Gå til innhold

Vann avkjøling å lekkasje

Salty-B

Anbefalte innlegg

Hei, jeg lurer på hvis man har vannavkjøling i PCen, er det ikke fare for lekkasje da? å hvis det er lekkasje, erstatter fabrikanten av vannavkjølingen tapene på hele PCen?

Å en annen ting, hva trenger man til vannavkjøling, vanntank og lignende, hva er behovet for å få en god vannavkjølt pc?

Å hvor ofte må man fylle å nytt vann? hvis man trenger det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan svare på det første.

Om det oppstår en lekasje vil produsenten av vannkjølingen ikke stå i noe krav til å erstatte det som eventuelt skal ha blitt ødelagt i maskinen din på grunn av dette.

Det du kan gjøre for å sikkre deg er å kobble sammen vannkjølingen uten å la den stå i kabinettet ditt. La den deretter stå på i et døgn eller to. Slik vil du finner ut om den er trygg.

Endret av ^Th0mas^
Lenke til kommentar
Kan svare på det første.

Om det oppstår en lekasje vil produsenten av vannkjølingen ikke stå i noe krav til å erstatte det som eventuelt skal ha blitt ødelagt i maskinen din på grunn av dette.

Det du kan gjøre for å sikkre deg er å kobble sammen vannkjølingen uten å la den stå i kabinettet ditt. La den deretter stå på i et døgn eller to. Slik vil du finner ut om den er trygg.

Produsenter som Asetek vil erstatte ødelagt maskinvare dersom lekkasjen skyldes en feil på produkter de har levert. Men alt som kan relateres til brukerfeil erstattes ikke.

Lenke til kommentar

jeg hadde en stor vannlekkasje for et par mnd sia... Lokket på tanken hadde sprukket... Dette var en tank jeg hadde laget selv, men siden tanken sitter på siden av MB, og ganske langt nede, måtte jeg bare tømme resten av systemet, og lage et nytt lokk... Ellers vil jeg anbefale å teste systemet før du setter det på komponentene. har hatt flere timer med hårfønern, etter litt for rask montering :blush: ... Ellers vil jeg si meg meget fornøyd med vannkjølt pc. Mye mindre bråk, og bedre kjøling :yes:

Lenke til kommentar

Fabrikkfeil blir om f.eks topplokket til Cpu blokka sprekker under bruk.

Feil som er brukerfeil (som ikke riktig monterte slanger, noe som er svært vanlig med hurtigkoblinger) dekkes ikke. Har aldri hørt at noen erstatter innholdet som blir ødelagt før nå, men det kan jo hende at Asetek faktisk gjør det. Må være en dyr affære det der.

Uansett, monter sammen systemet utenfor maskinen (eller i maskinen, uten andre komponenter der what so ever), og la det kjøre i 1 døgn. Beveg på blokkene underveis for å få ut all luft, og for å sjekke at ikke det er en sprekk som ikke merkes fordi vannblokken ligger i en annen retning (har svidd meg selv der)

Lenke til kommentar
Hvis brukerfeil er relatert til produktfeil da? Har for øvrig brukt msi sin live update til å oppdatere biosen, så klikka maskinen? men så fikk jeg vite at jeg ikke burde bruke live update fordi den ikke er helt god.

Er ikke noe som heter brukerfeil relatert til produktfeil. Det er enten eller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...