phun-ky Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 (endret) jeg holder på å lage en handlekurvløsning, men all den databasekunnskapen jeg hadde før har flydd ut av øra på meg... har laget 3 tabeller; kunde, bruker, produkt med disse feltene: bruker: ID etternavn fornavn epost brukertype lastlogin lastlogout kunde: kundeID fornavn etternavn epost brukernavn passord sendinf kontotype produkt: produktID produsent produsentvnr varenummer pris lagerstatus vektemb produktbeskr ekstraspek så tenkte jeg: "handlekurv".. men jeg ble usikker på det fordi: (arrester meg hvis jeg tar feil) en handlekurvtabell er jo bygd på en spørring av kunde og produkt.. en handlekurv inneholder hvem som kjøper(kundeID), og hva og hvor mye kunden kjøper... hvordan setter jeg det opp? tenkte at det var to tabeller.. en handlekurv, og en handekurv_delskjema(access tankegang).. stemmer det? noen som har en liten anelse om hvordan dette kan gjøres? Endret 1. september 2004 av phun-ky Lenke til kommentar
Nervetattoo Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 Vell. Selve handlekurven bør vell strengt alt ikke gå i databasen. Det er ordren som går i databasen, denne blir da en kopi av handlekurven. Handlekurven kan du bare sende rundt som session variabel. Om vi bruker dine tabeller som du allerede har så kan vi vell legge til en ordre tabell. Vi kan enten ha en tabell og lagre produktene i ordren i en post som da må parses og jobbes med senere, eller vi kan lage to tabeller, en for ordre_produkter og en for ordrer. ordrer: ordreID brukerID/kundeID status ordre_produkter: ID ordreID produktID Lenke til kommentar
???????? Skrevet 4. september 2004 Del Skrevet 4. september 2004 Det finnes mange måter å sette opp en handlekurv på. Ta en kikk på de løsningene som allerede finnes. Den store forskjellen på handlekurver er egentlig hvordan "varer i kurven" lagres før en bestiller. Dersom det er en login kan det være kjenkt å opprette en tabell med "varer i kurven" slik at kunden kan logge seg på fra en annan maskin å handle videre der. Lenke til kommentar
phun-ky Skrevet 4. september 2004 Forfatter Del Skrevet 4. september 2004 tabelloppsett hittil: bruker(finnes i ordre) kunde(finnes i ordre) produkt(finnes i ordrelinjer) ordre(settes av bruker) ordre_linje(tilhører ordre, inneholder produkter fra varer_kurv,) varer_kurv(produkter som er valgt av kunde før satte ordre, inneholder produkter) dette ser jeg blir mer riktig. takker for hjelpen, kommer sikkert til å spørre mer, hehe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå