Wild Berries Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 (endret) Hva med å bygge dette inn i en bil ?` Tankene og ideene er mange, men trenger innspill ifra Dere der ute. 12 volt DC til 240 Volt AC ingen problem. Småskjermer er i forskjellige prisklasser og størrelser. Men så er det at våre små gutter (4 og 6 år) liker å spille CS, HL og andre spill, så da må det jo bli to Pc`er ? forslag ? Tanken er også at De også skal kunne se DVD filmer også...... Men.... to tastatur og mus, kan bli sjov det..... Så vil Far og Mor ha muligheten til å spille av mine lovlige MP3 filer..... og samtidig ha muligheten til å surfe....... ifra bilen. Hva Hvem Hvor ? Hvordan finne ut om og hvor en kan bruke / snylte på andre sine åpne nett ? i utlandet ? Ikke så dumt med Navigate (GPS) rutesystem heller. Mange tanker og ideer men, håper og tror at det vil gå på et vis ? Men trenger hjelp ifra Dere der ute, om hva og viss ?! Alt Dere kan komme på, setter pris på tankene Deres. Så skyt i vei folkens. MvH WB PS: Visst det skulle dukke opp et lignende oppleg ifra meg, så har jeg skrevet dette på nytt siden jeg trykket feil på en tast, og så var forrige innlegg borte..... Endret 1. september 2004 av Wild Berries Lenke til kommentar
gixer Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 Budsjettet er på hvor mye? Hadde jo vært lettest med laptopper Lenke til kommentar
Wild Berries Skrevet 1. september 2004 Forfatter Del Skrevet 1. september 2004 Har ikke satt opp noe budsjett egentlig.. Ville se hva Dere kom frem til av gode løsninger. Klart Bærbare hadde vært kult, slik er jo å få billig. Den tanken var god Men så for meg at jeg slengte opp noen skjemer på nakkestøttene. Kom med flere forslag, er Dere greie. MvH WB Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 Du kan sjekke ut denne siden her, og se om du får noen tips Lenke til kommentar
Debauchery Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 Oh, digg tanke. "Pimp my ride" Lenke til kommentar
Wild Berries Skrevet 1. september 2004 Forfatter Del Skrevet 1. september 2004 Takk, den var good. Mer..... Hva kan jeg si MvH WB Lenke til kommentar
petterg Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 (endret) Må få bygd skjermen inn i bilen på noe vis - bedre enn det som er gjort i corolla'n. En trackball ved siden av girspaken vil jeg tro er den best egnede formen for mus. For at PC'n skal være nyttig i bil må du ha den koblet til bilens elektronikk så du kan stille om motoren til å være sporty eller økonomisk mens du kjører. (Og rask kunne sette den tilbake til orginal ved kontroll.) Husk at PC'r går på 12V, 5V og 3.3V - Ikke noe poeng å ha en omformer for 12V DC -> 220V AC som igjen skal gjøres om til 12V DC! Edit: og bygg de mest brukte knappene inn i rattet. Tastaturet fra en gammel mobiltlf er perfekt for dette. Endret 1. september 2004 av petterg Lenke til kommentar
Han Derre Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 Må få bygd skjermen inn i bilen på noe vis - bedre enn det som er gjort i corolla'n. En trackball ved siden av girspaken vil jeg tro er den best egnede formen for mus.For at PC'n skal være nyttig i bil må du ha den koblet til bilens elektronikk så du kan stille om motoren til å være sporty eller økonomisk mens du kjører. (Og rask kunne sette den tilbake til orginal ved kontroll.) Husk at PC'r går på 12V, 5V og 3.3V - Ikke noe poeng å ha en omformer for 12V DC -> 220V AC som igjen skal gjøres om til 12V DC! Edit: og bygg de mest brukte knappene inn i rattet. Tastaturet fra en gammel mobiltlf er perfekt for dette. Høres veldig lurt ut. Ser for meg en situasjon der fyren ligger i 170km/t på Autobahn og betjener scrollehjulet på girspaken. Sikkert veldig trafikksikkert. Tror den jobben burde utføres av passasjeren jeg og la sjåføren fortsette med bilkjøringa. Når det gjelder lcd-skjermer i nakkestøttene, midtkonsollen foran osv. kan det anbefales å sjekke sidene til Sony, Pioneer o.l. Så et program på Discovery for ikke lenge siden hvor bl.a. Bill Gates ble intervjuet angående dette temaet. Det trådstarteren etterlyser er ikke langt unna. Gleder meg til den dagen jeg må levere bilen på service 3 ganger i uka på grunn av "Kritisk programvarefeil", "Sikkerhetshull" og installering av Service Pack 13 til Windows XP Automobilia. Han Derre Lenke til kommentar
Wild Berries Skrevet 2. september 2004 Forfatter Del Skrevet 2. september 2004 Updates ja..... Tanken skremmer. :!: Nei, er ikke redd for det. Bare ungene kan spille CS og HL, og andre spill. Kan jo få fatt i mange kjekke programmer, som kan avlese bilens input / output og programere underveis.... eller helst ikke.... :!: Takker for hjelpen så langt. For Dere andre som også leker med Tanken . http://www.carputer.no Mye bra, men dog ikke så oppegående forum enda. Men er åpen for mer..... Takk så langt Folkens MvH WB Lenke til kommentar
Eddie123 Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 Hvordan er det med de små skjermene som er beregnet for montering i bil, er de virkelig egnet til å spille spill på? Trenger jo en rimelig rask LCD skjerm for å få glede av slike spill som CS.... Lenke til kommentar
mysjkin Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 (endret) Du finner jo en del ideer på www.mini-itx.com, fra det ganske så hjemmesnekrede til halvproffe ting. For eksempel BMW-pcen. M. Endret 2. september 2004 av mysjkin Lenke til kommentar
