Wild Berries Skrevet 2. september 2004 Forfatter Del Skrevet 2. september 2004 Når eg var 4 og 6 år gammel fikk ikke eg se skumle filmer engang. Hver gang nrk nevnte at "dette innslaget inneholder sterke scener", så måtte eg fint snu meg vekk. Og nå skal ungene på 4 år spille CS ? Dagens unge ser og vet mye mer enn sikkert endel av oss gjorde når vi vokste opp. Fikk litt bakoversveis selv da småen begynte på skolen, ble møtt med engelsk språk. Fikk forklart det med at ungene lærer mye kvikkere idag, enn for noen år tilbake. Fikk nå sagt ifra at mange norske barn ikke snakker godt nok Norsk. Våre barn har blitt forsøkt å skille mellom virkelighet og fantasi. Ser barna til Svogeren, de blir beskyttet for alt og alle. De har en elendig søvnkvalitet alle sammen. Forøvrig er jeg også enig i at det finnes begrensing i bruk av Pc i bil, men...... artig å få til med det som måtte finnes av ideer. Takker atter engang for Dere`s opplysninger så langt. MvH WB Lenke til kommentar
petterg Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 Skjønner faktisk ikke problemstillingen til Han Derre. Dvs. jeg skjønner ikke hva som egentlig kritiseres. Det finnes mange knapper i en bil. Om sjåføren må se hvor han trykker tas oppmerksomheten bort fra veien. I slike tilfeller skal han/hun stoppe før knappene betjenes. Om disse knappene er fabrikkmontert eller ettermontert av bileieren selv (f.x. i form av en pc) spiller da overhode ingen rolle! Vil tro de fleste brukere av dette forumet ikke har råd til å kjøpe nye biler med masse utstyr. Det er meget sansynlig at disse må ta hånda av rattet for å betjene radio/cd. Hvorfor blir da mitt forslag om å montere et lite tastatur med de mest brukte knappene (inkludert bytte låt i musikkavspilleren) på rattet utsatt for slakting med trafikksikkerhet som argument? Mange automatgir kasser har idag en sport/økonomi knapp plasert i midtkonsollen. Er det forslaget om å ha en tilsvarende knapp på rattet som isteden for å styre girkassen styrer motorens kontroll elektronikk som blir kritisert? Var det fordi jeg også nevnte at en trackball tilgjengelig for føreren slik at han kunne betjene flere funksjoner uten å rote i hanskerommet som er problemet? Jeg forventer faktisk at folk er så oppegående at de ikke legger kabal mens de kjører! (Mulig jeg hadde litt for store forventninger til folk på dette punktet.) Mange har sikkert både papir og penn tilgjengelig både fra fører og pasasjerplassen. Det betyr ikke at de bruker det mens de kjører! Men de har det likevel tilgjengelig. Måtte da vært ufattelig klønete om de skulle være tvunget til å gå rundt bilen og sette seg på pasasjerplassen for å kunne skrive seg en huskelapp! Jeg har alltid kamera liggende på passasjersetet når jeg kjører. (Med mindre jeg kjører Volvo, hvor alarmen for at passasjeren (=kamera) har glemt å ta på sikkerhetsbeltet vil gå konstant!) Kamera har mange knapper, og skjerm som kan vise bilder. Det betyr ikke at jeg sitter å ser på det mens jeg kjører! Eneste måten å justere varmeapparatet på enkelte BMW modeller er stirre på en skjerm mens man blar i en meny med et ratt. Det kaller jeg elendig trafikksikkerhetstenkning. Er dere enig, Han Derre og Trra? Eller skulle dere ønske at alle slike betjeninger var totalt utilgjengelig fra førersetet? "Jeg regner med at du er en av de som sender sms, mms, chatter, peller deg i nesa, røyker, fiser, spiser, drikker og får med deg mer av moder natur mens du kjører" Sender aldri sms/mms, hverken i bil eller andre steder. Klarer da å pelle nese og fise (t.o.m samtidig!) uten å miste fokus på veien! Jevn tilførsel av væske er viktig for å holde konsentrasjonen opp over lengre perioder. Alle burde drikke jevnlig. Enten de kjører bil eller studerer! Lykke til med agurken og gulerota. (Hvordan du klarte å blande slikt inn i dette.) Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 Jeg har en 12v 7" skjerm med USB touchscreen og widescreen til salgs hvis noen er interessert... Lenke til kommentar
dalri Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 sier bare en ting. Handle alt fra usa på --->vcdhit.com eller millionbuy.com. Har gode erfaringer med begge. Lenke til kommentar
Wild Berries Skrevet 3. september 2004 Forfatter Del Skrevet 3. september 2004 Tusen Takk, er godt å komme hjem etter en 12-tolv timers vakt, og se at Dere har vært inne med flere bra linker. Setter utrolig stor pris på at det er slik på dette forumet. Jeg har faktisk fått litt tid på arbeid inatt (vekter) til å tenke mer på hva som burde gått ann, uten for mye kabler / trekning av kabler. Foreløpig er dette noe jeg vil ta videre til et av De store firmane og sjekke muligheten for det. Hvem vet, en Nordic Carputer, bygget som en Volvo og like sikker som en Volvo, men med alle mulighetene en...... Ja, jeg hadde mine drømmer da. Skal gi Beskjed her inne hva som kommer til å skje. Men det kan ta tid, vil liksom ha alt på plass i hpdet, så på ark.... Men Takker atter engang for innspil Ha en fortsatt God dag, nå legger jeg meg...... Nå som Sola gløtter frem. MvH WB Lenke til kommentar
bergetun Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 Kan jo ta en titt i denne tråden : http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=222636&hl= Hele maskinen er forresten tilsalgs Lenke til kommentar
srbz Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 Hmmmm... smågutter på 4 og 6 år som spiller CS, HL osv?? Javel, bruttern på 7 syns også cs ser kult ut, men han må pent holde seg langt borte, digg å være sjefete Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå