Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

Har en P2 233 med 32 ram og kjører win 98 og Linux samtidig(to ulike partisjoner).

Hdd er en 3gb delt opp i en ca2gb win, en ca150mb swap og en ca800mb linux.

Windows kjører bra, men Linux er treg som bare hva. Det tar ca 1 min for å åpne et vindu.

Noen ideer for å gjøre det litt raskere eller noe sånt(har ikke peiling jeg)

takk for alle svar.

hilsen fil

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vurdert å skru av unødige services ?

Hvilken WindowMananger kjører du ?

KDE krever endel emr enn de andre,... *dessverre' - kan anbefalle,... eks. WindowMaker som er en meget lite ressurskrevende WindowMananger,... - dermed får maskinen din mer ressurser å gå på.,...

Hvilken distro forresten *bare lurer* :smile:

uansett lykke til,.... ;o)

Lenke til kommentar

Hei igjen!

Vet egentlig ikke hva er Windows Manager er for noe.

Hvordan kan jeg finne det ut?

Jeg kan ingenting om linux og dets virkemåte.

Jeg har ikke forandret noe ved installasjonen av OS, jeg tror at det var noe som begynte på "Gr"

hva kan jeg gjøre for å skru av unødvendige "services"?

takk for alle svar.

hilsen fil

Lenke til kommentar

jeg har selv en 166MMX med like mye RAM som for øyeblikket kjører RH 7.2 (har kjørt 6.2 før). Denne har KDE 2.x, og oppfører seg på samme måte som du beskriver.

Jeg har enda ikke fått fingeren ut og byttet (fordi det krever flytting og stress :smile: (med KDE 1.x). Kanskje jeg oppgraderer kernelen etterpå... :wink:

etter hvert så kommer jeg og til å prøve lfs, men da skal jeg ha en brenner først...

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-05-06 13:26, Filius_two skrev:

Hei igjen!

Vet egentlig ikke hva er Windows Manager er for noe.

Hvordan kan jeg finne det ut?

Jeg kan ingenting om linux og dets virkemåte.

Jeg har ikke forandret noe ved installasjonen av OS, jeg tror at det var noe som begynte på "Gr"

hva kan jeg gjøre for å skru av unødvendige "services"?

takk for alle svar.

hilsen fil

Hei igjen,.

WindowMananger er en vindubehandler,.. altså eks. KDE, GNOME, m.f. - WindowManangeren skaper altså et brukergrensesnitt for det grafiske (X).

I RedHat om jeg husker rett (en stund siden jeg brukte det nå) skal det være helt fint å bare skrive linuxconf i terminalen, og deretter under services og skru av ting du ikke trenger/vil ha på... Eks. er ikke maskinen på et nettverk hva skal du da med det ?

Av WindowManangers anbefaller jeg som sagt WindowMaker som er en av de mange WindowManangers... - Denne har et flott Interface, digg å skinne, Kjapp å bruke, og bruker så fint lite av ressursene på maskinen. - Også lett å installere, uansett distro.... ("versjon av linux") - Den er kanskje ikke den letteste å bruke for den totale Newbie,... men er lett å venne seg til,... anbefalles !!!!! http://www.windowmaker.org <- Deres hjemmeside, se gjerne også på screenshots,..

Jeg vet ikke om dette hjalp deg mye, men jeg håper i beste fall at det gjorde det. (er ikke den flinkeste å forklare noe dessverre,...)

Uansett Lykke til :smile: !!!!

Mvh.

Alaruz

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...