og ha basestasjonen innen synlig rekkevidde.

Men jeg vil anbefale deg å prøve å holde ett øye med signal- styrke og signal kvalitet. Dersom signal kvaliteten dropper mye når du opplever dårlig fart da har du nok et interferens- problem.

Dersom du har høy signalkvalitet ogsignal- stryken dropper, da har du mest sannsynlig et problem med utstyret f.eks antenner ol.

Jeg kom nettopp på at i min nye loftstue hvor jeg bruker den bærbare, har jeg lagt i radiostyring i tre kanaler for styring av lys.

Når jeg betjener fjernkontrollen, blir signalet BEDRE!

Når jeg fjerner tilførsel til styringen, variere signalet som beskrevet.

Men, det er sant at når signalet svekkes synker hastigheten.

Lenke til kommentar

Takk til alle tips.

Fant feilen for en time siden. Ved reinstallasjon av alle drivere og enheter i nettverket, dukket det plutselig opp "briggnet" som alternativt nettverk.

Det var min nabo som brukte en nærliggende kanal på sitt nettverk, vi hadde satt opp routerene 20m fra hverandre...

Han valgte lav kanal, og jeg valgte høy.

Nå har vi gode hastigheter og signalstyrke begge to :dribble:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...