Gå til innhold

Gainward 6800 ultra/2600 - erfaringer?


GRendal

Anbefalte innlegg

hei gutta.

tenkte å legge inn en bestilling på Gainward GeForce 6800 Ultra 256MB DDR3 AGP, "Ultra/2600 GS" 430Plus mhz i morgen, siden det er bekreftet inn på Lørdag 4. september.

 

Men Komplett skriver jo på Produkt-informasjonene:

NB: Produktet kan avvike noe fra bildet. Dette kortet er et Nvidia referansekort og har ikke lik vifte som på bildet. På senere leveringer vil kortet bli likt det på bildet

 

Hva vil dette ha å si i praksis, er det noen som har noen som helst erfaringer med dette kortet? Har dere i såfall Reference card eller Gainward card?

 

takk for alle erfaringer, har endel å si for om jeg bestiller dette kortet.

 

Skal flashes med 1.5v XFX bios?

Endret av GRendal
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Refereansekort betyr at kortet er det samme som nvidia sender ut til alle leverandører. Mao så vil du få et kort med samme kjøleløsning som 90% av de andre "kortprodusentene" har.

 

Jeg må si meg enig med Prebo. Vent til Gainward kommer med kort som har kjølere som er verdt pengene du betaler ekstra, eller kjøp et billigere 6800Ultra ref kort fra noen andre

Lenke til kommentar

Jeg ville absolutt vente. Du betaler tross alt mer fordi det er et Golden Sample produkt, med forbedret kjøling og påfølgende høyere klokking.

 

Referanse design "Golden Sample" kortene er visstnok modifisert noe slik at det skulle være mulig å kjøre i de hastighetene det reklameres for, men mange har problemer med dem på en eller annen måte.

 

Skulle gjerne gitt deg min erfaring med kortet, men jeg sendte det inn som RMA til PCutstyr for tre uker siden, fordi det ikke kunne brukes til noe som helst 3D, eller 2D med aksellerasjon for den saks skyld. Dette var et Nvidia referanse design kort.

 

Ifølge Gainward.se var disse referansekortene kun ment brukt av nettbutikkene i PC'er de bygger for kunde, og skulle egentelig ikke vært lagt ut for retail salg.

 

Hvilket jo høres noe merkelig ut, siden de kommer i retail boks.

 

Noe råttent er det, enten fra Gainward eller butikkenes side, men kunden har visst ikke alltid rett.

Endret av John P.
Lenke til kommentar
Ifølge Gainward.se var disse referansekortene kun ment brukt av nettbutikkene i PC'er de bygger for kunde, og skulle egentelig ikke vært lagt ut for retail salg.

 

Hvilket jo høres noe merkelig ut, siden de kommer i retail boks.

Tror dette gjaldt GT-kortene. Årsaken til at mange av kortene kom med referansekjøleren var visst at de ikke fikk levert/testa den nye kjøleløsningen tidsnok. Men ja, det var en del uklart i den pressemeldingen i forbindelse med de ulike "forklaringene".

 

Jeg har hatt det kortet trådstarter nevner en god stund nå, i referansedesign og det fungerer utmerket på 430/1100, idle-tempen er 58 grader. Vifta bråker litt, men den roer seg bra når man ikke spiller.

 

Forumet på www.gainward.se kan sikkert oppklare det meste av spørsmål.

 

Edit: la til link

Endret av arciryon
Lenke til kommentar

Har testet både MSI 6800Ultra å POV 6800Ultra å hadde ingen problemer med noen av de. Kjører nå POV 6800Ultra i maskinen min, å er grisefornøyd. Beste kortet jeg har testet til nå :yes: Kjørte MSI kortet som 450/1200 til vanlig, å kjører POV kortet som 466/1300 til vanlig. Max OC på disse kortene er enda høyere. Ca 470/1250 på MSI å 477/1350 på POV. Skal sies at jeg har en vannblokk montert på GPU'en.

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar
kjører POV kortet som 466/1300 til vanlig.

Det var da veldig da... har du testa uten vannblokka?

 

Og enig, kortet fra POV er veldig bra.

Ja, har testet på luft også. Klarte da ca 10MHz under i både max å til vanlig. Skal også legges til at jeg har moddet biosen, så den gir 1.5v på coren. Har bestilt ny vannblokk fra DangerDen. Regner med å få den iløpet av neste uke, å håper da på enda høyere overklokk. Det er ihvertfall lov å håpe ;)

Lenke til kommentar

Har Gw 6800 u, som du nevner her, kjører stabilt på 440/1200 uten tukling med volt, temp på rundt 57-60 grader... Krasjer aldri, eneste greia med den er at jeg må kjøre xfx bios(-425/1200- som må klokkes høyere eksempel -430/1200- for å ikke krasje på samme måte som gw bios).

 

Kortet fungerer bra, men hvis jeg kunne så hadde vel jeg også ventet, er jo litt tullete å måtte styre med bios til annen produsent for å få det til å virke.

 

 

-SD-

 

Legge til at jeg i hvertfall ikke fikk biosen til xfx stabil på 425/1200.

Endret av SweetD
Lenke til kommentar
Har Gw 6800 u, som du nevner her, kjører stabilt på 440/1200 uten tukling med volt, temp på rundt 57-60 grader... Krasjer aldri, eneste greia med den er at jeg må kjøre xfx bios(-425/1200- som må klokkes høyere eksempel -430/1200- for å ikke krasje på samme måte som gw bios).

 

Kortet fungerer bra, men hvis jeg kunne så hadde vel jeg også ventet, er jo litt tullete å måtte styre med bios til annen produsent for å få det til å virke.

 

 

-SD-

 

Legge til at jeg i hvertfall ikke fikk biosen til xfx stabil på 425/1200.

Du setter 2D å 3D til samme hastighet? Ustabilitet er ofte at disse er forskjellige. Jeg bruker heller ikke XFX biosen. Bruker orginale POV biosen, som jeg har modifisert til å gå default på 450/1200 på både 2D å 3D.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Grendal, Hvor mye volt har du på rammen ?

 

Jeg sliter med mitt gigabyte kort hvor jeg ikke får mer en 2.7v i bios....dette gjør rammen ustabilt og maskinen krasjer.

Jeg har Gainward 6800Ultra med orginal kjøler :( og har mye problemer med dette kortet men det skal sies at når jeg løste problemene med gainwardkortet dukket ram problemene opp :cry:

Endret av kasol
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...