Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer over LAN nettverk

Anbefalte innlegg

Når jeg er på LAN har hatt litt problemer i det siste.

Folk finner meg viss de søker på meg manuelt og de kan dra over filer manuelt , men folk finner ikke serveren min på DC++ heller ikke på spill og jeg finner heller ikke deres.

Har prøvd med ett annet nettverkskort og mange andre switcher.

De finner meg ikke verken om jeg har mota automatisk eller IP adresse.

Det er bare på min maskin dette sjer på. Maskinen virker helt fint på Internett.

Har Windows XP pro og Trend Micro Internet Security PC-Cillin har prøvd og deaktivere det.

Noen som har noen forslag om hva som kan være problemet mitt?

Endret av all right
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som sagt så støtter ikke dette forumet støtte til piratkopiering, men siden dc kan brukes til så mangt og dette kunne vært en cs server så er det vel greit..

Grunnen til at de finner maskinen din i windows er fordi dette går over en meget usikker nettverksprotokoll som heter netbios. Dette gjør at datapakker kan gå via nettverksnavnene i windows.

Det høres ut som om det er et ip-problem.

Går alle pc'ene via samme dhcp, evt. gateway? Er pc'ene på samme subnett? på private ip'er kan dette være 192.168.*.* nettet med 255.255.255.0 maske... hvor alle har de tre siste tallene forskjellige.. Ingen enkel måte å forklare dette på, men dette kommer garantert noen til å ta seg tid til på dette forum...

Pass på dette med gateway, hvor de andre datamaskinene henvender seg for å finne din maskin, hvis dette er feil kan hele nettverket bli utilgjengelig...

Lenke til kommentar
Når jeg er på LAN har hatt litt problemer i det siste.

Folk finner meg viss de søker på meg manuelt og de kan dra over filer manuelt , men folk finner ikke serveren min på DC++ heller ikke på spill og jeg finner heller ikke deres.

Har prøvd med ett annet nettverkskort og mange andre switcher.

De finner meg ikke verken om jeg har mota automatisk eller IP adresse.

Det er bare på min maskin dette sjer på. Maskinen virker helt fint på Internett.

Har Windows XP pro og Trend Micro Internet Security PC-Cillin har prøvd og deaktivere det.

Noen som har noen forslag om hva som kan være problemet mitt?

Har du prøvd å deaktivere brannmuren i windows?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...