bengh Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 Vedrørende 12V i bil og ikke bruke omformer. Tror det er best å bruke omformer og strømforsyning. Ikke mye 12V i bilen når bilen går - dynamoen gir vel 14-15V. Dessuten er det mange laptops som går på 15-18V. Lenke til kommentar
-SVG-Pacman Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 Når eg var 4 og 6 år gammel fikk ikke eg se skumle filmer engang. Hver gang nrk nevnte at "dette innslaget inneholder sterke scener", så måtte eg fint snu meg vekk. Og nå skal ungene på 4 år spille CS ? Lenke til kommentar
petterg Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 Må få bygd skjermen inn i bilen på noe vis - bedre enn det som er gjort i corolla'n. En trackball ved siden av girspaken vil jeg tro er den best egnede formen for mus.For at PC'n skal være nyttig i bil må du ha den koblet til bilens elektronikk så du kan stille om motoren til å være sporty eller økonomisk mens du kjører. (Og rask kunne sette den tilbake til orginal ved kontroll.) Husk at PC'r går på 12V, 5V og 3.3V - Ikke noe poeng å ha en omformer for 12V DC -> 220V AC som igjen skal gjøres om til 12V DC! Edit: og bygg de mest brukte knappene inn i rattet. Tastaturet fra en gammel mobiltlf er perfekt for dette. Høres veldig lurt ut. Ser for meg en situasjon der fyren ligger i 170km/t på Autobahn og betjener scrollehjulet på girspaken. Sikkert veldig trafikksikkert. Tror den jobben burde utføres av passasjeren jeg og la sjåføren fortsette med bilkjøringa. Akkurat som de navigasjons systemene som kommer standard i endel biler ikke er trafikkfarlige! Regner med at du er blandt dem som med hånda på hjertet kan si at du aldri rører bilradioen mens du kjører. Lenke til kommentar
petterg Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 Vedrørende 12V i bil og ikke bruke omformer. Tror det er best å bruke omformer og strømforsyning. Ikke mye 12V i bilen når bilen går - dynamoen gir vel 14-15V. Dessuten er det mange laptops som går på 15-18V. En omformer + vanlig PSU vil trekke noe vanvittig med med størm. Er man heldig og velger komponenter som er egnet for dette kan man i bestefall få forbruket ned i 25A. Mye sansynlig vil det trenge opp det dobelte. Man må da ha kraftig dynamo for i det heletatt å holde det i drift. Man må likevel regne med at maskina kan skru seg av når bilen går på lavt turtall! Sjekk ut strømforsyningen i BMW linken fra mysjkin. Lenke til kommentar
Lacim Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 Laptop blir den enkleste løsningen. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 Litt off topic: Finnes det ikke en overgang slik at man kan bruke laptop m. skreddersydde program i stedet for chip-tuning av motoren? Lenke til kommentar
Han Derre Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 Akkurat som de navigasjons systemene som kommer standard i endel biler ikke er trafikkfarlige! Regner med at du er blandt dem som med hånda på hjertet kan si at du aldri rører bilradioen mens du kjører. Ja faktisk petterg! Du har ikke bare et ansvar overfor deg og din familie, du har et ansvar overfor dine medtrafikkanter også. Med dagens bilradioer er det ingen problemer å kjøre fra Lindesnes til Kirkenes uten å skifte radiokanal. Det skal ikke mere til enn et sekund før trafikkbildet har endre fullstendig karakter. Dessuten så har du vel lagret stasjonene på radioen, du vet hvor knappene til radioen er så uten å behøve å ta blikket vekk fra veien kan du skifte radiokanal. Like enkelt som du kan igangsette søk etter andre kanaler, hvis ikke RDS gjør jobben for deg. Når det gjelder navigasjonssystemet ville jeg ha plotta inn stedet jeg skal til FØR jeg begynner å kjøre og så aktivert det først når jeg er usikker på veien videre. Med PC er det en ganske annen sak. Tenk deg selv, du ligger i fint flyt oppover Gudbrandsdalen og i det bendelormen roper etter påfyll første gangen tenker du "Lurer på hva som er dagens mattips på matprat.no" og idet du har bestemt deg for at plukkfisk med grønnsaker høres greit ut er din siste tanke at "det er det som er prospektet for resten av livet mitt hvis jeg overhodet skulle overleve dette" 3 nanosekunder før du pynter på frontaprtiet på en trailer på vei til Italia med frossen laks. Det første innlegget mitt var ikke seriøst ment fordi jeg trodde faktisk ikke ditt var det heller, men jeg skjønner nå at jeg tok feil. Jeg kunne ha valgt å avslutte med en like tåpelig kommentar som den jeg siterte fra deg, som f.eks. no sånt som dette : "Jeg regner med at du er en av de som sender sms, mms, chatter, peller deg i nesa, røyker, fiser, spiser, drikker og får med deg mer av moder natur mens du kjører" men det gidder jeg ikke. Jeg synes vi skal kunne tåle såpass som det jeg opprinnelig skrev uten å bli fornærmet. Det var overhodet ikke vondt ment, kun en betraktning fra et trafikksikkerhetsståsted. Han Derre Lenke til kommentar
trra Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 Må si meg enig med han derre. Mange ulykker som skjer pga at sjåføren holder på med mobil, radi, navi osv. Det er et faktum som ingen kommer unna. Bare prøv å stil inn radioen på hovedveien, i 80-90, f.eks. Hvis du syns du mener du har full kontroll da burde man ikke ha lappen, men desverre, alt for mange som har lappen mener det. Lenke til kommentar
Lacim Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 Hvordan er det du stiller radioen din da? Jeg har en knapp jeg klikker på med venstrefoten, så søker den opp en ny kanal... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå