fatsheep Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 (endret) Er ikke sikker når dette begynte, men i det siste virker ingen spill på PCen min lenger. Det som skjer er at etter 1-2 minutter hopper spillet enten ut til windows eller jeg får en feilmelding om at .exe fila har utført en ulovlig operasjon. Noen ganger kommer det også andre feilmeldinger. Jeg har de nyeste driverene. Det jeg først gjorde var å kjenne på 3D kortet. (Et GForce 4 TI 4200), dette kortet var veldig varmt. (Jeg brente meg på det). Nå er jeg ikke sikker på hvor varme 3D kort skal være, men uansett tok jeg det ut, tok vek viften, tok vekk den gamle kjølepastaen, satte på ny Arctic Silver og satte alt sammen igjen. Desverre hjalp ikke dette en døyt. Nå har jeg begynt å tro at kanskje hele kortet har sakt takk for seg. Men før jeg kjøper et nytt et lurer jeg på om dere har noen andre forslag til hva feilen kan være. Her følger med en feilmelding jeg får i Doom 3 etter ca. 2 minutter spilling. Håper det er noen som har noen ide om hva det kan være. (Skulle gjerne ha spilt Doom 3 ) På forhånd takk for hjelpen. EDIT: Rettet noen skriveleifer. Endret 1. september 2004 av fatsheep Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 Dette har jeg også problemer med i Far cry. Det er et windows problem (sef). Det du kan prøve som siste løsning er formatering av maskin. Du kan også laste ned og innstallere DX 9,0C (siste), SP2 og kjøre Automatic update. Er nok ikke skjermkorte som er gåen. tror nok det er bare en liten minne feil Lenke til kommentar
fatsheep Skrevet 1. september 2004 Forfatter Del Skrevet 1. september 2004 Joda. Det skjer i Far Cry for meg også. Bare at det skjer i alle spill. Så du tror det er en minne feil og at jeg får bort den feilen ved å legge in DX9c og SP2 med alle automatic updates. Har hørt at det er masse programmer som ikke støtter SP2 enda. At man burde vente med å installere det? Det som er litt rart er at jeg formaterte maskinen en kort periode før denne feilen oppstod. Var ivertfall godt å høre at du ikke tror at 3d kortet er kverk. Har ikke akkurat flust med penger nå Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 Sier bare det som Microsoft sa selv, men de kan man vel aldri stole på. Har ikke og tror ikke jeg skal innstallere SP2, i alle fall skal jeg vente til det blir anbefalt av andre enn Microsoft. Fikk et tips at jeg skulle stille RAM til optimize, eller noe slikt, i BIOSen, men nå er jeg mer geek når jeg har med ting inne i OS og ikke BIOSen Har også hørt noe om at det kan være noe feil i hovedkorte. Om du har satt inn noe ny RAM i det siste så kanskje du burde prøve å skifte tilbake. Mer tips kan jeg ikke komme med. Er bare software geek, og så vidt det, hardware geeker må du vel spørre om du vil vite mer Lenke til kommentar
Bloody Mess Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 (endret) Angående SP2, jeg har kjørt det siden det kom ut og har ikke hatt noen problemer enda Endret 2. september 2004 av odex Lenke til kommentar
fatsheep Skrevet 2. september 2004 Forfatter Del Skrevet 2. september 2004 Fikk et tips at jeg skulle stille RAM til optimize, eller noe slikt, i BIOSen, men nå er jeg mer geek når jeg har med ting inne i OS og ikke BIOSen Har også hørt noe om at det kan være noe feil i hovedkorte. Om du har satt inn noe ny RAM i det siste så kanskje du burde prøve å skifte tilbake. Takker for råd. Skal legge legge inn DX9c og stille RAM på optimize. Har foresten ikke byttet ram brikke noen gang så jeg tviler feilen ligger der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå